Miles: Jövőre egészen biztosan hosszabb lesz a szezon


Az IndyCar első embere telekonferencia keretein belül állt a sajtó rendelkezésére.

Mark Miles még néhány hónappal ezelőtt is hajthatatlan volt abban, hogy az IndyCarnak a 2016-os szezont is már nyár végén be kell fejeznie. Az egykori ATP vezérhez azonban úgy tűnik, csak eljutottak a csapatok, a versenyzők, a média, a rajongók és a szponzorok aggályai, miután most már sokkal nyitottabban kezeli ezt a kérdéskört.

Miles mindenek előtt elismerte, hogy a szezon hossza jelenleg a legalapvetőbb problémának számít. Az idei öthónapos, rendkívüli mértékben zsúfolt naptáron változtatni kell jövőre.

„Egy dolgot mondhatok, a jövő évi szezon nem öt hónapig fog tartani. Az idény kiterjesztése attól függ, hogy milyen hamar tudunk kezdeni. Az ideális hossz hét hónap lenne 16, 18, vagy 20 versennyel.”

Jelenleg annyit tudni, hogy a 2016-ban debütáló, bostoni utcai futam szeptember elején kerül megrendezésre, azt viszont hivatalosan még senki nem jelentette ki, hogy egyben szezonzáróként is funkcionál-e majd. Miles elmondta, hogy két opciót vázoltak fel a massachusetts-ieknek: vagy az idény utolsó futama lesz az övék, vagy az amerikai Munka Ünnepének dátuma. Ebből az utóbbi már teljesült, azt azonban továbbra sem tudni, hogy ez a minden bizonnyal bajnoki címet is eldöntő fordulót is jelenti-e egyben.

Az erre vonatkozó kérdésekre válaszolva ugyanis Miles kijelentette, jelenleg is folynak a tárgyalások esetleges további, őszi futamokra vonatkozóan.

Egyes pletykák szerint Fontanának komoly esélye lehet arra, hogy jövőre ismét az Auto Club Speedway-en rendezhetik az idény utolsó versenyét. A pálya a múlt szombati MAVTV 500 után rendkívü kritikus hangokat ütött meg az idei, júniusi időpont miatt, ami nagyban hozzájárult a pocsék helyszíni nézettséghez. Az ACS a hírek szerint egyenesen megfenyegette az IndyCart, hogy abban az esetben, ha 2016-ban nem kapnak ismét őszi időpontot, akkor kihátrálnak a szerződésükből.



Miles továbbra is szeretne nemzetközi helyszíneket tudni a naptárban, de ha ez jövőre sem jönne össze, akkor akár egy amerikai pálya is otthont adhat a legszebb terveik szerint már februárban startoló szezonnak.

Nemrég felröppentek olyan hírek, miszerint az IndyCar visszatérhet a Phoenix International Raceway-re. Az erre vonatkozó kérdésekre Miles úgy reagált, hogy tárgyalnak a PIR-rel, a legégetőbb probléma pedig a megfelelő dátum megtalálása. A nyári időpont nem optimális, tavasszal pedig a NASCAR versenyez itt, így az egyetlen megoldás a február lenne, akár potenciális szezonnyitóként is.

Érdekességképpen itt meg kell jegyezni, hogy a PIR képviselői alig pár napja viszont úgy nyilatkoztak, az IndyCar mindazidáig semmilyen formában nem vette fel velük a kapcsolatot.

Annyit viszont Miles is elismert, hogy a pálya elnökével még egyáltalán nem beszélt.

Az IndyCar rajongóinak leghőbb vágya teljesülne, ha beigazolódnának azon pletykák, amelyek a széria jövő évi, Road Americára történő visszatéréséről szólnak. A hírek szerint azonban az Elkhart Lake-i pálya viszont azt szeretné, ha a széria a Pirelli World Challenge-dzsel egy hétvégén látogatna hozzájuk.

„[Road America] egy tradicionális pálya nagyszerű történelemmel. Tudjuk, hogy rengeteg rajongónk és partnerünk, mint például a csapatok szeretnének ott versenyezni. Mi is szeretnénk ott lenni.”

Miles nem titkolta, fennáll a veszélye, hogy a széria olyan oválokat veszíthet el 2016-ban, mint amilyen Milwaukee, Pocono, valamint a már említésre került Fontana. Hozzátette azonban, hogy az IndyCar számára rendkívül fontosak az oválok, és vannak terveik arra nézve, hogy miként tartsák meg ezen létesítményeket, ahogyan új, ámde meg nem nevezett pályák érkezését – beleértve roadokat – sem zárja ki.

 

 

 

 



Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy