Bill Pappast sokkolóan érte a kirúgása

Bill Pappast sokkolóan érte a kirúgása

A veterán mérnöktől egyik pillanatról a másikra vált meg a KVSH Racing.

A Kevin Kalkhoven, Jimmy Vasser és James Sullivan tulajdonában lévő csapatról már egy ideje tudni lehet, hogy anyagi problémák miatt a 2016-os IndyCar bajnokságot már csak egyetlen, teljes szezonos autóval teljesítik.

Ennek eredményeképpen a gárda számos alkalmazottjától kényszerült megválni az elmúlt hetek/hónapok során, a leépítési hullám egyik legutóbbi áldozata pedig a köztiszteletben álló mérnök, Bill Pappas lett.

„Ez egy újabb jele annak, hogy a szponzoráció hiánya milyen megszorításokat eredményez a motorsportban, és egy olyan csapatnak, mint a KVSH muszáj visszaszorítkozni egyetlen autóra” – nyilatkozta Pappas az Autosportnak.

A szakembert – akinek versenymérnökként jelentős szerepe volt többek között abban is, hogy Justin Wilson 2009 júliusában megszerezte a Dale Coyne Racing első győzelmét Watkins Glenen – január 6-án hívatta irodájába  a KVSH ügyvezetője, Steve Moore, hogy közölje vele elbocsátásanak tényét.

A hír különösen azután érte váratlanul Pappast, hogy csak nemrég helyezték át a technikai igazgatói pozícióba.

„Sokkolóan ért. Azzal magyarázták, hogy a kevés szponzorációs pénz miatt muszáj további megszorításokat tenni. Harminc éve ezt csinálom, és, hogy őszinte legyek, ez az egész nagyon kiábrándító.”

Az érthetően csalódott szakember azonban nem mulasztotta el kihangsúlyozni, hogy mindenképpen szeretne az IndyCarban maradni és részese lenni a májusi, 100. Indianapolis 500-nak.

Pappas szívesen visszatérne a Dale Coyne Racinghez, ahol azonban a vezető mérnöki pozíció Michael Cannon révén már betöltésre került. Ha viszont a csapatnak sikerülne megtalálni a számukra legmegfelelőbb versenyzőt Conor Daly mellé a második autóba, és hajlandóak lennének egy újabb mérnököt is szerződtetni, akkor azonnal rendelkezésre állna.

„Én csak versenyezni akarok. Nagyon frusztráló, mindenhol ez a küszködés megy. Az IndyCarnak meg kell találnia a módot arra, hogy a mostaninál több autóval lépjenek pályára. Úgy tűnik viszont, hogy az ellentétes irányba haladunk.”

Az Autosport szerette volna megszólaltatni a KVSH részéről, Jimmy Vassert és Kevin Kalkhovent, azonban egyikük sem volt elérhető, miután a csapat szóvivőjének tájékoztatása szerint mindketten a szabadságukat töltik.

Bár a hivatalos bejelentésre még nem került sor, ennek ellenére már biztosnak tekinthető, hogy a KVSH Racing #11 Dallara-Chevy-jét a 2016-os szezonban is Sebastien Bourdais vezetheti majd.

A francia versenyző legutóbb az Indianapolis Starnak úgy nyilatkozott, hogy egyelőre nem tudni, egy, vagy két évre szól majd a szerződése, minden a szponzorációs háttéren múlik.

 

 

 kép: IndyCar Media