A NASCAR-ért könyörög Helio Castroneves

A NASCAR-ért könyörög Helio Castroneves

Nem biztos, hogy a brazil versenyző újabb rajongókat szerez legutóbbi nyilatkozatával.

Legalábbis nem az IndyCar hardcore keménymagjának azon halmazából, akik a múlt tükrében a NASCAR-ra máig, mint az ördög művére tekintenek.

A Team Penske háromszoros Indianapolis 500 győztese az Autoweeknek adott legutóbbi interjújában ugyanis felfedte, hogy már több alkalommal is arra kérte főnökét, hadd próbálhassa ki magát a NASCAR-ban is. Roger Penske válasza azonban minduntalan elutasító volt.

„Már határozottan beszéltünk erről” – nyilatkozta Castroneves, akire az eredetileg szerződtetni kívánt Greg Moore 1999-es, fontanai halálos balesete után esett a Team Penske választása. „Nagyon régóta vagyok Rogernél. Néhány éve megkérdeztem a NASCAR-ról, de ő nemet mondott. Később ismét nekiszegeztem a kérdést, de akkor is a ‘nem’ volt a válasz.”

A Team Penske jelenleg két élversenyzőt tudhat a soraiban a stock-car királykategóriájában, a Sprint Cupban. Brad Keselowski 2012-ben bajnoki címet szerzett, míg Joey Logano idén meg tudta nyerni a Daytona 500-at.

„Ezek után még egyszer megkérdeztem erről, amikor [Penske] azt mondta, ‘Nézd Helio, a NASCAR nem neked való’. Szóval vettem az üzenetet, a NASCAR-t nyilvánvalóan nem nekem találták ki” – mondta nevetve Castroneves, akinek a jelenlegi szériájában sem lehet oka panaszra, bár a két bajnokság közötti különbség azért a fizetési csekkeken minden bizonnyal meglátszik. Nem véletlen, hogy ez az aprócska tény már annyi pilótát sarkallt kategóriaváltásra a közelmúltban is.

Castronevest persze nem abból a fából faragták, hogy csak úgy beletörődjön a sorsába és reméli, hogy ha másként nem is, de rendezvényeken, bemutatókon talán lehetőséget kaphat egy stock-car volánja mögött.

„Csak vezetni akarom az egyik olyan autót, nyilvánvalóan egy teljesen más, klassz tapasztalat lenne. Már számos versenyzőt láthattunk, akik megpróbálták a váltást IndyCarról NASCAR-ra és ezek alapján úgy tűnik, egy igazán kihívásokkal teli gépről van szó.”

Sam Hornish Jr., Dario Franchitti, AJ Allmendinger, Danica Patrick és az open-wheelbe tavaly visszatért Juan Pablo Montoya – csak néhány név azok közül, akik engedtek a France család csábításának, de átütő sikert egyikük sem tudott aratni. Kivételnek az Indy Racing League 1996-97 szezonjának legjobbja, Tony Stewart számít, aki mára háromszoros NASCAR Cup bajnoknak mondhatja magát.

„Megértem, hogy Roger miért hezitál, de talán egyszer vezethetem a Shell-Pennzoil Sprint Cup autót egy promóció erejéig.”

A tény, miszerint Castroneves a múlt hónapban már betöltötte a negyvenedik életévét, az Autoweeket sem kerülte el. A jelenlegi IndyCar mezőny talán legismertebb pilótájának azonban esze ágában sincs a visszavonuláson gondolkodni.

Ha valaki mégis ezirányú terveit kezdi firtatni, annak ugyanazzal a példával vág vissza: Mario Andretti utolsó Indianapolis 500-át 54 évesen teljesítette.

„Ez az, amit mondok az embereknek valahányszor a visszavonulásról kérdeznek. Megmondom nekik, hogy még mindig van 14 évem. És mégis, miért akarnék leállni? Még mindig élvezem a vezetést, versenyképes vagyok és van tapasztalatom, úgy érzem, soha nem voltam ennél jobb versenyző. Tetszik az autó az aero kitekkel. Az is tetszik, ahogyan a csapatok kísérleteznek és profitálnak a versenyzők tapasztalataiból, akik el tudják magyarázni az autó viselkedését a mérnököknek. Az eredmények is megvannak, még mindig nagyon élvezem ezt az egészet és határozottan nem állok készen a visszavonulásra.”

 

 kép: IndyCar