A DCR megválaszolta a nagy kérdést

A DCR megválaszolta a nagy kérdést

Hivatalosan is nevet és arcot kapott a Dale Coyne Racing jó öreg TBA párosa az IndyCar detroiti duplafordulójára.

A 99th Indianapolis 500 izgalmai után szépen, lassan minden kezd visszatérni a régi kerékvágásba, így a szokásosnak számító téma is, mondván vajon kinek a fia-borjai fogják vezetni a DCR autóit a soron következő megmérettetéseken. A nagy kérdés számos közösségi platformon – mint például saját „szerelmemen”, a Redditen is – teret kapott, de szerencsére nem vált be a gyorsan népszerűvé vált Milka Duno – Francesco Dracone álompáros létrejötte.

A csapat ugyanis két nappal a Chevrolet Dual in Detroit első szabadedzését megelőzően bejelentette, hogy az előttünk álló hétvége két futamán a #18 Dallara-Hondát az Alabamában már lehetőséget kapott Rodolfo Gonzalez, míg a #19-t az Indy 500-on „egyszerű kvalifikálóból” az utolsó pillanatban versenypilótává előlépett Tristan Vautier vezeti majd.

Nem hiába mondogatom állandóan, hogy szórakoztató dolog (mármint nekem szórakoztató, nekik valószínűleg marhára nem az – és még finom voltam) ennek a csapatnak a ténykedését nyomon követni a futamhétvégék előtt, ugyanis az állandóan változó felállásaikkal még a szezon alatt is képesek felidézni a téli, átigazolási időszak izgalmait és találgatásait.

A folyamatosan pénzszűkében lévő Dale Coyne Racing hírhedt arról, hogy a legvégső pillanatig is képes kivárni soron következő pilótapárosuk bejelentésével. A 2015-ös szezon eddigi hat futamán már hat versenyző [a csak az Indy 500-ra nevezett Pippa Mannt nem beleszámolva] kapott náluk lehetőséget, aminek oka – mondani sem kell – a csapatnál uralkodó anyagi problémáknak volt köszönhető. Az idény előtt még arról szólt a fáma, hogy a tavalyi houstoni duplahétvége szombati versenyén győzelmet szerzett Carlos Huertas valamennyi futamon részt vehet majd, a másik, #18-as autót pedig az első négy forduló erejéig viheti pályára mindannyiunk kedvenc Francesco Dracone-ja. A sztori azonban gyorsan fordulatot vett, miután kiderült, hogy Huertasnak még sincs minden rendben a banki átutalásait illetően, ezért a kolumbiai a szezon első két hétvégéjét követően csak a májusi GP of Indy-n ülhetett ismét a volán mögé az indianapolisi roadon.

Az események a Dale Coyne Racingnél a harmadik, Long Beach-i fordulón pörögtek fel csak istenigazából, amikor is a csapat meglepetésre bejelentette, hogy az open-wheel autóval közel tíz éve nem versenyzett Rocky Moran Jr. veszi át a 18-as gépet. Bár az amerikai kimondottan jól teljesített az edzések során, azonban egy szerencsétlen baleset következtében elszenvedett hüvelykujj törés miatt már a második gyakorlás végén befejeződött számára a hétvége. Így esett meg, hogy a gárda egyetlen nap alatt két versenyzőcserét is végrehajtott, és a helyettes helyettesének szerepére sebtében leszerződtették Conor Daly-t. Eme úriember egyébként ha így halad, sikerrel pályázhat az „IndyCar Regan Smith-e” címre, mint mindig kéznél lévő helyettes, hiszen a múlt hétvégi, indianapolisi fiaskója – műszaki hiba miatt már a zöld zászló előtt kiesett – után Detroitban a sérült James Hinchcliffe-et pótolva vezetheti Schmidt Peterson Motorsports 5-ös számú autóját.

A szezon negyedik futamán Dracone a venezuelai Rodolfo Gonzalez személyében újabb csapattársnak örülhetett, aki ráadásul nem is vallott szégyent élete első IndyCar versenyén, sőt, meg merem kockáztatni, hogy a leglátványosabb produkciót ő szolgáltatta a Barber Motorsports Parkban.

A folyamatosan morcos arcbeállítású, ezért a Grumpy Cat becenévre is hallgató Huertas – ahogyan fent már szó esett róla – a GP of Indy-n léphetett ismét pályára, és ekkor még úgy volt, hogy az Indianapolis 500-on is ott lehet, egy egészségügyi probléma miatt azonban az IndyCar megálljt parancsolt a számára. Bár a 23 éves pilóta az Indy 500 kvalifikációján a 18. helyet szerezte meg, néhány nappal később azonban kénytelen volt átadnia a helyét Tristan Vautier-nek, mivel makacs belső fül problémája miatt a széria orvosai visszavonták tőle az induláshoz szükséges engedélyt. Huertas számára ez a probléma nem újkeletű, hiszen már a tavalyi iowai, majd a szezonzáró fontanai viadalt is idő előtt fel kellett adnia erőteljes szédülés miatt. Arról, hogy a kolumbiai mikor ülhet ismét autóba, egyelőre nem áll rendelkezésre információ.

Az Indianapolis 500-at Coyne-ék újfent rendesen megbonyolították. A 19-es autót ezen a versenyen vezető James Davisonnak a kvalifikáció hétvégéjén Kanadában volt kötelező jelenése a Pirelli World Challenge aktuális futamán, így autójával az IndyCar 2013-as legjobb újonca (némiképp árnyalja a képet, hogy rajta kívül egy darab elsőéves sem volt abban a szezonban), Tristan Vautier masírozott be a 33 fős mezőnybe. A francia küldetése itt be is végeztetett volna, közbejött azonban Huertas partvonalra száműzése, így végül ő vehette át a 18-as gépet a legendás versenyre a már említett Davison, valamint Pippa Mann csapattársaként. Ők hárman aztán az Indy 500 leghajmeresztőbb pitbalesetének is főszereplői lettek, amelynek során két szerelő is megsérült. A 19-es autó jobb első kerekének cseréjéért felelt Greg Senerius kisebb zúzódásokkal megúszta a kalandot, a szintén kerékcserére szakosodott Daniel Jang jobb bokáját és bal lábát azonban meg kellett operálni, de mostanra már ő is elhagyhatta a kórházat.

Ezért az incidensért a 19-es számú autóra pénzbüntetést róttak ki, valamint hat futamra próbaidő alá is helyezték, így jó lesz vigyáznia Detroitban Vautier-nek, valamint a szóban forgó járművet a későbbiek során esetlegesen vezető kollégáinak.

Ennek a posztnak pedig nagy valószínűséggel lesz folytatása, lévén Detroit után még nyolc futam lesz hátra a 2015-ös IndyCar szezonból. Ez akár nyolc variációt is takarhat, úgyhogy aki DCR-tippjátékot akar játszani, még nem maradt le semmiről.

 

 

kép: IndyCar