Két évre eltiltották a versenyzéstől az egykori Indy Lights bajnokot
Az alábbi rövidhírekben emellett az is kiderül, mi nem tetszik Chip Ganassinak, hogy áll a helyzet Mexikóban és kire, vagy inkább mire bízná a versenybíráskodást Simon Pagenaud a Star Wars világából.
– Ha minden a terveik szerint alakul, akkor a 100. Indianapolis 500 nevezési listáján az Eddie Sachs Racing is ott lehet. A verseny történetének legbrutálisabb balesetében, 1964-ben elhunyt Sachs fia, a USAC-ben érdekelt Eddie Sachs Jr. ugyanis mindent megmozgat annak érdekében, hogy legalább egy autóval képviseltethesse csapatát a jeles évfordulón.
Az ESR már 2014-ben, Sachs Sr. halálának ötvenedik évfordulóján megpróbált összehozni egy nevezést, azonban ebből végül financiális okok miatt nem lett semmi.
A csapatvezető azonban a 100.-on való részvétel kapcsán rendkívül bizakodó és állítása szerint már több IndyCar csapattal is pozitív megbeszéléseket folytatott egy esetleges együttműködésről.
„Tárgyaltam már pár emberrel, a topcsapatok pedig, amelyeknek van plusz autójuk érdeklődésüket fejezték ki” – mondta a PRI Trade Show-n Sachs Jr. „Az üzleti oldal miatt távol maradnánk az autók lízingelésétől és inkább saját géppel próbálkoznánk.”
A szakember hozzátette, hogy a Dallara oldaláról is pozitívan, segítőkészen állnak hozzájuk, arról viszont nem kívánt szót ejteni, mely csapatok részéről kikkel áll kapcsolatban.
Sachs Jr. az Indianapolis 500 mellett az Indy Lights Freeedom 100-án is indítana autót, utóbbira pedig már a konkrét versenyzőt is megnevezte Davey Ray személyében, aki az ESR pilótájaként rója a dirt pályákat a USAC Silver Crown sorozatban.
„Szívesen adnék neki lehetőséget egy Indy Lights autóban a Freedom 100-on, dolgozunk rajta.”
Ennek a megvalósulása azonban – akárcsak az Indy 500 programé – a financiális háttéren múlik majd.
– Bár 2016-ra végül nem sikerült összehozni az IndyCar mexikói visszatérését, az Autodromo Hermanos Rodriguez elnöke, Ramon Osorio szerint egyre nagyobb az esélye annak, hogy a pálya 2017-ben vendégül láthatja majd a szériát.
Helyi sajtóértesülések szerint a létesítmény és az IndyCar közötti tárgyalások rendkívül jó ütemben haladnak. Alig várjuk, mi sül ki ebből.
– A szponzorációs problémák ellenére a Chip Ganassi Racing továbbra is keményen küzd azért, hogy 2016-ban is versenyeztetni tudják a negyedik autójukat. A csapat – amelynek színeiben Scott Dixon idén már harmadik IndyCar bajnoki címét szerezte meg – több fontos támogatóját elvesztette, aminek révén a negyedik gépük sorsa bizonytalanná vált. Mindez odáig vezetett, hogy a CGR protezsáltját, a 2015-ben 12 futamon indult Sage Karamot is útjára engedte, lehetőséget adva ezzel a fiatal amerikanak arra, hogy más csapatoknál is nézelődhessen.
A gárda ügyvezető igazgatója, Mike Hull a minap úgy nyilatkozott, folyamatosan tárgyalnak potenciális szponzorokkal és nem adják fel a reményt arra, hogy a március 12-ei szezonnyitón ismét négy full idényes autóval jelenjenek meg.
A MotorsportsTalk információi szerint az esetleges ülésre egy, meg nem nevezett Indy Lights pilóta is esélyes.
A Chip Ganassi Racing már korábban bejelentette, hogy Tony Kanaan, Charlie Kimball és a már említett Dixon egészen biztosan a csapat sorait erősíti a következő esztendőben is.
Raphael Matos
– A Brazil Automobil Szövetség két évre eltiltotta a versenyzéstől Raphael Matost. A Champ Car Atlantic 2007-es és az Indy Lights 2008-as bajnoka még októberben, a V8 Stock Car Brasil curtibai hétvégéjén produkált pozitív doppingtesztet.
Matos 2009 és 2011 között szerepelt az IndyCarban, első két évében teljes szezonos versenyzőként. 34 rajtjából 14 alkalommal végzett az első tízben. Legjobb eredményét – két 4. helyet – 2010-ben, Sao Paolóban és Watkins Glenen szerezte.
Legmagasabb, összetettbeli pozícióját 2009-ben, a Luczo Dragon Racinggel érte el, amikor is a 13.-ként rangsorolták.
Két alkalommal indult el az Indianapolis 500-on – ’09-ben a 22., ’10-ben pedig a 26. lett -, 2011-ben azonban már nem tudta kvalifikálni magát a 33 fős mezőnybe.
Arról a Brazil Automobil Szövetség nem nyújtott tájékoztatást, hogy egészen pontosan milyen tiltott szert találtak a 34 éves pilóta szervezetében.
– Még egy kis Chip Ganassi. A csapatvezér elárulta ugyanis, hogy továbbra sem rajong a duplafordulókért és úgy véli, a 2016-ra, Detroitba kiírt egyetlen, kétfutamos hétvégét is le kellene redukálni a szokásos mértékűre.
„Egy verseny kellene itt is, mint mindenhol. Értékelem, amit Roger [Penske, a detroiti futam legnagyobb támogatója] tett. Szeretem őt. Értékelem amit próbál tenni a városért, értékelem a kemény munkáját, de kérem, legyen csak egyetlen verseny. [A duplaforduló] nagyon kemény a csapatok számára, ráadásul nem is érünk el vele semmit. Ha rossz napot fogsz ki, akkor különösen nehéz helyzetbe kerülsz, és már nekem, valamint Rogernek is volt ebben részünk a Detroit Grand Prix-n. Nem tudom miért pont ennek az egynek kell lennie duplának.”
– Végül pedig az IndyCar hivatalos oldala az új Star Wars film bemutatója alkalmából elkapott néhány versenyzőt és jól kifaggatta arról, hogy ki/mi a kedvencük a világ legjobban imádott/mások szerint erősen túlértékelt képzeletbeli birodalmában.
A válaszokból megtudhattuk, hogy Conor Daly, Pippa Mann és Charlie Kimball kedvenc karaktere egyaránt Yoda, míg Scott Dixon Leia hercegnőért, Simon Pagenaud Darth Vaderért, James Hinchcliffe Chewbaccáért, Juan Pablo Montoya pedig Han Solóért rajong a leginkább.
Ha választhatni lehetne, Kimball és Dixon Han Solo bőrébe bújnának bele, Pagenaud Darth Vader lenne, Hinchcliffe és Montoya pedig Chewbacca karakterét venné fel.
A Dale Coyne Racing friss igazolása, azaz Conor Daly Anakin Skywalker lenne, de csakis egy alternatív történetvonal mellett, ahol nem állna át a Sötét Oldalra, hanem inkább boldogan élne, míg meg nem halna Natalie Portmannel. Elmés. :)))
Arra kérdésre, hogy mivel lenne felvértezve az ideális IndyCar autó a Star Wars szellemében, Montoya adta a legjobb választ:
„Az Erővel, és akkor el tudnám takarítani Heliót az útból.”
Pagenaud-t pedig olyannyira elkapta a gépszíj, hogy még az IndyCar Star Wars álomcsapatát is összeállította:
Ennek megfelelően a szerelő R2D2 lenne, a versenyigazgató Chewbacca, a stratéga Yoda, a mérnök Han Solo, a csapatfőnök C3PO, a pilóták a Jedi Lovagok és a Sith Nagyurak, a csapatvezető Darth Vader, a versenybíróság tisztségét pedig a Halálcsillagra bízná rá.
képek: IndyCar Media, Tumblr
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough