Hunter-Reay alól elárverezik a verdát
Az IndyCar csapatainak túlnyomó többsége anyagi értelemben véve a béka alfele alatt fulladozik, ezt sajnos mindenki tudja, aki minimális szinten is, de követi a széria eseményeit.
A szponzorok nem tobzódnak, a költségek viszont csak nőnek, így a gárdáknak lassan nem marad más választásuk, mint pénzszerzés céljából alternatív megoldások után nézni.
Na, azért senki ne gondoljon törvénytelen dolgokra, ott azért még nem tartunk, az év első meglepetését azonban máris szállíthatjuk.
A RACER.com ugyanis a Gooding & Company aukciósház oldalán rábukkant egy vadonatúj árverésre, amelyen nem mást bocsátanak licitre, mint az Andretti Autosport – amely gárda kapcsán pont tavaly augusztusban röppentek fel súlyos anyagi problémákról szóló hírek – jelenleg is használatban lévő #28 Dallara-Hondáját. Igen, azt az autót, amellyel Ryan Hunter-Reay többek között 2014-ben megnyerte az Indianapolis 500-at.
A szóban forgó DW12 konfigurácó emellett RHR 2012-es, bajnoki szezonjának oválfutamain is szolgálta gazdáját, a tervek szerint pedig egészen az IndyCar új autójának érkezéséig használatban is marad a kizárólag balra kanyarodást igénylő pályákon.
Itt megjegyeznének, hogy az aukciósház honlapján viszont úgy fogalmaznak, hogy az autót „hasznos élettartamának végéig” kívánják versenyeztetni, ami előreláthatólag a 2018-as év. Ez csak azért érdekes, mert nemrég még pontosan arról szóltak a hírek, hogy az erre az évre datált új generációs autó érkezése – naná, hogy – anyagi okok miatt elmarad.
De térjünk vissza az aukcióra. Akárki is tegye rá a kezét a G&C szerint 600-750 ezer dollárt érő járműre, még három évig egészen biztosan nem állíthatja ki a garázsfeljáróra, lévén a tervek szerint ugye addig a pályán fogja róni a köröket. A szerencsés vevő – mint kvázi tulajdonos – azonban addig sem marad üres kézzel, hiszen az Andretti Autosport jóvoltából két szezonon át élvezheti a csapat vendéglátását, exkluzív belépőket, valamint korlátozottan ugyan, de bejárása lesz a pitbe valamennyi IndyCar futam során. Ebből négy szabadon választott – kivétel az Indianapolis 500 és a GP of Indianapolis – hétvége erejéig még vendéget is magával vihet.
Ha pedig elérkezik a 2018-as szezon vége, akkor az ajánlat szerint az AA visszaalakítja az autót a 2014-es Indianapolis 500-on használt aero csomaggal, valamint festéssel és így szállítja ki az új tulajdonosának. A Honda motort természetesen nem tartalmazza az ajánlat, lévén az a gyártó tulajdonát képezi.
„A 2014-es Indy győztes, még mindig aktív autónk elárverezése, egyúttal pedig a nyertes licitálónak biztosított, egyedülálló tulajdonosi élmény remek módja a annak, hogy megünnepeljük csapatunk történelmének ezen ikonikus momentumát, miközben a 100. Indianapolis 500-ra készülünk” – magyarázta a New York Times-nak Michael Andretti.
És, hogy mi van akkor, ha esetleg a járgány tropára törik? Az új tulajdonossal megkötendő szerződésben erre is szerepel egy készenléti terv.
„Egy ilyen tétel árverésre bocsátása példa nélküli a modern motorsportban” – summázta az aukciósház elnöke, David Gooding.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough