Nem sok esély van az IndyCar jövő évi, mexikói visszatérésére
Már javában benne járunk az októberben, a 2016-os versenynaptárral azonban továbbra is adós az IndyCar.
Alig két hónappal ezelőtt még arról regélt a széria anyacégének, a Hulman & Co.-nak vezérigazgatója, Mark Miles, hogy a soron következő szezonban több régi visszatérő, valamint új helyszínt terveznek, ami egyúttal azt is jelentené, hogy az elmúlt két évben látott, sokat kritizált, rendkívül rövid és sűrű menetrendben is kedvező változás állna be.
Az egyik legizgalmasabb, potenciális állomásként Mexikó szerepelt, még annak ellenére is, hogy a szériának jelenleg nem, hogy ottani származású pilótája, de szponzora sincs.
Mégis, sokan már szinte biztosra vették a dél-amerikai ország ismételt felbukkanását az IndyCar naptárában, amely 2013 óta a bajnokság első, Észak-Amerikán kívüli fordulójának adhatott volna otthont.
Miles legutóbbi, a USA Today-nek adott nyilatkozatából azonban sajnálatos módon kiderült, hogy annak, hogy a mezőny jövőre Mexikóba látogasson, vajmi kevés esélye van.
A versennyel kapcsolatos legnagyobb aggályokat a megfelelő promóció kivitelezése jelenti, mivel nem sok idő maradt arra a munkafolyamatra, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy minden készen álljon és az esemény optimálisan promótálható legyen
Ebből adódóan az IndyCar úgy látja, reálisabb lenne, ha inkább 2017-et tűznék ki a Speedy Gonzales hazájába való ellátogatásra.
„Úgy vélem, hogy a tárgyalások már sokkal inkább szólnak 2017-ről, mintsem 2016-ról” – summázta Miles.
Ennek alapján már szinte biztosra vehető, hogy a szezonnyitó futam jövőre is St. Petersburgben kerül megrendezése, azonban az eddiginél két héttel korábban, azaz március 13-án, amely változás egyébként enyhén szólva sem nyűgözte le a város egyes politikai tisztviselőit és még azt is kilátásba helyezték, hogy hamarosan megválnának a Grand Prix of St Pete-től.
A remélhetőleg már tényleg hamarosan nyilvánossá váló, 2016-os naptár várhatóan 16 futamot fog tartalmazni, összesen 15 helyszínen – vagyis felépítése alapján pontosan úgy nézhet majd ki, mint a 2015-ös a brazil verseny csúfondáros buktája után.
A bejelentést illetően egy, nyilvánosan meg nem nevezett pálya sorsa számít kritikus fontosságúnak. Ez a létesítmény pedig nem az egyébként továbbra is vaskos kérdőjelnek számító Pocono Raceway.
Miles ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy ezen helyszín jelenléte a naptárban „nagyon, nagyon valószínű”, ám addig nem szeretne részletesebben beszélni róla, amíg minden mozaik a helyére nem kerül, beleértve a promóterrel való megállapodást.
Az utóbbi hetekben számos pletyka merült fel a St. Louis-i Gateway Motorsports Parkot illetően. A 2012-ben újranyitott ovál jelenleg azon dolgozik, hogy a lehető legtöbb szériát csábítsa magához, beleértve az NHRA-t és a NASCAR-t is.
A Phoenix International Speedway a tervek szerint április 2-án kap időpontot, bár még a hivatalos bejelentésre nem került sor. Ami a Pocono Raceway-t illeti, Miles töretlenül optimista, még annak ellenére is, hogy hiába látogatott ki idén az IndyCar versenyre az eddigieknél nagyobb számú közönség, ennek lélekszáma azonban még mindig nem győzte meg a Long Pond-i pálya vezetőségét.
A Pocono Raceway elnöke, Brandon Igdalsky nemrég az AP hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy 2016-ban öt nagy eseményt terveznek lebonyolítani, és az IndyCar is a terveik között szerepel, de a végső döntést még nem hozták meg.
Road America visszatérése, valamint új helyszínként Boston utcái már hivatalosan bejelentésre kerültek, utóbbi városból azonban újabban nem kimondottan pozitív kicsengésű hírek érkeztek, amelyek akár a majdani futam sorsára is hatással lehetnek.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough