Jól vizsgáztak a Honda új aero elemei

Szerdán, a Sebring International Raceway-en került sor a Honda idei első, zárt pályás tesztjére.

Az egynapos teszten a japán gyártó vadonatúj, az IndyCar külön jóváhagyásával módosított aerodinamikai elemeit próbálták ki az Andretti Autosport, valamint a Rahal Letterman Lanigan Racing közreműködésével.

Mint ismeretes, a Honda még nyáron kérvényezte a szériától a 9.3-as szabály életbe léptetését, aminek értelmében az engedélyezett kereteken túl módosíthatják az aero kitjüket. A Lotus 2012-es szerencsétlenkedése után megszületett regulát arra az esetre fogalmazták meg, ha egy adott gyártó ismét olyan mértékű lemaradásba kerülne az ellenfelekkel szemben, ami már a versenyzés minőségét veszélyeztetné. A Honda esetében ez azért valljuk be, minimum véleményes, hiszen az igaz, hogy a szezon első felében hátrányban voltak a Chevy-vel szemben, de összességében véve ez nem indokolná a 9.3-as regula létjogosultságát, pláne, hogy Graham Rahal (RLL Racing) révén még az utolsó futamon is bajnokesélyesek voltak. Sima versenyhelyzet – amit ráadásul mindkét gyártó előzetesen szorgalmazott – alakult ki az aero kitekkel, aminek minden esetben vannak nyertesei és vesztesei. Erről a faramuci helyzetről – beleértve az elmaradhatatlan politikai szálat – bővebben ebben a posztban értekeztünk —> Cirkusz, kupola nélkül

Na, de térjünnk vissza Sebringre. A munka a lehető legnagyobb titoktartás mellett, álcafestéssel kipingált autókkal zajlott az azonban helyszíni információk szerint – a tavaly októberi, Road America-i teszt után – ismét bizonyítást nyert, hogy a Honda jó pár részletében lekoppintotta a rivális Chevrolet megoldásait.

A résztvevők a nap végén elégedetten nyugtázták az eredményeket, bár túl sok információt értelemszerűen nem osztottak meg a nagyérdeművel.

“Az Andretti Autosporttal voltunk a pályán és azonnal elértük azt a sebességet, ahol tavaly több tesztnap után abbahagytuk” – mondta elégedetten a RACER-nek Graham Rahal. “Még nagyon sok minden hátra van az aero kitek oldaláról. Még nagyon korai szakaszban vagyunk és én rendkívül büszke vagyok a csapatra, a tempóra amit elértünk. Úgy érzem, remek helyzetben vagyunk ahhoz képest, hogy még csak a felszínt kapargatjuk.”

A 2015-ös IndyCar szezon negyedik helyezettje mellett az Andretti Autosport versenyzői, Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti és Carlos Munoz köröztek aktívan a 3.74 mérföldes, 17 kanyart számláló floridai roadon.

A 2012-es bajnok, egyben a 2014-es Indianapolis 500 győztese elmondta, hogy számos beállítást kipróbáltak, kísérleteztek a leszorítóerővel, valamint az autó egyensúlyával. Az eredmények több, mint biztatóak, és nem csak az aero elemek, de a Honda motor tekintetében is.

“A vezethetőség jó volt és a teljesítmény is remek” – summázta Hunter-Reay. “Nem értek igazán meglepetések és jelentősebb problémák sem adódtak. Nagyszerű teszt volt az erőforrások szempontjából is”

Rob Edwards, az Andretti Autosport versenyzésért felelős igazgatója is pozitívan zárta a napot.

“Mindhárom versenyző egyöntetű véleménye szerint a autó viselkedése sokkal kiszámíthatóbb [a 2015-ös aero kithez képest]. Nem ég és föld a különbség, de sokkal egyenletesebb. Tavaly kénytelenek voltunk olyan dolgokat is végrehajtani, amit nem feltétlenül akartunk, csak, hogy felül kerekedjünk az aero kit karakterisztikája miatti vezethetőségi problémákon. Szóval, ma mindannyian boldogok voltunk.”

 

 

 kép: IndyCar

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy