Új autók érkeznek az MRTI-be

Az IndyCar nevelőszériáit tömörítő Mazda Road to Indy legmagasabb kategóriája, az Indy Lights a 2015-ös szezont már vadonatúj karosszériával teljesíthette, de a program két alacsonyabban rangsorolt szériájának sem kell sokáig várnia egy, az eddigieknél korszerűbb versenygépekre.

 

 

Az MRTI-t – amely egyébként a minap ismertette 2016-os versenynaptárát – irányító Andersen Promotions nyáron jelentette be, hogy pályázatot ír ki a USF2000, valamint a Pro Mazda következő generációs autóira, amelynek nyertese végül az olasz Tatuus lett.

“Azóta ismerem Gianfranco De Bellist [a cég első embere] és a Tatuus márkát, hogy majd’ húsz évvel ezelőtt először találkoztunk” – nyilatkozta az Andersen Promotions alapító-vezérigazgatója, Dan Anderson. “Rendkívül tisztelem a termékeiket és az általuk nyújtott teljesítményt. Izgalmas velük együtt megkezdeni ezt az új vállalkozást és tudom, hogy nagyon magas minőséget fognak nyújtani, egy biztonságos és gyors autó által. Egy olyan autót, amelyet a világ minden tájáról érkező, karrierközpontú versenyzők valódi előrelépésnek fognak látni más open-wheel szériákéhoz képest. A Mazda Road to Indy jól felkészíti a versenyzőket a jövőre, amit ez az új autó csak fokozni fog.”

A pályázati felhívásra történt jelentkezések elbírálása, majd a legmegfelelőbb jelölt kiválasztása az IMSA egykori magas beosztású tisztviselője és – több egyéb mellett – a Motorsports Safety Foundation ügyvezető igazgatója, Scot Elkins vezetésével zajlott le.

A Tatuus USF-17 fantázianévre hallgató autó jelentős technológiai és biztonságtechnikai előrelépést tartogat a jelenleg használatban lévő USF2000 karosszériához képest. Az új gép a legutóbbi, FIA által kiadott, F3-ra vonatkozó előírások alapján kerül megépítésre, ugyanakkor az amerikai open-wheel versenyzés igényeit maximálisan szem előtt tartva.

Motor szempontjából a Mazda mostani, MZR 2 literes erőforrása teljesít majd szolgálatot.

A USF-17-t új, hatfokozatú sebességváltófüllel és négy irányba állítható lengéscsillapítóval ruházzák fel, emellett LCD kijelzős kormánykereket, ECU-t, valamint az IndyCar autókra jellemző bukókeretet kap.

A Pro Mazda PM-18-asát a USF-17 alapján tervezik meg annak reményében, hogy így kordában tartsák a költségeket azon csapatok számára, akik szintet szeretnének lépni. Az autó természetesen nagyobb teljesítményű lesz a kisöccsénél, emellett pedig magasabb szintű szoftverekkel látják el, hogy ezzel is segítsék a feltörekvő pilótákat, valamint mérnököket.

“Mindannyian a Mazdánál el leszünk ragadtatva, amikor láthatjuk és hallhatjuk az új generációs USF2000 és Pro Mazda autókat” – mondta John Doonan, a Mazda Motorsports Észak-Amerikai igazgatója. “A kezdetektől fogva az az elsődleges célunk a Mazda Road to Indy-vel, hogy felkészítsük a versenyzőket és a program lépcsőfokai során lássuk a képességeik fejlődését, egészen az Indy 500-ig. Ezek az autók biztosítják a technológiát, a biztonsági követelményeket és a Mazda erőforrások általi megbízhatóságot, amelyek lehetővé teszik, hogy a fiatal tehetségek a vezetésre összpontosíthassanak. A Mazda, mint márka a vezetésről szól és arról az élvezetről, amit egy jól megtervezett autó nyújt. Biztos vagyok abban, hogy nagyon sok boldog és mosolygós versenyző lesz ezeknek a gépeknek a volánja mögött.”

Az előzetes terveknek megfelelően a legalsó kategória, azaz a USF2000 2017-ben, míg a középső osztály, vagyis a Pro Mazda 2018-ban versenyezhet az új gépével.

A USF-17-t jövő májusban, az Indianapolis 500 programsorozatának keretein belül mutatják be, a prototípus tesztet pedig júniusra tervezik. Ha minden a megfelelő ütemben halad, az autókat a csapatok számára ősszel kezdik kiszállítani.

A PR-18 esetében ugyanez a menetrend érvényesül, csak éppen egy évvel később, 2017-ben.

 

  

 kép: Andersen Promotions

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy