Andretti vs. Andretti – FRISSÍTVE

Az Andretti Sports Marketing két kisebbségi tulajdonosa az indianai Marion megye legfelsőbb bíróságán keresetet nyújtott be az Andretti Autosport ellen.

Az ASM július végén leváltott elnöke, John Lopes, valamint annak alelnöke, Starke Taylor nem kevesebbet állít, mint, hogy az Andretti Autosport (azaz a versenycsapat) fizetésképtelen és fennáll a veszélye annak, hogy nem téríti meg az adósságait.

Az Indianapolis Star értesülései szerint az Andretti Autosportnak kevesebb, mint 2 millió dollár értékű, szabadon felhasználható eszköz áll rendelkezésére, ezzel szemben viszont az adóssága meghaladja a 7 millió dollárt, amihez csak hozzá jönnek további kötelezettségek, mintegy 10 millió dollár értékben. A bíróságra benyújtott dokumentumokban arról is szó esik, hogy a cég további működése érdekében 6-8 millió dollárnyi kölcsönt vett fel különböző forrásokból.

A költségvetési hiány állítólag a nem teljesített szponzorációs kifizetésekből is adódik. A 2014-ben James Hinchcliffe által vezetett #27 Dallara-Honda, valamint az Indy Lights-ban Matthew Brabhamhez fűződő autó főtámogatói tisztségét ellátott United Fiber & Data csak a szerződésben vállalt összeg töredékét utalta át az Andretti Autosportnak, a tavalyi szezon végén pedig távoztak is az IndyCarból.

Érthető módon az Andretti-birodalom első embere, Michael Andretti finoman fogalmazva sem volt elragadtatva a történtektől.

“Ez a kereset egy csúsztatás és öncélú kísérlet arra, hogy John Lopes és Starke Taylor az Andretti Autosport és annak 120 alkalmazottjának kárára jusson haszonhoz. Lopes és Taylor állításait nem fogják alátámasztani bizonyítékok és mi agresszíven fogunk reagálni az igazságot szem előtt tartva” – áll a Michael Andretti által kiadott sajtóközleményben. “A családom mindig is arra törekedett, hogy példamutató hírnevet érdemeljen ki a személyes, valamint szakmai élet tekintetében. Nem fogjuk hagyni, hogy ez a vakmerő, tisztességtelen eljárás káros hatással legyen a családunk nevére.”

Lopes és Taylor 20-20%-os tulajdonrésszel bírnak az ASM-ben, a maradék 60% pedig Andretti nevén van.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a hír kapcsolatban áll-e az áprilisi Grand Prix of Louisianával kapcsolatban indított bírósági ügyekkel is. Mint arról a blogon részletesen szó esett, a kudarcba fulladt versenyt követően az Andretti Sports Marketing beperelte a NOLA Motorsports-ot, azzal vádolva a nonprofit szervezetet, hogy tisztességtelenül jártak el a futam megrendezésére felvett állami támogatás összegével. Erre válaszul a NOLA is jogi lépéseket tett, mondván a GP of Louisiana sikertelenségének oka kizárólag az ASM rosszul végzett promóteri munkájában keresendő

Az ASM ezen verseny mellett a Milwaukee-ban rendezett ABC Supply Wisconsin 250 promótereként is szerepelt, azonban nemrég napvilágot látott a hír, miszerint a jövőben már nem kívánnak az egy mérföldes oválon zajló verseny mögött tevékenykedni. Ezzel kapcsolatban olyan pletykák is felröppentek, miszerint az ASM hamarosan teljes egészében beszünteti működését.

A sajtó erre vonatkozó kérdéseire az Andretti Autosport sajtósa csak annyit reagált, hogy bár az ASM-nél a költségvetés tekintetében szorosabbra kellett húzni a gyeplőt és elbocsátásokra is sor került, de minden erejükkel azon vannak, hogy a céget újraépítsék.

Az Andretti Sports Marketing többek között marketing szempontól is együttműködik a Volkswagennel, amely cég két autójával képviselteti magát az Andretti Autosport a Global Rallycrossban.

Az ASM az IndyCar mellett promóterként jegyzett versenyeket a GRC-ben (Washington) és a Formula E-ben (Miami) is.

Az ASM jogi képviseletét a Barnes & Thornburg, míg az Andretti Autosportét Jim Voyles látja el.

  

 

Fejlemény: Békés véget ért az Andretti ügy

 

 kép: IndyCar

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy