Egy bostoni akadályt már sikeresen vett az IndyCar

Végre pozitív fejlemény történt az IndyCar naptárában jövőre debütáló bostoni verseny körül kialakult eposzban.
A futam tető alá hozásával megbízott szervezetnek, a Boston Grand Prix-nek sikerült megállapodnia a mindeddig háborgó Seaport Lofts közösségével.
Mint emlékszünk, ezen lakónegyed tagjai voltak az elsők, akik a nyilvánosság előtt kérdőjelezték meg a 2016. szeptember 2-4-ére kiírt utcai verseny törvényességét, mondván a városvezetés teljes titoktartás mellett, nem a szabályoknak megfelelően tárgyalt az IndyCarral, a szándékaikról pedig még csak nem is tájékoztatták a versenyt érintő területen lakókat. Problémáikat egy tizenhét oldalas levélben foglalták össze, amelyben további egyéb, jogi kifogásokkal is éltek, beleértve a korrupció miatti aggodalmukat is.
A Boston Globe legfrissebb híre alapján azonban az IndyCarnak ezzel a problémával már nem kell tovább foglalkoznia.
A fordulatról egy, a szóban forgó lakónegyedben élő ügyvéd, bizonyos Gary Orlacchio számolt be, aki közvetítőként nagy szerepet játszott a felek közti tárgyalások menetében.
A verseny promótere, valamint a Seaport Lofts egy, minden érintett számára előnyös megállapodást kötött, aminek értelmében a társasházi egyesület visszavonja a fentebb említett dokumentumban foglalt állításokat.
Az ebben foglaltakat a felek bizalmasan kezelik, tehát nem tudni, hogy mivel bírták rá álláspontjuk megváltoztatására a derék Seaport Lofts-iakat. A Boston Globe azonban megjegyzi, hogy más versenyrendező városok például az ideiglenes pálya által érintett területen élőknek fedezik a szállodaszobákat, ha azok úgy döntenek, hogy a hétvége alatt inkább átköltöznének.
A kvázi szerződés öt évre szól, akárcsak az az időszak, amire a GP of Boston kapcsán első körben számítanak. Ez azonban, mint annyi minden a verseny kapcsán, szintén véleményes egyelőre, tekintve, hogy a városvezetés – korábbi állításával ellentétben – legutóbb már úgy nyilatkozott, az IndyCarral kötött kontraktusban szereplő öt év egyáltalán nem számít a végleges verziónak.
A GP of Boston tisztviselői továbbra is tárgyalásokat folytatnak számos állami hivatallal, mivel a futamra kijelölt pálya vonalvezetése által érintett útszakaszok használatáért felelős szervek jóváhagyása továbbra is várat magára, ahogyan a környezetvédelmi hatóság sem bólintott rá a Cypher Streeten szükséges munkálatokra, amely terület alatt mérgező anyagot tárolnak. A Boston Grand Prix értékesítési vezetője, John Casey ezzel kapcsolatban is optimizmusának adott hangot és reméli, hogy december elejére ezen kérdések végére is pont kerül.
Ha mindez sikerül is, akkor sem dőlhetnek azonban nyugodtan hátra, hiszen mint nemrég kiderült, a pálya rajt-célvonalánál lévő Kongresszusi Központot már jó előre lefoglalták egy 2018-as, nagyszabású marketing-konferenciának.
Erre reagálva a Massachusetts-i Kongresszusi Központ Hatóságának (MCCA) szóvivője, Rachel Weiss a Boston Heraldnak úgy nyilatkozott, három év múlva a konferencia minden valószínűség szerint parkolópályára teszi majd az IndyCart, hacsak a verseny promóterei nem találnak másik időpontot, vagy helyszínt.
Ez azonban a jövő zenéje, a legfontosabb most, hogy a 2016-os GP of Boston megkapja a zöld zászlót. Márpedig az IndyCar időt-pénzt nem sajnálva törekszik erre, amit a Seaport Lofts-iakkal kötött megállapodás mellett az is jól személtethet, hogy a Boston Grand Prix kijelentette, az sem lesz probléma számukra, ha a város helyett végül mégis nekik kell állniuk az utcák versenypályává alakításának, valamint a rendőrség, a tűzoltóság és mentőszolgálat kivezénylésének akár milliós nagyságrendekre rúgó költségeit is.
Előzmények:
A bostoni városvezetés trükközött az IndyCar szerződésekkel?
Magyar cég lesz az IndyCar bostoni versenyének névadó szponzora
A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston
Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül
A helyi lakosok a GP of Boston lefújását követelik
Boston-saga: Már a 2018-ra tervezett IndyCar futammal is gondok vannak

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough