Dögös festéssel debütálhat Max Chilton az IndyCarban

A Chip Ganassi Racing bemutatta a brit versenyző szponzorát, ezzel együtt autójának festését.
A patinás gárda február 1-én jelentette be hivatalosan, hogy a sokáig kétséges nevezésnek tartott #8 Dallara-Chevy 2016-ban is ott lesz az IndyCar valamennyi futamán, méghozzá a 24 éves Chiltonnal a volán mögött.
A hír abból az aspektusból nézve is örömtelinek számított, hogy ezzel már biztosan rendeződött a sorsa egy teljes szezonos autónak a széria mezőnyében. A szóban forgó 8-as számú gép alatt ugyanis komolyan rezgett a léc, mivel a CGR nem tudta finanszírozni a versenyeztetésével járó költségeket. A csapat nem is rejtette egy pillanatra sem véka alá, hogy emiatt csak olyan pilótát keresnek, aki képes biztosítani az autó anyagi hátterét. Itt jött a képbe afféle megmentőként az IndyCar elsőszámú nevelőszériájában, az Indy Lights-ban tavaly egy győzelemmel és hat dobogós hellyel bemutatkozott Chilton, akinek főkategóriás debütálását az illinois-i székhelyű, de nemzetközi érdekeltségű biztosítási közvetítő és kockázatkezelő cég, az Arthur J. Gallagher & Co. teszi lehetővé.
„A szervezetünk tíz országban, hat versenysorozatban, tizenhárom autóban tizenhét pilótával képviseli a valódi, globális csapatmunkát” – áll a Chip Ganassi Racing hivatalos sajtóközleményében. „A csapataink Észak-Amerikában és világszerte versenyeznk a teljes szezonon át, minden egyes hétvégén a sportban jelen lévő, legváltozatosabb felállásokkal. Izgatottak vagyunk, hogy Gallagher a mi csapatunkat választotta partneréül. Várakozással tölt el bennünket, hogy egy újabb világmárkát hozhatunk a Verizon IndyCar Series-be.”
Chilton csapattársa a négyszeres IndyCar bajnok, egyben a 2008-as Indianapolis 500 győztes Scott Dixon, a 2004-es IRL szezon és a 2013-as Indy 500 legjobbja, Tony Kanaan, valamint az egyszeres IndyCar futamgyőztes Charlie Kimball lesz. Mellettük számíthat még a háromszoros Indianapolis 500 győztes és négyszeres IndyCar bajnok, a csapatnál 2013-as visszavonulása óta tanácsadóként szereplő Dario Franchitti segítségére is.
„Megtisztelve érezzük magunkat, hogy a Chip Ganassi Racing Teams partnerei lehetünk a Verizon IndyCar Series-ben” – mondta Richard C. Tallo az Arthur J. Gallagher & Co. kommunikációs igazgatója. „A versenyzés hatalmas vonzerőt képvisel világszerte rajongók millióival. Számos párhuzam létezik az autósport és a menedzsmentben lévő kockázatok között. Az üzleti életben és a versenypályán a csapatoknak a sikerhez gyors értékeléseket kell tenniük, kalkulációkat végezni és kezelni a rizikófaktorokat.”
Chilton szerződése egy évre szól a CGR-rel, de egyelőre nem is tervezi, hogy végleg az Államokban marad. Az ifú pilóta egy pillanatra sem titkolja, hogy a fő cél továbbra is az F1-be való visszajutás, de a realitások talaján maradva el kell gondolkodnia azon kívüli lehetőségeken is, ami szerencsés esetben talán akár vissza is terelheti a száguldó cirkuszba.
„Az emberek manapság jobban figyelik az IndyCart, ami rendkívül versenyképes, tehát látni lehet kik a jó versenyzők” – nyilatkozta még a hónap elején a FOX-nak. „Ha jól csinálom, és mivel még mindig csak 24 éves vagyok, nem látom, miért ne térhetnék oda vissza. Az F1 a motorsport csúcsa, de hihetetlenül nehéz visszakerülni, miután egyszer már kiestél a körforgásból, viszont soha ne mondd, hogy soha. Adni akarok Amerikának egy esélyt, és ha ez az év nem úgy alakul, akkor nem kell folytatnom, mivel a szerződésem csak egy szezonra szól. Soha nem tudhatod, mi vár rád.”
A Chip Ganassi Racing az elmúlt hetekben már megmutatta a nagyérdeműnek Kanaan és Dixon autójának 2016-os festését is.
Előbbi pilóta idén az NTT Data révén szintén kék színekben pompázik majd.
Az igazi szenzációnak azonban a regnáló bajnok Dixon #9 Dallara-Chevy-je számít, amelyre ebben a szezonban visszatér a Jimmy Vasser, Juan Pablo Montoya és Alex Zanardi CART gépeiről ismerős, mondhatni már legendás villám motívum.
A 2016-os IndyCar szezon március 13-án, St. Petersburg utcáin veszi kezdetét.
képek: Chip Ganassi Racing Teams

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough