Andrettiék beperlik a NOLA-t

Könnyen lehet, hogy a Grand Prix of Louisiana egyslágeres hullócsillag marad az IndyCar egén.
A The New Orleans Advocate értesülései szerint a verseny promóteri tisztségét ellátó Andretti Sports Marketing (ASM) szövetségi pert kíván indítani a futamnak otthont adó NOLA Motorsports Park ellen, június 16-án, kedden pedig már be is nyújtották erre irányuló keresetüket az illetékes bíróságon.
Ebben az ASM többek között szerződésszegéssel, csalással és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolja a NOLA tisztviselőit.
A New Orleans melletti Avondale-ben található pálya idén debütált a széria naptárában és első nekifutásra a motorsport történetének egyik legpocsékabb versenyét produkálta. A mostani problémának gyökere azonban nem a 2.74 mérföld hosszú, 13 kanyarból álló roadon nyújtott – vagy inkább nem nyújtott – produkcióban keresendő, az okok annál ugyanis jóval prózaibbak.
Világossá vált ugyanis, hogy az állami támogatások kezelésére, a NOLA által létrehozott nonprofit szervezet konkrétan fizetésképtelen.
Andrettiék – akik eredetileg 2017-ig vállalták a verseny szervezését – állítása szerint a NOLA korábban biztosította őket arról, elegendő állami támogatás áll rendelkezésre ahhoz, hogy kellőképpen kompenzálják a céget annak szolgáltatásaiért cserébe.
A NOLA tavaly 4.5 millió dollárt kapott közpénzekből a pálya korszerűsítésre, renoválásra.
Az Andretti Sports Marketinggel kötött, három évre szóló szerződés szerint ebből csak 2.6 millió dollárt szántak volna a munkálatokra, a maradék összegből az ASM-et és egyéb, kapcsolódó cégeket fizették volna ki. A helyzet azonban úgy hozta, hogy a NOLA végül 3.4 millió dollárt költött a pályára, ami alaposan megforgatta a költségvetést, többek között Andrettiék kárára.
A NOLA jogi képviselője, Joseph Bruno Sr. a The New Orleans Advocate megkeresésére úgy nyilatkozott, hogy a kialakult helyzet nem feltétlenül lesz hatással a további versenyekre, legalábbis, ha szükség esetén egy másik szervezet vállalja magára az esemény lebonyolítását.
„Úgy hisszük, hogy ez egy remek versenyhelyszín és reményeink szerint újra meg tudjuk rendezni. Bízunk abban, hogy mindez nem lesz hatással a leendő versenyekre a pályán.”
Bruno hozzátette, nem ez az első vitás helyzet a NOLA és az ASM között: még a verseny előtt ugyanis Andrettiék visszatartották a jegyeladásokból származó bizonylatokat.
Egyelőre sem a NOLA Motorsports Park elnöke, Kristen Engeron, sem pedig az Andretti Sports Marketing első embere, John Lopes nem szólalt meg az ügyben.
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough