A KVSH Racing is egyautóssá válhat?

A KVSH Racing is egyautóssá válhat?

Újabb csapatot fenyeget a veszélye annak, hogy elveszíthetik egy teljes szezonos nevezésüket.

Az elmúlt néhány hétben a CFH Racing, valamint a Chip Ganassi Racing is megerősítette, hogy anyagi problémák miatt jövőre könnyen egy autó mínuszba kerülhetnek a 2015-ös szezonhoz képest.

A nem éppen pozitív előjelű klubhoz most egy újabb tag is betársult a KVSH Racing személyében. A Kevin Kalkhoven, Jimmy Vasser és James Sullivan nevével fémjelzett alakulat a RACER-nek elismerte ugyanis, hogy van alapja azon pletykáknak, amelyek az autóik számának kényszeres redukálásáról szóltak.

Az elmúlt idényben két futamgyőzelmet is szerzett Sebastien Bourdais helye biztosnak számít a KVSH #11 Dallara-Chevy-jében, az azonban már kérdőjeles, hogy a franciának lesz-e csapattársa a jövő márciusban kezdődő szezonban.

A gárda 4-es számú autójában idén Stefano Coletti foglalhatott helyet, a monacói újonc azonban finoman szólva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, amit számos kisebb-nagyobb autótörés mellett egyetlen top 10-es pozíció, valamint – a fullszezonos pilótákat tekintve – az összetettbeli utolsó hely példáz a leginkább.

Nem meglepő módon Coletti jövőre már nem lesz része az IndyCar mezőnyének, a KVSH pedig igyekszik maximálisan bebiztosítani magát, és egy olyan embert akarnak csak versenyeztetni, aki az anyagi háttér mellett a pályán is képes eredményeket elérni.

„Továbbra is tárgyalásokat folytatunk potenciális szponzorokkal az első számú autónak, valamint esetlegesen a másodiknak is” – nyilatkozta a RACER-nek Kalkhoven. „Viszont addig nem indítjuk a második autót, amíg nem vagyunk teljesen biztosak abban, hogy nem csak jó csapattársai lennének Sebastiennek [és a #11 gárdájának], de összességében véve a csapatot is képesek lennének segíteni.”

A szaklap szerint Bourdais is támogatná, ha a KVSH csak egy gépet állítana hadba jövőre, pláne a 2014-es bajnoki címet kis híján megnyert RLL Racing példájából kiindulva.

„Nem csak az ülés betöltése a tét” – folytatta Kalkhoven. „Teljes mértékben biztosak akarunk lenni abban, hogy megvan a nyerő kombinációnk, márpedig ha ez a felállás nem létezik, akkor csak egy autót fogunk indítani.”

Az IBJ augusztus közepén megjelent riportjában az egykori versenyző, jelenleg televíziós szakértőként tevékenykedő Derek Daly úgy nyilatkozott, hogy az IndyCar csapatok háromnegyede financiális értelemben véve instabilnak mondható, egy anonimitást kérő csapattulajdonos pedig odáig ment, hogy a gárdák fele egyenesen a csőd szélén táncol.

Október végén a Schmidt Peterson Motorsports alapítója/társtulajdonosa, Sam Schmidt fejtette ki kendőzetlen álláspontját a szériában uralkodó, aggasztó pénzügyi helyzetről.

  

 

 kép: IndyCar