Önkritikát gyakorolt Pippa Mann

Önkritikát gyakorolt Pippa Mann

Valóban nem az autó hibája okozta a brit versenyzőnő idő előtti kiesését Milwaukee-ban.

Pippa Mann a Milwaukee Mile egymérföldes oválján rendezett futam huszonhetedik körében adta fel a küzdelmet, a hivatalos indoklás szerint a járműve vezethetősége, vagy inkább vezethetetlensége miatt.

Ezt a magyarázatot már az első pillanattól fogva sokan kétkedve fogadták, miután a Dale Coyne Racing részidős versenyzője a komplett hétvége során átlagosan 10-12 mph-val (16-19 kmh) volt lassabb az élmezőnynél.

„Annak ellenére, hogy minden edzésen fejlődtünk, már a verseny rajtjánál tudtuk, hogy bőven van még tennivalónk” – írta hivatalos honlapján a 31 éves pilóta. „Nagyjából az első tíz körben azt gondoltam, hogy rendben leszünk, mivel tudtam tartani a lépést Ed Carpenterrel és megpróbáltam azon dolgozni, hogy az 1-es kanyarba érve megelőzzem. Az élmezőny azonban gyorsan megérkezett ránk és amikor elkezdtek lekörözni, az autó kezelhetetlenné vált a keletkezett légáramlatok miatt, ami jelentősen lelassított. Nem voltak meg az eszközeim az autóban arra, hogy megoldjam a problémát. Ha a teljes hétvégén meglett volna a tempó, akkor a pitben kipróbálhattunk volna néhány agresszív változtatást, de végül az a döntés született, hogy inkább kiállunk a versenyből.”

Mann 2011 óta van jelen az IndyCar forgatagában, szponzorációs okok miatt azonban nem túl sok lehetőség adódott számára, amit mi sem bizonyít jobban, mint, hogy az elmúlt négy év leforgása alatt összesen – a tragikus végkimenetelű, valamennyi statisztikából törlésre került Las Vegasi fordulót leszámítva – tíz versenyen rajtolhatott csak el, beleértve négy Indianapolis 500-at.

A szimpatikus brit hölgy valamennyi, főketegóriás futamát oválpályákon teljesítette, legjobb eddigi eredményét 00000000000000010.jpegpedig – a 13. helyet – az utóbbi idők legvitatottabb fordulóján, a június végén megrendezett fontanai ötszáz mérföldes viadalon érte el.

Rövid oválokhoz – mint amilyen a Milwaukee Mile – azonban az IndyCarban még nem volt szerencséje, ez pedig a vártnál jobban meglátszott a teljesítményén.

„Nagyon csalódott vagyok most és küzdök azzal, hogy bármi pozitívumot találjak a hétvégében. Ha valaha még kapok esélyt arra, hogy visszatérhessek Milwaukee-ba egy IndyCar autóval, akkor legalább tudni fogom, hogy mire számítsak, és így sokkal jobb kiindulási pontom lehet, mint az elmúlt hétvége előtt.”

Mann annak legalább örül, hogy megtapasztalhatta, milyen road specifikájú aero kittel vezetni, és reméli, hogy ennek hasznát látja majd Iowában, ahol hasonló csomaggal lép pályára a mezőny.

A versenyzőnő a fiaskó után egy pillanatig sem próbálta másra hárítani a felelősséget, nem hibáztatta a technikát és maximálisan elismerte, hogy a történtekről ő maga tehet.

„Közel 48 óra eltelt, és én még mindig azzal küszködök, hogy megtaláljam a megfelelő szavakat” – tette közzé kedden Instagramján Mann. „A cikkben, amit a weboldalamra kellett írnom a ‘csalódott’ kifejezést használtam, de nem vagyok biztos abban, hogy ezzel egyáltalán definiálni lehet azt, amit érzek. Köszönök minden kedves üzenetet, amit kaptam.”

Pippa az őt ért, negatív véleményeket sem hagyta szó nélkül.

„Azokhoz szólva, akik közületek tudatták velem, mit is gondolnak valójában: igen, van mire alapoznotok a véleményeteket. Teljes mértékben. Nem zárkózom el előle, nem is próbálok. Továbbra is én vagyok megnevezve Iowára, szóval muszáj próbálkoznom, felszívnom magam és az elmúlt hétvégét magam mögött hagyni. Valószínűleg az elkövetkező pár napban nem leszek túl gyakran elérhető, de, még egyszer köszönettel tartozom mindazoknak, akik az elmúlt hétvége ellenére továbbra is támogatnak engem és a kedves szavakért most minden eddiginél jobban hálás vagyok.”

 

 

képek: IndyCar