Az Indy 500 nyerte a Szupervasárnapot

Tíz év után először az Indianapolis 500 lenyomta nézettségben a NASCAR Sprint Cup Coca-Cola 600-át.

 



hirdetés


A két, tradicionálisan egyazon napon megrendezett verseny párharcában utoljára 2005-ben tudott felülkerekedni az open-wheel szakág legnagyobb múltú versenye. Akkor a híres-hírhedt Danica-mániától visszhangzó Indy 500 6.5-ös televíziós rátát ért el, míg a NASCAR királykategóriájának Charlotte-i hatszáz mérföldes futama 6.1-es értéken zárt.

Az azóta eltelt egy évtized során az IndyCar koronaékszereként aposztrofált verseny rendre alulmaradt a május végi nézettségi harcban, kivételnek ez alól csak a 2009-es év számított, az akkori mutatók azonban nem relevánsak, mivel a Coca-Cola 600-at a heves esőzések miatt a hétfői napra ütemezték át.

2015-ben azonban már egyenlő feltételek mellett tudott az indianapolisi 33 fős mezőny több embert a tévékészülékek elé ültetni a NASCAR szupersztárjainál.

A 99th Indianapolis 500 országosan 4.1-es Nielsen rátával büszkélkedhetett az ABC-n, amely nem csak, hogy a futam 2011 óta legmagasabb nézettségi mutatóját jelenti, de még 0.3 egységet is sikerült rálicitálni a Coca-Cola 600-a, amely végül 3.8-at produkált a FOX-on.

A Sports Media Watch rávilágított arra, hogy ezek a számok mintegy 37%-os nézőszám csökkenést jelentenek a tíz évvel ezelőttiekhez képest, ami főként a NASCAR-t érinti meglehetősen érzékenyen. A Coca-Cola 600 múlt heti 3.8-as rátája a FOX negyedik legkevésbé nézett NASCAR futamának minősül 2001 óta, a vasárnapi fordulókat alapul véve. Ez abból az aspektusból nézve csak még aggasztóbb lehet, hogy ezen verseny a Sprint Cup naptárának egyik legkiemeltebb eseményének számít

Bár a fenti összevetéshez szorosan nem kapcsolódik, de érdekességképpen megemlítendő, hogy az Indy 500-zal, valamint a Coca-Cola 600-zal szintén egy napon – bár az USA-ban a reggeli/kora délelőtti idősávban – sugárzott Monacói Nagydíj 1.1-es nézettségi rátát ért el az NBC-n, ami 0.1 pontos növekedést jelent a 2014-es esztendőhöz képest.

 

 kép: IndyCar

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy