Véget ér a CFH Racing-éra – FRISSÍTVE
A CFH Racing társtulajdonosa, egyben egyik legjelentősebb anyagi támogatója megerősítette, hogy teljes egészében hátat fordít a csapatnak.
Hartman 2008-ban lett az akkor még aktívan versenyző Sarah Fisher által megalapított Sarah Fisher Racing szponzora, négy évvel később pedig társtulajdonossá lépett elő. Ez utóbbi titulusát az Ed Carpenter Racinggel történt, 2014-es egyesülését követően létrejött CFH Racingnél is megtartotta, ahol a Fisherékhez köthető 67-es Dallara-Chevy felszereléseinek mintegy 75%-át, valamint a csapat főhadiszállásának épületét is birtokolta.
Az olajpiacon eluralkodó válság miatt azonban cége, a Hartman Oil jelentős mértékű veszteséget könyvelt el, aminek következtében kénytelen volt más üzleti érdekeltségeit előtérbe helyezni – az IndyCar rovására.
„Ez csak idők kérdése volt, a versenyzés millió és millió dollárba kerül. Nem lenne túl bölcs dolog tőlem, ha emiatt kockára tenném mindazt, amiért egész életemben dolgoztam” – nyilatkozta Hartman az egyik witchitai lapnak. „Ez olyasmi volt, amit élveztem és ahová remélhetőleg újra visszatérek majd. Ha viszont mégsem, az is rendben van. Több, mint tizenöt vállalatom van, amit irányítok.”
A blogon szerdán megjelent posztban már részletesen szó esett arról, hogy Hartman távozásának legnagyobb vesztese Sarah Fisher lehet, idén már szinte biztosan nem találhatjuk meg a társtulajdonosi pozícióban. Ezen spekulációt az üzletember maga is alátámasztotta, egyúttal pedig szavaiból arra is következtetni lehet, hogy a CFH Racing egy szezon után visszavedlik Ed Carpenter Racinggé.
Aki azonban a Fisher által 2012-ben felkarolt, és a gárdával az idei évre is hosszabbított Josef Newgarden sorsa miatt aggódik, annak Hartman szolgált némi pozitív információval.
„A csapat iránti méltányosságból úgy döntöttem, visszalépek minimum ettől a szezontól, vagy legalábbis addig, amíg az energiaárak nem stabilizálódnak. Ed Carpenter viszi tovább az ECR-rel, és Josef, valamint ő [Carpenter] lesznek a csapat versenyzői.”
És, hogy mi lesz Sarah Fisherrel? Látszólag még ő maga sem tudja. Egy biztos, férje, Andy O’Gara – akivel nyolc évvel ezelőtt a Sarah Fisher Racinget is alapította – már elhagyta a csapatot, hogy a család egy másik vállalkozásának szentelje figyelmét.
„Indianapolis a mindenem, és ott leszek májusban. Csak még nem tudom, mit fogok csinálni” – nyilatkozta a RACER-nek a minap a főkategóriás autóversenyzés első futamgyőztes csapatfőnöke.
Frissítés: Hivatalosan is megerősítésre került, hogy a csapat jövőre ismét Ed Carpenter Racing néven lép pályára.
A csapat társtulajdonosaiként Stuart Reedet, valamint Tony George-ot jegyzik.
Josef Newgarden a #21 Dallara-Chevy-t vezeti majd a teljes szezonban, míg a #20-t az eddigi szokások szerint Carpenter terelgeti az oválokon.
Sarah Fisher innentől főként a férjével közös, indianapolisi gokart létesítményükre koncentrál, de a csapattól sem mond búcsút és a szponzorációval foglalkozik majd, valamint a továbbra is együtt dolgozik a már meglévő partnerekkel is.
„Az IndyCar számára fontos, hogy erőteljes indulók legyenek a rajtrácson, és ez a csapat két ilyennel is rendelkezik, úgyhogy minden tőlem telhetőt megteszek azért hogy segítsem őket a vállalkozásfejlesztés terén és eredményesen folytassuk tovább jelenlegi partnereinkkel „ – idézi a hivatalos sajtóközlemény Fishert. „Szerencsés vagyok, hogy nyolc éven át csapattulajdonosként lehettem jelen a szériában, leírhatatlan emlékeket szereztem ez idő alatt. Végül, rendkívül hálás vagyok Wink és Libba Hartmannak mindenét, amit tettek, hogy segítsenek nekünk odáig jutni, ahol most vagyunk.”
Ami a szponzort illeti, Newgarden az első négy futamon, Carpenter pedig a szezon mind az öt oválversenyén a Fuzzy’s Ultra Premium Vodka színeiben rajtol el.
A csapat továbbra sem tett le arról, hogy a 20-as autót road/streeten is indítsák, de egyelőre főként az oválokra koncentrálnak.
kép: IndyCar Media
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough