Az MRTI új autót, Tagliani pedig nagy elismerést kap
Rövidhírek az IndyCar háza tájáról.
-Karosszéria-váltás előtt a Mazda Road to Indy program két alsóbb kategóriája. Ha minden a várakozások szerint alakul, akkor 2017-ben a USF2000-ben, 2018-ban pedig a Pro Mazda Championshipben is új autó debütálhat.
Az MRTI-t irányító Andersen Promotions által a gyártók számára kiírt pályázat feltételei szerint mindkét bajnokság közös karosszériát kapna specifikus elemekkel, amelyek által nem csak a külsőségekben, de teljesítményben is észrevehető különbség alakulna ki a szériák autói között, beleértve az aerodinamikai variációkat is.
Az új karosszériát a legutóbbi FIA szabvány szerint tervezik, külön kitérve arra, hogy az megfeleljen az amerikai utcai, épített és oválpályák által diktált biztonsági követelményeknek. A járművek jelentős hasonlóságot mutatnak majd az F4-es autókéval, azonban a tervek szerint jobb teljesítményre lesznek képesek, többek között a megnövelt lóerők által.
Az autókat 2.0 literes Mazda MZR erőforrás hajtja, a USF2000 számára 170, a Pro Mazda részére pedig 270 lóerőt biztosítva. Az abroncsokat továbbra is a Cooper Tires szállítja.
Az MRTI legmagasabb osztályában, az IndyCar első számú nevelősorozataként számon tartott Indy Lights-ban idén debütált új karosszéria a Dallara nevéhez köthető IL-15 formájában.
– Augusztus 12-én, szerdán a Firestone fog abroncstesztet teljesíteni az Indianapolis Motor Speedway oválján Marco Andretti (Andretti Autosport) és Helio Castroneves (Team Penske) közreműködésével.
Mindez már a Firestone jövő évi, 100. Indianapolis 500-ra való felkészülésének részét is képezi.
Az IndyCar szabályai lehetővé teszik, hogy a gumiteszttel párhuzamosan a szériában szereplő gárdák is saját tesztet bonyolítsanak le, azonban csakis egy-egy autóval.
Ennek megfelelően az alábbi csapatok és pilóták csatlakoznak a Firestone duójához: Team Penske (Simon Pagenaud), Chip Ganassi Racing (Tony Kanaan), Andretti Autosport (Ryan Hunter-Reay), CFH Racing (Ed Carpenter).
– Az MRTI-nek még várnia kell, Graham Rahal viszont már most örülhet vadiúj verdájának. A 26 éves versenyző ugyanis vett egy Porsche 918 Spydert (lásd. a fenti kép).
„Azért esett erre a választásom, mivel a családom már a hatvanas évekig visszamenőleg kötődik a Porsche márkához, amikor a nagyapám ezzel versenyzett. Apu mindig is nagy Porsche-gyűjtő hírében állt és én követni akartam a példáját. A rendkívül ritka Sand White Carrera GT-ből kiindulva, tudtam, hogy a 918 a legjobb döntés.”
Az IndyCar bajnoki pontversenyének második helyén álló versenyző a DuPont Registry-nek adott interjújában elmondta, hogy kollekciójában már olyan autók találhatóak meg, mint például egy 2015-ös McLaren 650S Le Mans, egy 1964-es Mini Cooper S, valamint egy 2005-ös Sand White Porsche Carrera GT, amely modellnek világviszonylatban ő az egyetlen, bejegyzett tulajdonosa.
Érdekesség, hogy azon Porsche Carrera GT-nek, amelyben a filmsztár Paul Walker 2013. novemberében életét vesztette, szintén Graham volt a korábbi tulajdonosa.
Ha pedig már családi Porsche kötődés: Graham papája, egyben főnöke, Bobby Rahal ősszel újra versenyautóba ül a daytonai Classic 24-en. Erről bővebben ide kattintva lehet olvasni.
– Alakul az utánpótlás: Bryan Herta fia, a Carlin színeiben induló Colton Herta az MSA Formula elmúlt hétvégi, mindkét versenyét megnyerte az angliai Snatterton Circuiten. A 15 éves versenyzőpalánta jelenleg a bajnokság 6. helyén áll.
– Alex Tagliani a Kanadai Motorsport Hírességek Csarnokának tagja lesz. Az idén 41 éves versenyző 2009-ben az Indianapolis 500 legjobb újonca volt, két évvel később, 2011-ben pedig a patinás futam első kanadai pilótájaként a pole-t is megszerezte.
Bár az idei Indianapolis 500-at csak a 17. helyen zárta az AJ Foyt Racing autójával, a NASCAR Canadian Tire Series-ben azért még odatette magát, miután júniusban a komplett mezőnyt lekörözte a széria oregoni, Sunset Speedway-en rendezett fordulóján.
Ennek a produkciónak is köszönhető, hogy Roger Penske lehetőséget kínált számára a NASCAR Xfinity Series augusztus 15-ei, Mid-Ohiói versenyére.
„Ez nyilvánvalóan nagy megtiszteltetés. Muszáj elővenni a szekrényből az esküvői öltönyöm erre az alkalomra” – nyilatkozta Tagliani, aki három honfitársával – a Riverside Speedway alapítója, John Chisholt, az autóépítő Ralph Luciw, valamint a hétszeres kanadai stock-car bajnok, Don Thomson Jr. – együtt október 17-én vonul be a kanadai sporttörténelembe.
A nagyszabású banketten Sir Jackie Stewart előtt is tisztelegnek, akivel a Hírességek Csarnokának nemzetközi kategóriája gazdagodik.
– A Formula E első szezonjának bajnoka, Nelson Piquet Jr. csütörtökön a Team Penske autóját tesztelheti a Sonoma Raceway-en, a brazil versenyző azonban leszögezte, nem célja egy ülés az IndyCarban.
A 30 éves Piquet Jr. az elektromos széria doningtoni tesztjén úgy nyilatkozott a Motorsports Talknak, hogy 2016-ban is a Global Rallycrossra, valamint a Formula E-re koncentrál majd.
„Penske úgy döntött, meghív erre a tesztre és szerencsére ez egy tökéletes napra esett, pont a [FE] teszt és a [GRC] verseny közé. […] Mindig is akartam egy tesztet az IndyCarban, de nem feltétlenül versenyezni, szóval ez egy nagyszerű lehetőség, és a legjobb csapattal ejthetem meg.”
Az amerikai open-wheel tehát ki van zárva.
„Három évre szóló szerződésem van a Formula E-ben, tehát semmiképpen nem gondolhatok az IndyCarra.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough