Jövőre is visszatérnek a duplapontok
Az IndyCar hivatalosan ismertette a 2016-os szezonra vonatkozó, jelentősebb módosításokat.
A fontosabb változtatások a teljesség igénye nélkül:
– Az április 2-án, a Phoenix International Raceway-en rendezendő versenyen ugyanazzal az aero konfigurációval lép pályára a mezőny, mint amelyet a 2015-ös, iowai fordulón használtak.
– Az Indianapolis Motor Speedway-en és a Pocono Raceway-en szintén ugyanazt az aero konfigurációt alkalmazzák, mint 2015-ben. Az IndyCar a biztonság növelése érdekében hozott változtatásai értelmében viszont egy speciális, a hátsó kerékdobon az elmúlt szezonban, a Texas Motor Speedway-en már debütált, speciális betét is helyet kap, továbbá az autó alá egy domború védőlemezt is behelyeznek.
– Leszorítóerőt tekintve az IMS-en és Poconón enyhe növekedés, Iowában pedig fogyatkozás lehet számítani, utóbbinak oka a hátsó szárny dőlésszögének csökkentésében keresendő.
– A 100. Indianapolis 500 33 fős mezőnye már a kvalifikáció első napján, azaz május 21-én megállapításra kerül, míg a tényleges rajtpozíciók a kvalifikációk második napján, azaz május 22-én dőlnek el.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a sikertelenül próbálkozók számára nem lesz lehetőség a javításra és aki az első napon kudarcot vall, az már mehet is csomagolni.
– Az Indy 500, valamint a szezonzáró sonomai verseny az elmúlt idényhez hasonlóan 2016-ban is dupla pontozású lesz.
– Az Indianapolis 500 időmérőjén a pontokat a második nap eredménye alapján osztják. Ennek megfelelően a pole-os 42, a második leggyorsabb 40, míg az utolsó, 33. autó 1 egységgel gazdagodik.
– Az Indy 500 kötelező érvényű újonctesztjének három fázisának teljesítését 5 mph-val megnehezítették az eddigiekhez képest. Jövőre tehát az első szegmens során már 210-215 mph közötti tempóval kell megtenniük az előírt tíz kört az indianapolisi debütálásra készülő versenyzőknek, a másodikat 215-220 mph-val, míg a harmadikat 220 mph felett. Utóbbi két fázis alatt már 15-15 kört kell az újoncoknak produkálni az előírt sebességekkel.
– Ahogyan arról már korábban szó volt, a következő szezontól 20 lóerővel több áll rendelkezésre a push-to-pass rendszer aktiválásakor. Bővebben erről itt lehet olvasni.
– 2016-tól valamennyi oválpályán, egységesen 50 mph lesz a pitben lévő sebességhatár. Superspeedway-eken eddig ez az érték 60 mph volt.
– Az autók minimum súlya superspeedway-eken 716 kg-ra, road/street és rövidoválon pedig 730 kg-ra nő köszönhetően az IndyCar által végrehajtott, a biztonsági követelményekre vonatkozó módosításoknak (mint például a gépeken lévő elemek speciális rögzítésére szolgáló plusz komponensek).
– A módosítások értelmében valamennyi, a Honda aero kitjeit használó autónak alkalmaznia kell az autók orrán hosszanti arányban végigmenő aero elemet (centerline wicker).
A Chevrolet és a gyári Dallara aerodinamikai csomagját viselő gépekre ez nem kötelező érvényű.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough