Phoenix fél lábbal már az IndyCar versenynaptárában van
Dátum van, pénz azonban még nincs a pálya IndyCar visszatérésére.
Az AZ Central arról az örömteli hírről számolt be, hogy rendkívül komoly esély van a Phoenix International Raceway újbóli szerephez jutására a széria jövő évi versenynaptárában.
Az előzetes tervek szerint az arizonai oválon rendezendő futam 2016. április 2-án, szombaton kapna időpontot, a távot tekintve pedig 250 mérföldes lenne, ami azt is jelentené, hogy a leghosszabb IndyCar eseménnyé válna a pálya történetében.
Ahhoz azonban, hogy mindez valóban materializálódjon még számos fontos részletet, beleértve konkrét pénzügyi problémákat kell áthidalni.
Az érintettek azonban bizakodóak.
„Az elmúlt tíz évben most állunk a legközelebb a megállapodáshoz” – nyilatkozta a pálya elnöke, Bryan Sperber. „Nagyon komolyan dolgozunk, de még semmi sincs lefixálva.”
A NASCAR Cup versenyét március 13-án rendezik a PIR-en, az IndyCar tehát az elméleti áprilisi 2-ai időpont révén három héttel később vehetné birtokába a létesítményt. Ennek kapcsán a pálya tisztviselői konkrét tervekkel bírnak, amelynek részeként kiemelten promótálnák az open-wheel futamot már a NASCAR hétvégéjének keretein belül is.
Bár az IndyCar anyacégének, a Hulman & Co.-nak vezérigazgatója, Mark Miles korábban úgy nyilatkozott, már a 2015-ös szezonzáró (augusztus 30, Sonoma) előtt ismertetni szeretné a 2016-os naptárat, a PIR viszont úgy számít, még jó pár hétre szükség van ahhoz, hogy a megegyezés megszülessen.
Sperber jelenlegi tervei szerint mindenképpen ott szeretne lenni a sonomai finálén, hogy felmérje, a szériában jelenlévő szponzorok mennyire lennének elkötelezettek a phoenixi visszatérés irányába. Fontosnak tartották ugyanis kiemelni, hogy az IndyCar – szemben a NASCAR-ral – nem garantál dollármilliókat a televíziós jogokból, így a potenciális pénzügyi sikert a jegyeladásokból, a pályán lévő szolgáltatások (vendéglátás) értékesítéséből, valamint a promóciókból lehet remélni.
A széria utoljára 2012-ben folytatott komoly tárgyalásokat a PIR-rel, ebből azonban nem lett semmi, mivel a 1.5 millió dolláros jogdíjat túl magasnak ítélték meg ahhoz, hogy a verseny anyagi értelemben életképessé váljon.
„Azt hiszem, őszinte lelkesedés tapasztalható mindkét fél részéről” – mondta a Hulman & Co. értékesítési vezetője, Jay Frye, aki kulcsfontosságú szerepet tölt be a PIR-rel való tárgyalások menetében. „Phoenix rendkívül fontos a szériának, partnereinknek és rajongóinknak. Minden kísérletet megteszünk arra, hogy valamennyi lehetőséget megvizsgáljunk a visszatérés érdekében.
A PIR-t 1964-ben építették az IndyCar igényeit szem előtt tartva. Utoljára 2005-ben lépett pályára itt az IRL mezőnye, Sam Hornish Jr. győzelmét hozva.
„Ez az a hely, ahol lennünk kell” – véli Roger Penske, akinek véleményét osztja a háromszoros Indy 500 győztes Johnny Rutherford is.
„A PIR a mi pályánk, nekünk építették.”
Az IndyCarnak nagyra törő tervei vannak a 2016-os versenynaptárat illetően, két pálya pedig már egészen biztosan csatlakozik a szezonhoz az új belépő bostoni utcák, valamint a hiperkedvenc nagy visszatérő Road America révén.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough