A hivatalos verzióval ellentétben még nem kapott zöld utat a GP of Boston
Az IndyCar állítja, nincs akadály a jövő évben debütáló bostoni verseny előtt, a helyi szervezetek szerint azonban mi sem áll távolabb valóságtól.
A felszínt vizslatva tényleg úgy tűnhet, minden a lehető legnagyobb rendben van. A hivatalos bejelentés már hónapokkal ezelőtt megtörtént, azóta pedig több partnert megneveztek, beleértve a névadó szponzori tisztséget bevállaló, magyar gyökerekkel bíró LogMeIn-t is. Az ideiglenes, utcai pálya tervezett vonalvezetése ismertetésre került, ahogyan elméletileg novemberben már a jegyárusítást is megkezdik. Az utóbbi hetekben nyilvánosságot látott problémák azonban rávilágítottak arra, hogy a történet valójában egyáltalán nem olyan fényes, lányregénybe illő, mint azt a verseny tető alá hozásának érdekében létrehozott szervezet, a Boston Grand Prix próbálja kommunikálni.
A lavina szeptemberben indult el, amikor egy, a tervezett pálya által érintett lakónegyed közössége 17 oldalas levélben fordult az esemény szervezőihez, továbbá a város polgármesteréhez, melyben többek között azt állították, hogy a futam – ami szerintük több szempontból is kimeríti a törvényesség határait – megrendezéséről az ő megkérdezésük nélkül határoztak
Ezen vádakat a GP of Boston illetékesei rögtön tagadták.
Az IndyCar igyekezte cáfolni, hogy bármi probléma is lenne a szeptember első hétvégéjére kiírt futammal. A széria első embere, Mark Miles a minap a FOX-nak úgy nyilatkozott, hogy a 2016-os versenynaptárat várhatóan október utolsó hetében tárják a közönség elé, amelynek a két visszatérő helyszín (Phoenix, Road America) mellett természetesen Boston is része lesz.
Az már jó ideje köztudott, hogy jövőre nem lesz a menetrend állomása Fontana, a NOLA, valamint Milwaukee kiesése is szinte biztosra vehető, ahogyan a nagy várakozásokkal kísért mexikói kiruccanás is elmarad. Ezen, kiszivárgott információk révén pedig Miles egyenesen úgy nyilatkozott, hogy a naptár bejelentés kapcsán senki se számítson hatalmas, drámai fordulatokra.
Ezzel, mármint a drámai résszel azonban Boston egyes tisztviselői egészen biztosan vitatkoznának. Hiába van ugyanis a helyi verseny tutibiztosra ígérve, úgy tűnik az IndyCarnak még hátra van pár hivatalos kör.
A GP of Boston tervezett vonalvezetése
A Massachusetts-i Kongresszusi Központ (MCCA) vezetője, Fred Peterson szerint ugyanis még közel sincsenek ahhoz, hogy engedélyezzék az IndyCar futam megrendezését Dél-Boston utcáin.
„Higgyenek nekem, még sok dolog van hátra” – nyilatkozta a Boston Heraldnak Peterson. „Nem azt mondom, hogy az esemény egyáltalán nem valósulhat meg, de még nagyon sok munka van hátra addig.”
Az MCCA szerint a verseny megrendezéséhez még számos engedély hiányzik, továbbá egyéb kérdések is megoldásra várnak, többek között a környezetvédelmet, az utak használatát és a parkolást érintően.
Peterson elmondta továbbá, hogy a Boston Grand Prix és az MCCA egyetlen, financiális jellegű megállapodásban sem jutott dűlőre az állami területek használatát illetően, beleértve a Kongresszusi Központ körüli szakaszt is.
A fő gond azonban mégsem ez. A pálya ugyanis a Cypher Streeten is átívelne, amely alatt mérgező hulladékot tárolnak, így a terület környezetvédelmi szempontból a magasan kockázatos kategóriába esik. A versenyhez szükséges átalakítási munkálatok – mint például a megszámlálhatatlan mennyiségű kátyú kijavítása – emiatt csak az illetékes környezetvédelmi ügynökség (EPA) jóváhagyásával lennének megkezdhetőek. Mondani sem kell, jelenleg még ez is várat magára.
Az IndyCar és Boston város jelenleg polgármestere, Martin J. Walsh öt évre írta alá a megállapodást, Peterson azonban leszögezte, ő csakis 2016-ra vonatkozóan folytat tárgyalásokat.
Az MCCA nem az első állami szervezet, amely komolyan megkérdőjelezi a versenyt.
A város reptereit is üzemeltető Massachusetts Port Authority (Massport) nyíltan kijelentette, hogy nem hajlandóak kifizetni azt a félmillió dollárt, amit a szervezők kértek tőlük a pálya kialakításához szükséges munkálatokra.
Emellett az állami közlekedési minisztérium (MassDOT) szintén megerősítette, hogy még nem adták áldásukat arra, hogy az IndyCar használhassa a pálya vonalvezetésében szereplő Dél-Bostoni Bypass Road-ot.
A felek között a viszony nem mondható ellenségesnek, amit jól példáz, hogy a MassDOT néhány magas rangú tisztviselője a verseny hivatalos bejelentésének okán rendezett party-ra is meghívást kapott. A minisztérium szóvivője a Boston Heraldnak elmondta, hogy ezen személyek nem jelentek meg az eseményen, a hivatal pedig további tárgyalásokat is kilátásba helyezett az adófizetők védelmében, ha az szükségszerűvé válik.
A Herald próbálta megszólaltatni a Boston Grand Prix illetékeseit, akik azonban egyelőre nem reagáltak a megkeresésre.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough