A Grand Prix of Boston minden pénzt megér (?)

A Grand Prix of Boston minden pénzt megér (?)

Megannyi viszontagság után most úgy tűnhet, a célegyenesbe fordul az IndyCar jövő évre tervezett, bostoni versenye.

 

A 2016. szeptemberének első hétvégéjére kiírt futam egyik legnagyobb kritikusaival, az ideiglenes utcai pálya által érintett területen lévő Seaport Lofts-i lakónegyeddel már novemberben sikerült megállapodniuk a szervezőknek. Mint arról a blogon részletesen szó esett, ezen közösség egy, a verseny illetékeseinek, valamint a város polgármesterének címzett, 17 oldalas levélben fejezte ki aggályait a magyar névadó szponzorral bíró Grand Prix of Bostont illetően, különösképpen annak törvényes lebonyolítása végett. A történet ezen szála azonban pozitívan zárult, miután a futam promótere, valamint a Seaport Lofts egy, minden érintett számára előnyös megállapodást kötött, aminek értelmében a társasházi egyesület visszavonja a fentebb említett dokumentumban foglalt állításait.

Arról, hogy egészen pontosan mivel sikerült megpuhítani a Seaport Lofts-iakat, nem szól a fáma, a pletykák szerint azonban a döntésben a verseny tető alá hozására felállított nonprofit szervezet, a Boston Grand Prix, valamint maga az IndyCar által felajánlott, meglehetősen szimpatikus pénzösszeg is komoly motivációs tényezőt képviselt. A Boston Globe pedig arról is szót ejtett, hogy a széria, valamint az aktuális promóter több más, versenyrendező városban él előszeretettel azzal a megoldással, hogy az érintett területen élőknek fedezik a szállodaszobákat, ha azok úgy döntenek, hogy a hétvége alatt inkább átköltöznének.

Vagy így, vagy úgy, de a lényeg, hogy a Seaport Lofts kérdés végére pont került, ez azonban még nem jelentette azt, hogy az IndyCar fellélegezhet. Ott voltak még ugyanis azok az állami szervek, amelyeknek hozzájárulása nélkülözhetetlennek számított a verseny megrendezése terén.

A kijelölt pálya vonalvezetése által érintett útszakaszok használatáért felelős szervek jóváhagyása továbbra is váratott magára, ahogyan a környezetvédelmi hatóság sem bólintott rá a Cypher Streeten szükséges munkálatokra, amely terület alatt ráadásul nagy mennyiségű, mérgező anyagot tárolnak.

A legfrissebb hírek szerint viszont már ezekben a kérdésekben is pozitívnak tekinthető fejlemény történt.

Bár végleges megállapodás még nem született, de december 18-án már egy szándéknyilatkozat aláírásra került sor a verseny és a város részéről valamennyi érintett között.

A bejelentés örömtelinek számít, azonban a felszínt kissé megkapirgálva világossá válik, hogy a BGP – és vele együtt közvetve az IndyCar – egy olyan papírt szignózott alá, ami tartalmát nézve teljes mértékben okot ad a masszív homlokráncolásra. A verseny megrendezéséért cserébe nem csak nekik kell ugyanis minden – értsd ez alatt, szó szerint minden – egyes dollárt előteremteniük, de még a felelősségvállalás súlya is az ő vállukra nehezedik, ha netán valami nem jól sül el.

A város, valamint az állami ügynökségek – korábbi ígéretükkel ellentétben – úgy fest, egy centet sem hajlandóak belefeccölni a versenybe, és igyekeznek bebiztosítani magukat, hogy ha bármi gikszer is adódna, akkor rájuk semmiképpen ne lehessen ujjal mutogatni.

A szándéknyilatkozatban ugyanis a Boston Grand Prix kizárólagos felelősséget vállal a versennyel felmerülő, valamennyi költségért, beleértve a bérleti díjakkal, karbantartással, operatív feladatokkal, tervezéssel és kivitelezéssel kapcsolatos kiadásokat, az alkalmazottak, a kapcsolódó alvállalkozók és tanácsadók béréért, ahogyan a munkálatok során használt berendezések, szellemi termékek (pl. tervek) árát is nekik kell állniuk. Ha még ez sem lenne elég, akkor feltétlenül említést kell tenni arról, hogy a megegyezés alapján a BGP-re (és üzleti  partnereikre) hárul az olyan szolgáltatások ellenértékének fedezése, mint amilyen a rendőrség, a tűzoltóság, a mentőszolgálat kivezénylése, továbbá az őrző-védő és egyéb, biztonságra vonatkozó feladatot ellátó cégek kifizetése.

A versenyhétvége végeztével a használt terület visszarendezését a rendezvény előtti állapotra szintén a BGP-nek  kell finanszíroznia.

A BGP-nek továbbá átfogó terveket kell benyújtania Boston városa felé többek a között a forgalomátirányításra, az építkezési munkálatok kivitelezésére, a biztonsági intézkedésekre, a regionális közlekedésre és a lakosság tájékoztatására vonatkozóan.

Ezen tervezeteket az érintett állami ügynökségek fogják átnézni és ha mindent rendben találnak, akkor engedélyezni.

A BGP a szándéknyilatkozat 9-es pontjának értelmében beleegyezett abba is, hogy egy harmadik fél az eseménnyel összefüggően felmerülő bármilyen követelése, kárigénye, vesztesége, büntetése, bírsága stb. esetén megvédi és kártalanítja Boston városát, valamint az ahhoz kapcsolódó állami ügynökségeket.

A Boston Grand Prix tisztviselői kéthetente kötelesek részt venni megbeszéléseken a bostoni tisztviselőkkel, míg havi rendszerességgel a helyi lakosok, valamint a verseny által érintett vállalkozók számára nyilvános fórumot kell tartaniuk. Ezek megrendezését addig kell biztosítani, amíg bármely fél is szükségét érzi.

A szándéknyilatkozatban külön lefektetik még, hogy a BGP köteles szem előtt tartani a Boston által már korábban megkötött azon lakossági és kereskedelmi szerződéseket, megállapodásokat, amelyeket a verseny rendezése érzékenyen érinthet. Ha a rendezvény ezen kontraktusok feltételeibe ütközik, a problémákra pedig nem sikerül megoldást találni, akkor a BGP-nek el kell fogadnia, hogy ezek a szerződések élveznek elsőbbséget velük szemben.

Itt érdemes megemlítni, hogy nemrég derült ki, a pálya rajt-célvonalánál lévő Kongresszusi Központot már előre lefoglalták egy 2018-as, nagyszabású marketing-konferencia helyszínéül.

A Massachusetts-i Kongresszusi Központ Hatóságának (MCCA) szóvivője, Rachel Weiss a Boston Heraldnak ezzel kapcsolatban még novemberben úgy nyilatkozott, három év múlva a konferencia minden valószínűség szerint parkolópályára teszi majd az IndyCart, hacsak a verseny promóterei nem találnak másik időpontot, vagy helyszínt.

A fentiek alapján a kérdés már csak az, hogy megéri-e az BGP-nek, vele együtt pedig az IndyCarnak ilyen mértékű kötelezettségvállalásba hajszolnia magát egy újabb, egyelőre még bizonytalan jövőjű utcai verseny kedvéért?

 

 

 

Előzmények:

A helyi lakosok a GP of Boston lefújását követelik 

Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül

A bostoni városvezetés trükközött az IndyCar szerződésekkel?

Magyar cég lesz az IndyCar bostoni versenyének névadó szponzora

A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston

Boston-saga: Már a 2018-ra tervezett IndyCar futammal is gondok vannak

Egy bostoni akadályt már sikeresen vett az IndyCar