Az IndyCar a Honda kedvében jár, Ganassiék jubilálnának

Scott Dixon elsőségével ért véget a MAVTV 500 második, egyben utolsó szabadedzése.
Az IndyCar fontanai versenyhétvégéje történelmi jelentőségű lehet a Chip Ganassi Racingnek, hiszen ha minden a terveik szerint alakul, akkor kereken a századik győzelmüket ünnepelhetik az Auto Club Speedway kétmérföldes oválján.
Persze addig sok víz lefolyik még a Dunán, mindenesetre Scott Dixon már a kvalifikáció előtt megmutatta, hogy komolyan kell vele számolni a magyar idő szerint szombat este kezdődő futam során. Az új-zélandi veterán 217.629 mph-val repítette az élre a CGR #9 Dallara-Chevy-jét, időben kifejezve közel 0.2 másodpercet adva a második helyen zárt Simon Pagenaud-nak. A győzelem nem csak a Team Penske színeiben még mindig nyeretlen franciának, de a komplett csapatnak is égetően fontos lenne, hiszen az Indianapolis 500 óta nem tudtak nyerni, azóta pedig akárhonnan is számoljuk, már négy forduló eltelt.
A harmadik helyen a CFH Racing társtulajdonosa/oválspecialistája, Ed Carpenter zárt 216.809 mph-val, míg a negyedikként, egyben legjobb hondásként Takuma Sato végzett az AJ Foyt Racing színeiben. A japán gyártó új aero elemeket hozott Fontanába, emellett pedig minden bizonnyal az is örömmel tölti el őket, hogy az IndyCar a hírek szerint kiterjesztette az aero kit specifikációját, nem is annyira burkoltan annak érdekében, hogy maradásra bírja a szériában való folytatáson még mindig hezitáló gyártót. Az Indianapolis Star értesülései szerint ennek részeként, a költségcsökkentés jegyében, a csapatok kérésre az eredetileg tervezett, szezononkénti három módosítás helyett csak kettőt engedélyeznek az aerodinamikai elemeket illetően.
Az IndyCar versenyzésért felelős igazgatója, Derrick Walker elmondása szerint a cél, hogy mindkét partnerével – Chevrolet és Honda – tető alá hozzanak egy 2020-ig szóló szerződést, olyan opcióval, amely lehetővé tenné a gyártók számára, hogy a 2017-es szezon után szabadon távozhatnak a szériából, ha úgy döntenek. Olybá’ tűnik tehát, hogy ezen kontraktus afféle arany középút a felek között, miután az IndyCar 2020-ig akarta magához láncolni a gyártókat, a Honda viszont egyelőre csak 2017-ig akarta elkötelezni magát.
Walker hozzátette továbbá, hogy az elkövetkező hónapokban kívánják felvázolni a 2018-as, új autóra vonatkozó terveiket a csapatvezetők előtt.
Az edzés során egyetlen incidens történt, miután a Schmidt Peterson Motorsportsos James Jakes #7 Dallara-Hondájában megadta magát a motor, a csapat azonban minden erejével azon dolgozik, hogy a magyar idő szerint szombat hajnalban kezdődő kvalifikáción már ismét bevethető legyen.
Az SPM másik pilótája, az első szabadedzést megnyerő Ryan Briscoe 216.139 mph-val a hetedik legjobb kört autózta. Az ausztrálhoz kapcsolódó hír, hogy Fontanában az SPM megerősítette azt, amit már jó ideje tudunk: a szezon hátralévő részében – vagy inkább James Hinchcliffe visszatéréséig – Briscoe lesz a #5 Dallara-Honda gazdája.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough