Sikeres tesztet zárt az IndyCar a PIR-en
A Phoenix International Raceway-en rendezett teszt második napja is Helio Castroneves elsőségét hozta.
A pénteki tabellát az élen záró Team Penske klasszis szombati napja nem indult túl rózsásan, miután műszaki problémák miatt az első három órát szinte teljes egészében ki kellett hagynia. Késő délutánra azonban sikerült összekapni a #3 Dallara-Chevy-t, aminek örömére a brazil meg is futotta a végül abszolút elsőséget érő, 19.2735 másodperces körét.
„Volt egy kis problémánk az autóval az első felvonás során, a másodikat viszont már képesek voltunk teljes egészében kihasználni” – nyilatkozta Castroneves, aki már alig várja az ezen a pályán rendezendő, április 2-ai futamot. „Az autó nagyon stabilnak tűnt a kvalifikációs szimuláció alatt, amiből képesek voltunk verseny-üzemmódba is átváltani. Gyors lesz és megállíthatatlan, a Phoenixre látogató rajongók hatalmas versenyt fognak kapni.”
A második helyen szintén egy Team Penske pilótát találhatunk, méghozzá Simon Pagenaud személyében, míg harmadikként az Ed Carpenter Racinges Josef Newgarden zárta a szombati napot, egyben a komplett tesztet.
A sebességek már pénteken lenyűgözőek voltak, a mezőny azonban megmutatta, hogy még mindig bőven van hová fokozni. Szombaton hét versenyzőnek sikerült 190 mph feletti átlagot produkálnia, emellett pedig tizennyolcan tudtak az érvényben lévő pályacsúcs alá menni.
Az eszement tempók mellett a PIR-en végre-valahára a KVSH Racing hivatalosan is bejelentette, hogy Sebastien Bourdais idén is marad a 11-es számú, a HYDROXYCUT támogatását továbbra is élvező Dallara-Chevy volánja mögött.
A top tizet figyelembe véve a mérleg 8-2 arányban billent a Chevrolet-s autók javára, a Honda legjobb helyezését pedig Marco Andretti (Andretti Autosport) szállította az ötödik pozíciójával.
A teszt során mindössze három incidens zavarta meg a pályán folyó munkát, méghozzá mind a második napon.
Először a Team Penske ausztráljának, azaz Will Powernek autója kezdett el gyanús füstöt eregetni, majd alig egy órával a leintés előtt Pagenaud lassult le, mint később kiderült, az abroncsnyomás csökkenése miatt. Hogy elkerülje a karambolt, a francia mögött haladó Takuma Sato korrigálásra kényszerült és enyhén koccolta a falat. Az AJ Foyt Racing 14-es Dallara-Hondájának hátulja kissé megsínylette a manővert, de ennek ellenére a japán pilóta folytatni tudta a körözést.
Nem volt ilyen szerencsés viszont AJ Foyt másik embere, Jack Hawksworth, aki fél órával a vége előtt csapta falnak munkaeszközét, ezzel a teszt első és egyetlen balesetét összehozva. Az ő napja itt véget is ért, de szerencsére az angol legalább karcolás nélkül megúszta a kalandot.
Mához két hétre pedig már élesben szurkolhatunk az IndyCar csipet-csapatának, hiszen március 12-én megkapja a zöld zászlót a 2016-os szezon első futama a napfényes St. Petersburg utcáin.
Addig már fél lábon is kibírjuk.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough