Boston polgármestere: Azt hittük, mi leszünk a zárószám
Martin J. Walsh értetlenül áll a város utcáin jövőre esedékes IndyCar futam körüli problémák előtt.
Dél-Boston történetének első utcai versenyét bonyolíthatja le 2016. szeptemberének első hétvégéjén, azonban mint az utóbbi hetekben kiderült, jópáran akadnak, akik nem igazán repesnek emiatt az örömtől.
Először egy helyi lakónegyed közössége emelte fel a szavát a GP of Boston megrendezése ellen, majd arról érkeztek a hírek, hogy az IndyCar – az eddigi hivatalos közleményekkel szöges ellentétben – még egyáltalán nem kapott meg minden engedélyt arra, hogy a városban futamot rendezhessen.
Ez utóbbi hír magát a polgármestert, Martin J. Walsh-t is meglepte.
„Nem arról beszélünk, hogy egy hatvan emeletes épületet akarunk felhúzni Boston közepén. Egy versenyről van szó, ami három napig tart, nem értem mi a probléma ezzel” – mondta Walsh, kicsit megfeledkezve arról, hogy az eseménnyel együtt járó közlekedési problémák miatti rendkívüli időszak az utcák pályává, majd visszaalakítási munkálatai okán több hétre is elhúzódhat.
A Massachusetts-i Kongresszusi Központ (MCCA) vezetője, Fred Peterson szerint még nem született megállapodás a város és a futam megvalósításával megbízott Boston Grand Prix között pl. a forgalomelterelést és a parkolást illetően , emellett pedig az állami tulajdonú területek használatának kérdése sincs anyagi értelemben letisztázva, nem beszélve a hírek szerint formailag és tartalmilag is hiányos szerződésekről.
„Együtt kell kitalálniuk a megoldást [a Boston Grand Prix-nek és az érintett állami szerveknek]. Ez az egész már hosszú ideje zajlik, nem értem, miért nem lehetett mostanra megoldani.”
A legnagyobb gond azonban a környezetvédelemmel kapcsolatos. A pálya vonalvezetése által érintett Cypher Street alatt ugyanis magas besorolási osztályba tartozó veszélyes hulladékot tárolnak. Ebből adódóan azon munkálatok elvégzése, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy az IndyCar autók fogadására alkalmassá tehessék az utakat (kátyúk kijavítása, csatornafedelek rögzítése stb.) csakis a területileg illetékes környezetvédelmi ügynökség (EPA) jóváhagyásával lehetnének végrehajthatóak. Márpedig az EPA nem arról híres, hogy csak úgy engedélyeket osztogat, és a kérelem benyújtásától számítva akár hosszú évek is eltelhetnek a végleges elbírálásig.
Egy korábbi screenshot a GP of Boston hivatalos oldaláról, amikor még bajnokavatóként reklámozták magukat
A politikai háborút az sem segíti, hogy Walsh demokrataként kénytelen szemben állni a republikánus vezetés alatt álló állami szervekkel.
Van azonban a történetnek egy olyan lényeges pontja, amit a verseny mellett maximálisan kiálló városvezető sem néz jó szemmel.
Amikor Walsh rábólintott a GP of Bostonra, annak tudatában tette ezt, hogy a verseny a Verizon IndyCar Series 2016-os szezonzárója lesz, ezáltal pedig az ő városában fogják megkoronázni a széria azévi legjobbját. A futam hosszú ideig az esemény hivatalos oldalán is bajnokavatóként volt feltüntetve, és a polgármester egy percig sem titkolta, hogy ez az egyik legfontosabb eleme volt a szerződés aláírásának. Walsh arra számított, hogy a versenyt „mindent eldöntő” mivolta miatt abszolút sikerként könyvelhetik el, több millió dolláros bevétellel, valamint a három nap alatt kb. 250.000 helyszíni nézővel.
„Mi voltunk az utolsó verseny, valamelyest ez volt az izgalmas része az egésznek” – idézi a Boston Herald Walsh-t.
Ezen forgatókönyv azonban borult, amikor napvilágot láttak az első hírek arról, hogy az IndyCar szezonzárójának a Boston után két héttel későbbre, azaz szeptember 18-ára tervezett Sonoma ad majd otthont.
Az IndyCar 2016-os versenynaptárát előreláthatólag a jövő héten ismertetik.
képek: IndyCar Boston, Travel Guide
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough