Rekordnézettséget produkált az IndyCar Milwaukee-ban
Emlékszünk erre a posztra, amelyben boldogan azt taglaltuk, hogy az IndyCar fontanai versenye az elmúlt négy év legjobb kábeltévés rátáját hozta? Na, ezt gyorsan felejtsük el, ugyanis máris trónfosztás történt.
A június 12-én, Milwaukee-ban rendezett ABC Supply Wisconsin 250 összesen 532.000 nézőt ültetett a televíziókészülékek elé, ami 2014-hez képest 66%-os (320.000 fő), 2013-hoz viszonyítva pedig 171%-os (196.000 fő) javulást jelentett.
Az egymérföldes oválon lebonyolított verseny nem csak az NBCSN éra legnézettebb IndyCar eseménye lett ezzel, de a 2012-ig Versus névre hallgatott kábelcsatorna eddigi harmadik legnagyobb érdeklődésre számot tartott open-wheel futamává is vált.
A csúcson továbbra is a 2011-es baltimore-i viadal áll 642.000 nézővel, másodikként pedig az ugyanebben az évben lebonyolított edmontoni fordulót találjuk 591.000 érdeklődővel.
Persze a mostani sikerben minden jel szerint az elképesztően látványosra sikeredett fontanai verseny körül kialakult viták is közrejátszottak, amelyek cunamiként söpörtek végig a médián. Emellett az adatokat közzétevő Sports Media Watch arra is felhívja a figyelmet, hogy az IndyCarnak ezúttal nem kellett szembemennie a NASCAR-ral, mint például a tavalyi évben.
Bennünket azonban ez most nem érdekel, örülünk, mint majom annak a bizonyos testrészének, egyúttal pedig kíváncsian várjuk a hétvégén esedékes, iowai futam nézettségi adatait, amiből az is kiderülhet majd, hogy mennyire befolyásolta a milwaukeei számokat a fontanai őrület.
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough