Extra löketet kap a push-to-pass


2016-tól módosul az IndyCar autók véleményem szerint legfeleslegesebb eleme, azaz a road/street pályákon használatos push-to-pass rendszer. Na nem mintha nagy szükség lenne rá egy olyan szériában, ahol mindennaposak az előzések, a vérre menő pozícióharcok, és ahol a versenyzők híresen nem félnek rálépni a gázra, miközben manőverek teljes fegyvertárát vonultatják fel a jobb pozícióért.

Az IndyCar valamilyen oknál fogva azonban mégis szükségét érezte annak, hogy a pályán zajló produkció (teszem hozzá ez az egyetlen dolog a szériában, amire nem lehet panasz) érdekében muszáj egy újabb segítő kezet nyújtania a mezőnynek.

Ennek megfelelően a jövő szezonban az előzések megkönnyítését szolgáló p2p aktiválása során a turbófeltöltő-nyomást az eddigi 160 kPa-ról 165 kPa-ra növelik, aminek révén az autóknak 20-szal több – vagyis hozzávetőlegesen 70 – plusz lóerő áll majd rendelkezésre, hogy áthámozzák magukat aktuális ellenfeleken.

Versenyhelyzetben a normál nyomás változatlan marad (150 kPa), ahogyan a rendszer használatának időtartama is.

2015-ben valamennyi road/street pályán 10 alkalommal élhettek a p2p adta előnyökkel. Ezen belül az autók egyenként 20 mp-ig Long Beach-en, Barberen, az IMS roadján, Torontóban, Mid-Ohión, valamint a jövőre már nem a naptár részét képező NOLA-n, míg St. Pete-en, Detroitban és Sonomán 15 mp-ig.

„Ez a technológiai frissítés azon IndyCar folyamatos kezdeményezésének része, amelynek célja, hogy még tovább javítsa az általános versenyzés minőségét és az izgalmakat” – idézi a széria sajtóközleménye az augusztus végén leköszönt versenyzésért felelős igazgató, Derrick Walker utódját, Jay Frye-t„Az elérhető push-to-pass lóerők növelése a rendszert még erősebbé teszi és további, előzési lehetőségeket biztosít az épített és utcai pályákon.”

A tavalyi, torontói futam óta a p2p adatok már nem számítanak publikus információnak. A széria a változtatást azzal magyarázta, hogy a push-to-pass adta extra lóerőket a versenyzők előszeretettel alkalmazták az őket támadó autó elleni védekezésre, annak valódi funkciójának rovására. (Vicces módon azonban egy baki miatt a kanadai futam televíziós közvetítésének nemzetközi feedjében bent maradt, tehát az USA-n kívül mindenki előtt, premier plánban ott virítottak a szupertitkossá minősített számok.)

Ennek megfelelően az IndyCar gépein a tavalyi, Mid-Ohiói futamon debütált LED-paneleken is csak azt lehetett látni, hogy az adott autón éppen használatban van-e az eszköz. Az, hogy kinek, mennyi p2p lehetősége van még hátra, csak a versenyigazgatóság számára maradt elérhető.

A megboldogult Champ Car World Series-ből ismerős p2p-t az egyesülés utáni IndyCar a 2009-es Meijer Indy 300-on, Kentuckyban is bevetette, de maradandóan csak a 2012-es szezon utolsó öt, road/street fordulóján tért vissza.

 

 

kép: IndyCar Media



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy