Az oroszok nem cicóznak

Majd egy évig parkolópályán voltak az USA-ban, de most visszatérnek közkedvelt versenyzőjükkel, egy saját IndyCar futam ötletével, valamint egy globális méreteket öltő utánpótlás-programmal.

Most már biztosra vehető, hogy Mikhail Aleshin 2014 után, jövőre újra teljes szezonos résztvevője lesz az IndyCar mezőnyének régi-új munkaadójánál, a Schmidt Peterson Motorsports-nál, méghozzá a szintén közönségkedvencként számon tartott James Hinchcliffe csapattársaként.

“Hihetetlen tapasztalat volt az IndyCarban szerepelni 2014-ben és alig várom, hogy újra visszatérjek ebbe a nagyszerű szériába” – idézi az SPM sajtóközleménye Aleshint. “Rendkívül motivált vagyok és száz százalékosan kész a győzelemre.”

A 28 éves, egykori WSR bajnok debütáló szezonjában rögtön dobogóra állhatott, miután a houstoni duplaforduló vasárnapi futamán a második helyen ért célba akkori csapattársa, az időközben már a Team Penske-nél vezető Simon Pagenaud mögött. Aleshin gyorsan népszerűvé vált a rajongók körében, köszönhetően agresszív vezetési stílusának, amelyet annak ellenére sem adott fel, hogy az amerikai autósport teljes közege – beleértve az összes pályát, külön kiemelve az oválokat – teljes mértékben ismeretlen volt addig számára.

Az orosszal a csapata is maximálisan meg volt elégedve, amit jól példáz, hogy Sam Schmidt már a 2014-es szezonzáró futam hétvégéjén szerződést akart vele hosszabbítani, a papírok aláírására azonban az utolsó edzésen történt balesete miatt nem került sor. Később azonban kiderült, hogy az sem jelentett volna semmit, ha véglegesítették volna a kontraktust. Hiába szerette volna ugyanis a Schmidt Peterson Motorsports 2015-ben is a soraiban tudni az oroszt, a politikai helyzet mindent felülírt.

Mindennek okai az Egyesült Államok által Oroszországgal szemben hozott kereskedelmi és gazdasági szankciói voltak, amelyek ellehetetlenítették a pénzügyi tranzakciókat a két ország között.

Az amerikai kormány tiltólistáján – megannyi, Vladimir Putinnal kapcsolatba hozható céggel és magánszeméllyel együtt – az orosz versenyző mentora/szponzora/hátszele, vagyis az SMP Bank által életre hívott SMP Racing neve is ott virított.

Aleshin az elmúlt szezonban a European Le Mans Series-ben mérette meg magát, ahol legjobb eredményét – egy második helyet – a Red Bull Ringen szerezte meg Kirill Ladygin csapattársaként. A helyzet azonban szerencsésen alakult számára az IndyCart tekintve is, hiszen az idény utolsó versenyén, a Sonoma Raceway-en – ironikus módon pont a kis híján végzetes, fontanai balesetének egyéves évfordulóján – újra csatlakozhatott a mezőnyhöz, méghozzá az SPM harmadik gépében. Annak ellenére pedig, hogy a hétvége előtt mindössze egyetlen tesztnap erejéig vezethette a gárda Honda aero kittel felszerelt Dallaráját, a versenyt végül a tizedik helyen zárta.

ssa.jpg

 

Az SMP Racing azonban nem elégszik meg egy hazai versenyző jelenlétével és víziójukban már IndyCar autókat látnak száguldozni a Sochiban lévő pályán.

Az IndyCar már évek óta próbálja kiterjeszteni naptárát Észak-Amerikán kívüli helyszínekre, de eddig nem sok siker koronázta próbálkozásaikat. A széria nagyratörő tervei között szerepelt többek között Dél-Afrika, Dubai, Mexikó, sőt, még Kolumbia is, de eddig egyik sem valósult meg.

A már teljesen lefixáltnak tekintett futamok kapcsán is hidegzuhany érte az IndyCart, miután az utóbbi három szezonban két, előzetesen bejelentett fordulót voltak kénytelenek törölni: Kínát 2012-ben, Brazíliavárost pedig 2015-ben.

Mindez azonban nem szegi kedvét az SMP Racingnek, amelynek elnöke, Boris Rotenberg a Motorsport.com-nak úgy nyilatkozott, nem tartja kizártnak, hogy a közeljövőben az IndyCar mezőnye tényleg Oroszországba látogathat.

“Természetesen szeretnénk, ha az orosz motorsport rajongók élőben is láthatnák a versenyeket és nem csak a TV-n keresztül. Az IndyCar a leglátványosabb open-wheel sorozat, ilyen szintű intenzitást a Forma-1-ben soha nem tapasztalhatsz. Nagyszerű lenne, ha versenyt rendezhetnénk Sochiban. Tárgyalunk a szervezőkkel, talán egy nap megvalósul az orosz IndyCar futam.”

Az SMP Racing Aleshinen kívül még további több, mint félszáz, különböző szériákban szereplő – zömében rendkívül fiatal – orosz tehetséget támogat. Rotenberg elmondása szerint a globális céluk nem más, mint, hogy az orosz versenyzőket világszerte ismertté tegyék, ezért egy olyan programot hoztak létre, amely már egészen junior koruktól egyengeti a következő versenyző-generáció legígéretesebb képviselőit.

“A motorsport mindig is nagyon drága volt, ha nincs szponzorod, akkor nagyon kicsik az esélyeid. Mi olyan, születetten tehetséges gyerekeket akarunk látni, akik nagy eredményeket érhetnek el az orosz lobogó alatt. Minden szinten, beleértve a Forma-1-et is. Keményen dolgozunk ezen és mint látják, nem vagyunk sikertelenek.”

 

 

kép: IndyCar Media

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy