Bye-bye Fontana



Az IndyCar 2016-os versenynaptárban nem kap helyet az Auto Club Speedway.

 

A mai nap egy jó hírrel kezdődött, miután kiderült, komoly esély van arra, hogy a széria jövőre ismét a Phoenix International Raceway-re látogat. Az örömre azonban sajnos nem sok időnk maradt, hiszen alig pár órával később máris egy negatív előjelű információtól lett hangos az IndyCar sajtója.

Bár a széria történetének egyik legizgalmasabb, egyben legélesebb vitákat kiváltott versenyét produkálta idén az ACS-en, ez sajnos édeskevés ahhoz, hogy a mezőny a soron következő szezonban is ellátogathasson a kétmérföldes oválra.

A hírt az ACS és az IndyCar is megerősítette, legfőbb indokként pedig azt emelték ki, hogy nem tudtak olyan időpontot találni, ami egyaránt megfelelt volna mindkét félnek.

 

Az Auto Club Speedway 1997 és 2003 között volt a CART naptárának része, utolsó évükben azonban végül törölni kellett a versenyt a kaliforniai erdőtüzek miatt.

A rivális IRL 2002-ben látogatott el először erre a pályára, amelyen végül 2005-ig számítottak visszatérő vendégnek.

Az ACS végül az immár újra egységes IndyCar akkori vezérigazgatója, Randy Bernard révén 2012 újra becsatlakozott az amerikai open-wheel menetrendjébe és egészen 2014-ig szezonzáróként funkcionált. Ez utóbbi tény azonban nem jelentette egyből a konstans dátumot is: ’12-ben szeptemberben, ’13-ban októberben, tavaly pedig augusztus végén kaptak időpontot.

Az idei évben kapott júliusi dátum révén a pálya elvesztette a lehetőségét annak, hogy újra náluk dőljön el az IndyCar bajnoki címének sorsa, ugyanakkor hosszú ideig szó volt arról, hogy esetleg 2016-ban ismét az idény utolsó megmérettetésének adhatnak otthont, az új belépőnek számító bostoni utcai fordulót követően.

“Az IndyCar számos lehetőséget megvizsgált annak érdekében, hogy az eseményt megtartsa a 2016-os naptár részeként, beleértve a verseny későbbi időpontban való megrendezésére vonatkozó terveket, figyelembe véve a pálya szezonzáró megrendezésére vonatkozó kérését” – áll az IndyCar által kiadott hivatalos sajtóközleményben. “Végül a feleknek nem sikerült olyan, megfelelő kezdési időpontban, valamint televíziós műsorsávban megállapodni, amely hirdetői szempontból nem befolyásolná a nézettséget a keleti parton.”

“Óriási mértékű erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy az Auto Club Speedway a versenynaptárunkban maradjon. Végül nem tudtunk olyan kompromisszumra jutni, ami mindkét félnek megfelelt volna” – mondta az IndyCar anyacégének, a Hulman & Co.-nak vezérigazgatója, Mark Miles. “Hálásak vagyunk Dave Allennek [az ACS elnöke] a tárgyalásaink során tanúsított erőfeszítéseiért. Egyetértettünk abban, hogy az, hogy a jövő évre nem voltunk képesek megfelelő dátumot találni, nem zárja ki az erre vonatkozó beszélgetéseink felelevenítését a jövőben.”

Zárásképpen még jöjjön egy lista azokról a létesítményekről, amelyektől az elmúlt években kényszerültünk búcsút venni, vagy éppen egyáltalán meg sem valósultak: Chicagoland, Edmonton, Nashville, Cleveland, Richmond, Las Vegas, Kansas, Houston, Baltimore, Watkins Glen, Motegi, Homestead, New Hampshire, Surfers Paradise, Kína, Sao Paulo Brazíliaváros, Kentucky, NOLA, Fontana.

Ebből mindenki vonja le a maga következtetését.

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy