GP of Boston: Az IndyCar lassan kifut az időből
Már Boston polgármesterének is kezd fogyni a türelme a városa utcáira tervezett IndyCar futam kapcsán.
A szeptemberre kiírt Grand Prix of Bostont mindeddig messzemenőkig támogató Martin J. Walsh nyilvánosan sürgette meg a verseny megvalósítására létrehozott Boston Grand Prix (BGP) illetékeseit, hogy lehetőleg minél hamarabb jussanak egyezségre az esemény megrendezéséhez nélkülözhetetlen állami ügynökségekkel.
„Határozottan úgy gondolom, hogy az Indy-nek nagyon bele kell húznia. Szeptemberről beszélünk és már nagyon is január van. Hamarosan ki fognak futni az időből” – nyilatkozta Walsh a Boston Heraldnak.
Tavaly novemberben a szervezők már egy akadályt sikeresen leküzdöttek, miután egy részletekbe menően nem definiált megállapodást kötöttek a versenyt a nyilvánosság előtt elsőként megkérdőjelező, Seaport Lofts-i lakónegyed közösségével. Ennél viszont sokkal magasabb lécet jelentett azon állami ügynökségek jóváhagyásának megszerzése, amelyekhez az ideiglenes pálya által érintett útszakaszok tartoznak.
Walsh ezzel kapcsolatban megerősítette, hogy amikor látta, mennyire nem haladnak a tárgyalások ezen szervek, valamint a BGP között, úgy döntött, maga hívja fel az IndyCar anyacégének, a Hulman & Co.-nak első emberét, Mark Miles-t. Ezt követően született meg az a híres-hírhedt szándéknyilatkozat, amelyben az érintett ügynökségek, valamint a BGP vállalják, hogy folytatják a tárgyalásokat, utóbbi pedig újfent megerősítette, hogy maguk kívánják finanszírozni a teljes eseményt, ezzel biztosítva, hogy a bostoni adófizetőknek egy centjébe sem fog kerülni a verseny.
A szándéknyilatkozat értelmében a BGP-nek a rendezvényre vonatkozó, részleteiben kiterjedő terveket kell készítenie, majd benyújtania Boston városa felé. Ezeket az érintett állami ügynökségek vizsgálják át és csak akkor bólintanak rá -ezzel együtt pedig a verseny megrendezésére – ha mindent rendben találnak.
Walsh azonban rámutatott, hogy még számos probléma vár megoldásra, miután a BGP a pályát érintő saját terveinek sem ért egyelőre a végére.
„Tetemes mennyiségű tervezet véglegesítésére van még szükség az Indy részéről ahhoz, hogy mindenki elégedett legyen.”
Előzmények:
A helyi lakosok a GP of Boston lefújását követelik
Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül
A bostoni városvezetés trükközött az IndyCar szerződésekkel?
Magyar cég lesz az IndyCar bostoni versenyének névadó szponzora
A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston
Boston-saga: Már a 2018-ra tervezett IndyCar futammal is gondok vannak
Egy bostoni akadályt már sikeresen vett az IndyCar
A Grand Prix of Boston minden pénzt megér (?)
Bíróság előtt állt a Boston Grand Prix vezére
kép: IndyCar Media
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough