Bíróság előtt állt a Boston Grand Prix vezére

Mark Perrone nem éppen a törvénytisztelő állampolgárok mintaképe.

Nem véletlenül neveztük már a blogon oly’ sokszor politikai szappanoperának az IndyCar jövő szeptemberre dátumozott, bostoni versenyét. Az utóbbi hónapok során ugyanis szinte minden megtörtént, ami a bürokrácia sajtszagú világában egy utcai futam kapcsán csak lehetséges: lázongó, majd lekenyerezett helyi lakosok, korrupciógyanús városvezetés, keménykezű állami ügynökségek, mindez megfejelve olyan amatőr fiaskókkal, amik csak az IndyCarban fordulhatnak elő.

A DNS-molekulaként csavarodó történet végül december 18-án kvázi pozitív fordulatot vett, miután bejelentették, hogy a magyar névadó szponzorral bíró GP of Bostonban érintettek (a promóteri tisztséget ellátó Boston Grand Prix (BGP), az érintett massachusettsi állami ügynökségek, a városvezetés, valamint maga az IndyCar) egy minden részletre kiterjedő szándéknyilatkozatot írtak alá.

Ezen dokumentumban a BGP beleegyezett, hogy a verseny megrendezéséért cserébe ők fognak minden – értsd ez alatt, szó szerint minden – egyes, szükséges dollárt előteremteni, sőt még a teljes felelősséget is magukra vállalták, ha netán valami rosszul sülne el.

Ennek alapján a város, valamint az állami ügynökségek – korábbi ígéretükkel ellentétben – úgy fest, egy centet sem hajlandóak beleölni a futamba, sokkal inkább igyekeznek bebiztosítani magukat, hogy ha bármi gond is adódna, akkor rajtuk semmiképpen ne lehessen a port elverni.

A sztorinak azonban itt még koránt sincs vége.

A megbízható lapnak számító Boston Globe a legutóbb arról számolt be, hogy a verseny tető alá hozásának céljából létrejött szervezet, a már említett Boston Grand Prix első embere, Mark Perrone nincs kimondottan jó viszonyban az adóbevallásokkal.

A korábban a Milwaukee Mile-on, valamint a szép emlékű Champ Car World Series-ben is magas pozíciót betöltött Perrone 1999-ben állt először a bostoni körzeti bíróság előtt, miután a vád szerint 1991-ben és 1992-ben szándékosan elmulasztott adózni a személyes bevételei után. Perrone akkor bűnösnek vallotta magát és megúszta 10.000 dollár pénzbírsággal és két év felfüggesztett börtönbüntetéssel.

A Globe értesülései szerint az IRS (adóhatóság) és Massachusetts állam a kilencvenes években már számos alkalommal terhelte jelzáloggal Perrone ipswichi házát.

Egy 2003-as bírósági dokumentum szerint végül valamennyi hátralékát kiegyenlítette, tizenegy évvel később azonban sikerült újra belelépnie ugyanabba a folyóba.

Az Essex megyei bűnügyi nyilvántartás szerint 2014-ben a szövetségi és állami kormány újra jelzálog alá vonta Perrone ingatlanját, miután közel 16.600 dollárnyi adótartozást halmozott fel, megfejelve jelentős összegű büntetéssel.

Még ugyanebben az évben egy texasi jelzáloghitelekkel foglalkozó cég végrehajtási eljárást kezdeményezett az ipswichi házra.

Annak ellenére, hogy ezen adatok teljes mértékben nyilvánosnak számítanak és bárki számára elérhetőek, Perrone egy néhány nappal ezelőtti interjújában mindent tagadott és állította, egy centtel sem tartozik senkinek. A kilencvenes években történtekért pedig kizárólag akkori könyvelőjét tette felelőssé.

Miután ezen információk megjelentek a sajtóban, a Boston Grand Prix bejelentette, hogy Perrone innentől fogva jóval kisebb szerepet fog vállalni a versennyel kapcsolatos, folyamatosan zajló megbeszélések során. A szervezet szóvivője, Sean Flanagan a Boston Heraldnak azonban úgy fogalmazott, hogy ennek nincs köze az adózási problémákhoz, a lépéshez sokkal inkább Perrone megromlott egészségi állapota vezetett.

Érdekesség viszont, hogy Perrone – aki régebben Providence utcáira is el akarta vinni az IndyCart – a Globe-nak azt nyilatkozta, hogy már hónapokkal ezelőtt a háttérbe vonult és csak tanácsadóként van jelen a BGP-nél, jelentősen korlátozott hatáskörrel. Ennek azonban ellentmond, hogy a hivatalos sajtóközleményekben mindeddig Perrone-re hivatkoztak, ahogyan a hivatalos dokumentumokat is ő ellenjegyezte a szervezet részéről, sőt, még az állami ügynökségekkel zajló tárgyalások kapcsán is az ő neve volt elsőként kiemelve.

Mindenesetre a BGP, az IndyCar és Boston város polgármestere, Martin J. Walsh is leszögezte, Perrone összetűzései a törvénnyel nincsenek kihatással a versenyre.

Ezzel párhuzamosan újfent nem mulasztották el kihangsúlyozni, hogy a GP of Boston rendkívül jól áll, már ami a privát szektorból érkezett anyagi támogatás mértékét illeti, de a Globe a szóban forgó szponzorcégek nevesítésére vonatkozó kérdésére való válaszadást elutasították.

Az IndyCar vezér Mark Miles októberben tartott telekonferenciáján szót ejtett arról, hogy már aláírták a főszponzori szerződést egy céggel, de konkrétumokról nem volt hajlandó nyilatkozni.

Érdemes megjegyezni, hogy alig pár nappal ezt megelőzően Perrone még pont azt nyilatkozta, egyelőre NINCS főtámogató.

 

 

 

Előzmények:

A helyi lakosok a GP of Boston lefújását követelik 

Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül

A bostoni városvezetés trükközött az IndyCar szerződésekkel?

Magyar cég lesz az IndyCar bostoni versenyének névadó szponzora

A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston

Boston-saga: Már a 2018-ra tervezett IndyCar futammal is gondok vannak

Egy bostoni akadályt már sikeresen vett az IndyCar

A Grand Prix of Boston minden pénzt megér (?)

 

 

 

kép: IndyCar Media

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy