Egyre több a visszásság az IndyCar bostoni versenye körül

Ahogyan arról ebben a posztban részletesen szó esett, az egyik bostoni lakónegyed közössége levélben fordult a jövő szeptemberre kiírt GP of Boston illetékeseihez, valamint a város polgármesteréhez.

Az ideiglenes pályavezetést érintő Seaport Lofts lakosai szerint a verseny megrendezéséről úgy született döntés, hogy arról őket elfelejtették tájékoztatni, az erre vonatkozó kérdéseik pedig végig süket fülekre találtak. A 17 oldalas levélben emellett azt is kifejtették, hogy az IndyCar fennállásának első, bostoni futama számos ponton törvénybe ütközik.

A vádakra a verseny mögé felhúzott csoport, a Boston Grand Prix egy élesen megfogalmazott, nyílt közleményben reagált.

“Bármiféle utalás arra, hogy mi nem tájékoztattuk a közvéleményt egyszerűen nem fedi a valóságot. Már több megbeszélést lefolytattunk valamennyi polgári és területi szervezettel, ahogyan számos üzleti érdekeltséggel és egyéni vállalkozóval is. A Seaport Lofts-i lakosokkal is találkoztunk többször is, amely során bőséges tájékoztatást nyújtottunk, beleértve a pálya vonalvezetését, a verseny melletti, további rendezvényeket, a város és az állam közötti munkát, továbbá széles körű, egyéb információkat is megosztottunk velük. Szívesen vettük a visszajelzéseket ezektől a csoportoktól. A biztonsági és egyéb kérdésekkel kapcsolatos aggodalmaikra vonatkozó javaslataikat figyelembe vettük. A pályamérnökünk legutóbb a múlt héten repült Bostonba, ahol minden érintett lakóterület és polgári szervezet képviselőjével beszélt. Valamennyi helyzetben, valamennyi kérdésre a legjobb tudásunk szerint választ adtunk.”

Korábban a szervezők mindenkit biztosítottak arról, hogy a GP of Bostont teljes egészében magánfinanszírozásból kívánják tető alá hozni. A minap azonban a Boston Herald arról adott hírt, hogy a verseny tisztviselői már állami kézben lévő szervezetekkel is tárgyalásokat folytatnak, beleértve a város reptereit is üzemeltető Massachusetts Port Authority-t (Massport).

A Massport vezérigazgatója, Thomas P. Glynn a lapnak megerősítette, hogy a Boston GP illetékesei valóban megkeresték őket abból a célból, hogy az ideiglenes pálya kialakításával kapcsolatos munkálatokról tárgyaljanak.

Ez többek között az útkereszteződések átalakítását, lámpaoszlopok és hirdetőtáblák eltávolítását, a csatornafedelek lehegesztését, valamint a pálya részét képező utak vékony aszfaltréteggel való beborítását – majd a verseny után mindennek visszacsinálását – jelenti. A becslések szerint ezek költsége kb. 500.000 dollár lenne.

A Boston GP csoport a Herald megkeresésére úgy reagált, hogy ők nem kértek pénzt a Massporttól a szükséges módosítások végrehajtására.

“Nem kérünk egy centet sem az infrastruktúrát érintő változtatásokra” – mondta a Boston GP szóvivője, Kate Norton, amit a szervezet első embere, Mark Perrone is megerősített:

“Egy privát konszern vagyunk és valamennyi szerepvállalásunkat a saját csoportunk, a Boston Grand Prix finanszírozza. Nem számítunk senkinek a segítségére.”

Ezen szavak zeneként hatottak Glynn és a Massport füleinek:

“Jó hír számunkra, hogy egy olyan megegyezést kötöttünk, amelyben senki nem kötelez bennünket arra, hogy végül fizessünk.”

A világ azonban néhány nap alatt is nagyot változik és ma már a Boston GP nem zárja ki, hogy ha a Massporttól nem is, de más állami kézben lévő szervektől esetleg kérnek némi anyagi segítséget.

“Továbbra is megerősítem, hogy van néhány dolog, amiről tárgyalunk a Massporttal és más állami ügynökségekkel” – nyilatkozta október elsején Norton. “A költségvetést érintő becslések még egy kicsit korainak számítanak, mivel, őszintén szólva még nem finalizáltuk a pályát. Azt viszont ismét elmondhatom, hogy nem kérünk pénzt a Massporttól.”

A Massachusetts-i Közlekedési Minisztérium szóvivője úgy nyilatkozott, hogy csak előzetes megbeszéléseket folytattak a szervezőkkel, de még semmilyen engedélyt nem adtak ki a verseny megrendezésére, ami elengedhetetlen a közutak lezárásának szempontjából.

A Herald értesülései szerint a jelenleg tárgyalás alatt álló szerződések eltérnek a Martin J. Walsh polgármester által még az év elején aláírtaktól. Ezekben ugyanis világosan le volt fektetve, hogy a GP of Boston nem kér anyagi elkötelezettséget a város részéről, ugyanakkor viszont a szervezők fizetési kötelezettségeire vonatkozó kitételeket sem tartalmazott .

A Boston Herald és a RACER egyaránt meg szerette volna szólaltatni az ügyben az IndyCar vezérigazgatóját, Mark Miles-t, aki azonban nem volt elérhető.

UPDATE: A vezérből csak sikerült kicsikarnia a RACER-nek pár mondatot:

“Tartjuk a kapcsolatot a promóterrel, aki pedig a polgármester irodájával van folyamatos összeköttetésben, és semmi nem fenyegeti a versenyt. A jövő évi Munka Ünnepére (szeptember első hétvégéje, az esemény időpontja) minden készen áll.”

Ugyanezt hallottuk legutóbb Brazíliaváros kapcsán, reméljük a végkifejlet ezúttal kedvezőbb lesz.

 

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy