Mínusz egy Ganassi autó 2016-ban?

Mínusz egy Ganassi autó 2016-ban?

Az elmúlt vasárnap Scott Dixon negyedik IndyCar bajnoki címét szerezte meg a Chip Ganassi Racing színeiben, a nagy ünneplés közepette azonban egyre erőteljesebben tartja magát az a pletyka, miszerint a patinás gárda jövőre három autósra csökkenti felállását.

Nemrég értekeztünk a CFH Racing gondjairól, a szponzorációs problémák azonban az IndyCarban szereplő nagy csapatokat sem kímélik. Ganassiék ebből már a 2014-es szezont követően ízelítőt kaptak, miután negyed évszázada hű partnerük, a Target úgy határozott innentől fogva már csak egyetlen autót támogatnak.

Ennek ellenére a CGR képes volt idén is négy versenygépet hadrendbe állítani. A #9 Dallara-Chevy-t a gárdához 2002 óta hűséges Dixon vezette idén is, a 10-esben a Dario Franchittit tavaly váltott Tony Kanaan kapott ismét helyet, míg Charlie Kimball a 83-as autóból a Novo Nordisk jóvoltából 2011 óta kipenderíthetetlennek számít.

A negyedik, 8-as számú gépet Ganassiék tervei szerint utánpótlás-programjuk tagja, Sage Karam kapta volna meg a teljes szezonra, azonban erre végül nem jött össze a kellő keret. Itt jött a képbe Sebastian Saavedra, aki saját támogatóinak, valamint tehetős családja segítsége révén négy futam erejéig vehette át amerikai kollégájától a szóban forgó Dallara-Chevy-t.

A kívülállók azt gondolhatnák, hogy egy olyan csapat, amely az IndyCar legutóbbi bajnokát tudhatja a soraiban, az átlagosnál nagyobb felületű szponzormágnes lehet. A helyzet azonban sajnos nem ez.

A RACER információi szerint a Chip Ganassi Racingnél biztosnak tűnik a helye Dixonnak, Kimballnak és Kanaan-nek . Előbbi két pilótának a hírek szerint több évre szóló, érvényes szerződése van, míg utóbbi brazillal várhatóan hosszabbításra kerül sor, méghozzá – az eddigi pletykákkal ellentétben, amelyek arról szóltak, hogy 2016-ban TK már csak részidősként lesz jelen az IndyCarban és főként a sportautózásra fog koncentrálni – a teljes szezonra.

A 8-as autó sorsa azonban jelenleg egy nagy kérdőjelnek számít.

„Ez egy folyamatban lévő munka” – nyilatkozta a csapat ügyvezető igazgatója, Mike Hull. „Három autónknak megvan a kellő szponzorációs háttere jövőre, amely helyzet nem különbözik a tavalyitól. Vannak tervezett megbeszéléseink két héten belül a negyedik nevezés kapcsán.”

Ha a CGR végül nem tudja indítani negyedik autóját, akkor adja magát a kérdés, hogy mihez kezd Karam, pontosabban mihez kezd vele a Chip Ganassi Racing. A RACER spekulációi szerint előfordulhat, hogy a még mindig csak 20 éves versenyzőt tanulási célzattal (is) az IMSA TUDOR United SportsCar Championshipben versenyeztetik vadonatúj Ford GT programjuk részeként. Ami a 8-as autó esetlegesen az IndyCarban állás nélkül maradó csapatának tagjait illeti, a szaklap szerint logikus lépés lehetne, ha ezek a jó munkásemberek akár szintén az IMSA-ban, vagy Ganassiék Global RallyCrossban lévő csapatánál kapnának szerepet.