Chilton után újabb F1-es érkezhet idén az IndyCarba

Több versenyző is esélyes arra, hogy a hivatalosan #98 Andretti Herta Autosport with Curb-Agajanian névre hallgató autó leendő gazdája lehessen.
Miután hivatalossá vált, hogy a Bryan Herta Autosport idén beolvad az Andretti Autsportba, egyúttal pedig az is biztossá vált, hogy a BHA 2015-ös újonca, Gabby Chaves nem tér vissza idén, az egyik kérdés, ami mindenki fejében megfogalmazódott az a leendő pilóta kiléte lett.
Herta megerősítette, hogy a csapat első jelöltje JR Hildebrand volt, de mostanra már az is könnyen előfordulhat, hogy a Chip Ganassi Racing negyedik autójában idén debütáló Max Chilton mellett egy újabb F1-est üdvözölhet az IndyCar.
A RACER információi szerint az F1-es Manor szerződésről frissen lecsúszott Alexander Rossi állítólag máris Indianapolisba utazott üléspróbára, hogy aztán részt vehessen a jövő heti, Phoenix International Raceway-en rendezendő IndyCar teszten.
„Van egy rövid listánk azokról az emberekről, akikkel beszéltünk és ezen JR is rajta van, ugyanakkor olyan versenyzőket is tartalmaz, akik már nincsenek a Forma-1-ben, vagy azt hitték lesz F1-es ülésük, de végül nem így történt. Jelenleg azt mondhatom, hogy három vagy négy srác van azon a listán, és ebből kettő igazán komoly. A következő 24 – 36 óra kritikus fontosságú lesz” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Bryan Herta.
Akarva-akaratlanul is felmerül egy bizonyos Pastor Maldonado gondolata, akivel kapcsolatban Herta csak annyit jegyzett meg:
„Nem mondtam az ő nevét, azt sem mondhatom, hogy ez igaz, vagy hamis.”
A Maldonado mögött álló venezuelai olajvállalat, a PDVSA nem ismeretlen kapocs az Andretti Autosporttal, lévén 2013-ban EJ Viso is ezen cég segítségével landolt a csapat egyik autójában. Bár az olajpiaci válság őket sem kíméli, az egy IndyCar szezonhoz szükséges 6-8 millió dollár azért jóval kedvezőbb összeg, mint az F1-es helyért cserébe kért cirka 25 millió.
Részidős versenyző azonban szóba sem jöhet, csakis teljes szezonosban gondolkodnak, így rögtön kihullott a rostán többek között Matthew Brabham, Sage Karam és Spencer Pigot is, akik már mind rendelkeznek egy, vagy több futamra szóló szerződéssel 2016-ra.
„Teljes szezonos pilótát keresünk a 98-ba, tehát nem indítunk olyasvalakit, akinek már van ülése idénre máshol az IndyCarban.”
Herta nem tagadja, hogy a majdani versenyzőnek némi anyagi hozzájárulást kell tennie, de „Közel sem annyit, mint gondolnák, ez egy közös befektetés.”
A #98 leendő pilótája Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti és Carlos Munoz csapattársaként teljesítheti a 2016-os IndyCar szezont.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough