IV. USAracing Awards – 2. kör

Az első kör után tovább folytatódik a blog továbbra is kimondhatatlanul szubjektív és rendhagyó értékelője a 2015-ös IndyCar szezonról.

 

Az év csalódása (versenyzői szinten): Stefano Coletti

Senki nem várt csodát a KV Racing újoncától, de amit végül a szezon során művelt, az kritikán aluli. A hétszeres GP2 futamgyőztes csak egyetlen-egyszer, a GP of Indianapolison tudott a legjobb tízben végezni (8. lett), összességében pedig a teljes szezonos pilótákat tekintve a tökutolsóként zárt, ráadásul úgy, hogy még az SPM beugrója, Ryan Briscoe is előtte végzett a pontversenyben, noha az ausztrál csak nyolc futamon rajtolt el. Nem fogadnék nagy összegben arra, hogy jövőre is viszontlátjuk Colettit a mezőnyben, pláne, hogy a hírek szerint ő is inkább másfelé kacsintgatna.

 

Az év legsötétebb pillanata: Justin Wilson halála

Egy értelmetlen tragédia, ami rányomta a bélyegét az egész szezonra.

Nyugodj békében, Justin!

   

Stefano D’Aste különdíj: Graham Rahal

Az amerikai versenyző stílszerűen szponzorához, a Steak ‘n Shake-hez pincérre hajazó overálban pattant autóba a szezon során több alkalommal is. Mr. D’Aste minden bizonnyal büszke rá, vagy inkább irigy.

35547429001_4403715912001_video-still-for-video-4403830291001.jpg

 

 

Az év konteója: Sage Karam mid-ohiói kicsúszása

A Chip Ganassi Racing újonca a futam 65. körében pördült meg a lexingtoni road 4-es kanyarjában, ami a Team Penske háromnegyedének versenyét érintette hátrányosan. Juan Pablo Montoya, Will Power és Helio Castroneves a verseny ezen szakaszában – ellentétben közvetlen ellenfeleikkel – még nem hajtották végre utolsó pitkiállásukat, így mire a biztonsági autós szakasz alatt visszaevickéltek a pályára, a komplett élmezőnyt maguk előtt találták.

Karam megpördülésére azután került sor, hogy Kanaan és Dixon végrehajtották kiállásukat, tehát nekik a lehető legjobbkor jött a teljes pályás sárga, a visszajátszásokból pedig sokan úgy ítélték meg, a piruett több, mint kérdőjeles volt.

A leintést követően többen is azon a véleményen voltak a paddockban, hogy Karam manővere szándékos volt, amelyet Ganassiék utasítására hajtott végre, hogy ezzel csapattársait segítse. Nyilvánosan viszont senki nem fogalmazta meg ebbéli álláspontját, és a hírek szerint valamennyi, sajtó által megkérdezett csak annyit mondott, inkább megvárják az IndyCar versenyigazgatóságának ítéletét.

“Tudják, elég furcsa, hogy minden Ganassi autó végzett a kiállásával, erre Sage megpördül” – mondta Montoya. “Nem tudom, szándékosan tette-e, de úgy hallottam, az a megpördülés elég furfangos volt.”

Az esetet az IndyCar természetesen vizsgálta, de cseppet sem meglepő módon nem találtak bizonyítékot a szándékosságra, így Karam és vele együtt a CGR megúszta a dolgot.

  

 

Az év versenybalesete: Ryan Briscoe, MAVTV 500, Fontana

A Schmidt Peterson Motorsports 5-ös számú autójában a sérült James Hinchcliffe-et helyettesítő Ryan Briscoe elképesztő formában versenyezte végig a futamot, a mezőny hátsó taktusából küzdötte fel magát a legjobb ötbe, hét kör erejéig pedig a versenyt is vezette. Egy körrel a leintés előtt azonban ütközött az idáig horrorszezont maga mögött tudó, idén először ezen a fordulón az élre állt Andretti Autosportos Ryan Hunter-Reay gépével, aminek következtében Briscoe autóstul a levegőbe emelkedett. Szerencsére mind az ausztrál, mind pedig az amerikai egy karcolás nélkül megúszták a balesetet.

  

Az év cikije: GP of Louisiana

Az első – és mint mára kiderült – nagy valószínűséggel a NOLA Motorsports Parkban rendezett utolsó IndyCar forduló maga volt a totális csőd. Az április 12-én lebonyolított eseményen az időjárás miatt minden volt, csak verseny nem, a lelátók pedig szinte kongtak az ürességtől, ahogyan a televíziós nézettség is kínos számokat produkált. Ha pedig ez nem lett volna elég, néhány héttel a leintés után mindenki elkezdett perelni mindenkit. Szumma-szummárum, a széria New Orleans-i kalandjából tragikomédia, vagy inkább önmaga paródiája vált.

Az év ‘OH SHIIIIIT’ momentuma:

Szintén a NOLA-n esett meg, elhozva ezzel a verseny (vagy minek nevezzük) utolsó, egyben a befejezést is jelentő sárga zászlós szakaszát. A 44. körben a Team Penske-s Simon Pagenaud megpróbálta megelőzni Ryan Hunter-Reay Dallara-Hondáját, az amerikai azonban ráhúzott, összeértek, a 28-as számú Andretti Autosport gép pedig a levegőbe emelkedett és telibe trafálta az éppen arra járó, Sebastien Bourdais által vezetett #11 KVSH autót. Az incidens mindhárom pilótát kiiktatta, a francia azonban hálát adhat az égieknek, hogy sértetlenül megúszta a kalandot, mivel csak a mázlin múlt, hogy Hunter-Reay járműve nem trafálta telibe a fejét.

  

Az év szappanoperája: Crazy Busch vs. Nikita Driscoll

Csak részben IndyCar kötődésű, úgyhogy egy kicsit kilóg a sorból, de ezt a sztorit egyhamar senki nem fogja tudni túlszárnyalni. Adott egy NASCAR sztár, akit exnője családon belüli erőszakkal gyanúsít meg, amire válaszul a férfi azzal áll elő, hogy a másfél méter magas hölgy kettős életet él, civilben üzletasszony, emellett viszont az amerikai kormány magasan képzett bérgyilkosa is. A történet ahogyan haladt előre, úgy vált egyre drámaibbá és viccesebbé, bizonyíték hiányában azonban végül nem került bíróság elé az ügy. Autóversenyzőnk visszatért a pályára, Törpilla GI Jane pedig csak addig óbégatott, amíg szövetségi eljárást nem kezdeményeztek ellene miután kiderült, hogy nem éppen törvényesen járt el az általa vezetett alapítvány pénzügyeit illetően.

Aki nem lenne esetleg képben, netán újra akarja élni (és röhögni) a sztorit, annak – mivel ugye a blog aprólékosan követte az eseményeket – ajánlom az alábbi posztokat:

 

Volt barátnője bántalmazással vádolja Kurt Busch-t

Exe szerint Kurt Busch mentálisan instabil

Kongresszusi képviselő követeli Kurt Busch eltiltását

Máris eldurvulni látszik Kurt Busch bírósági ügye

Kurt Busch sorsa az ügyészség kezében van

Busch: Patricia már drogbárókat is ölt

Folytatódik a NASCAR sztár és az orgyilkos abszurd csatája

Az exbarátnő szerint Busch sürgős pszichiátriai segítségre szorul

A NASCAR bajnok excsaja fogta el Saddam Husseint?

Egy kiszivárgott e-mail jelenthet fordulatot Kurt Busch abszurd ügyében

Az első bírósági csatát máris elvesztette Kurt Busch

Driscoll: Gyakori a nőket ért bántalmazás a NASCAR-ban

Vandalizmus és démonizálás, az IndyCar is megszólalt Busch-ügyben

Kurt Busch terápiára megy

Busch megúszta

 

 

 

Folyt. köv. a 3. körrel. 

  

USAracing Awards – 2012: 1. kör2. kör3. kör

USAracing Awards – 2013: 1. kör2. kör3. kör

USAracing Awards – 2014: 1. kör, 2. kör, 3. kör

 

Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy