Bekeményít az IndyCar a fontanai kritikák után

Az IndyCar nem tűri tovább, ha a közösségének bármely tagja a jövőben a nyilvánosság előtt gyalázza a szériát.
Az elmúlt hétvégén lebonyolított fontanai verseny a lenyűgöző izgalmakról, majd az azt követő kritikákról szólt. A széria néhány pilótája a sajtóban, páran egyenesen élő adásban ugrottak neki az IndyCar torkának, mondván az IRL korszakot idéző pack versenyzés révén potenciális életveszélynek tették ki őket. A Team Penske címvédője, Will Power kijelentette, hogy ha így folytatódik, akkor hamarosan valaki meg fog halni, míg a 2013-as Indianapolis 500 győztese, Tony Kanaan (Chip Ganassi Racing) úgy fogalmazott, hogy nem éri meg a pilótáknak kockára tenniük az életüket alig ötezer néző kedvéért.
Erre reagálva a CFH Racing társtulajdonosa/oválpilótája, Ed Carpenter a WTHR-nek úgy nyilatkozott, hogy az efféle kirohanásokat az IndyCarnak kellene megfékeznie, mivel enyhén fogalmazva sem tesznek jót a sport megítélésének.
Úgy tűnik, mindezt a széria is realizálta.
Az IndyCar anyacégének, a Hulman & Co.-nak vezérigazgatója, Mark Miles szerdai telekonferenciáján nyomatékosan kijelentette, a jövőben következményei lesznek annak, ha a fontanai kockás zászló után történtek megismétlődnek.
„Néhányan az érdekeltségi körünkből, ez alatt a csapatok és bizonyos versenyzők képviselőit értem, túl messzire mentek a nyilvánosság előtt tett nyilatkozataikkal” – mondta Miles, konkrét neveket nem említve.
Az üzletember szerint a szóban forgó nyilatkozatok rendkívül ártalmasak a széria számára, ezért az IndyCar mostantól fogva keményebben fog fellépni az ilyen esetekben.
Miles az elkövetkezendő napokban több érintett személlyel – beleértve csapattulajdonosokat és versenyzőket – kíván találkozni.
„Nem fogunk szankciókat kivetni azokért a kijelentésekért amelyek a múlt hétvégén születtek, de úgy vélem, fontos okot szolgáltattak arra, hogy számos beszélgetésre kerítsek sort.”
Miles igyekezett kihangsúlyozni, hogy mindez nem azt jelenti, hogy az IndyCar nem kíváncsi a benne lévők véleményére, ugyanakkor meg kell húzni egy határvonalat az építő jellegű, valamint a már ártó hatású mondatok között.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough