Pippa Mann még mindig nem heverte ki a balesetét
Az első, hivatalos hírek arról szóltak, hogy a versenyzőnőnek haja szála sem görbült május 13-ai edzésbalesete során, mostanra viszont kiderült, hogy sajnos ez korántsem volt így.
A Dale Coyne Racing pilótája múlt hét szerdán, az Indianapolis 500 harmadik edzésén szenvedett balesetet az IMS 2.5 mérföldes oválján. Mann a 4-es kanyarban vesztette el uralmát Dallara-Hondája felett és nagy sebességgel először a pálya külső falának csapódott, majd onnan gellert kapva a belsőt is eltalálta. Szerencsére az ütközések energiáját elnyelni hivatott SAFER fal sikeresen tette a dolgát, a mért erőhatások azonban még így is elérték a 100 G-t. Az incidens következtében autója olyannyira összetört, hogy a javítások két teljes napot vettek igénybe.
A 31 éves hölgy végül pénteken lépett újra pályára, majd az esőzések miatt vasárnapra csúszott kvalifikációt is sikerrel vette, aminek értelmében a 28. rajthelyet szerezte meg pályafutása negyedik Indy 500-ára. Teljesítménye pedig csak még inkább elismerésre méltó, ha hozzávesszük, hogy mindezt komoly fájdalmak közepette vitte véghez.
Mann – aki a tavalyi Indy 500 óta egészen mostanáig nem ült versenyautóban – az Indianapolis Starnak elárulta, hogy az egy héttel ezelőtti balesete következtében jelentős sérüléseket szenvedett a jobb oldalán, amelyek nem csak vezetés közben, de a hétköznapokban is komoly kihívások elé állítják.
A rendkívüli közösségi szelleméről és nyüzsgő természetéről ismert Mann emiatt még a kötelező programokat is csak fogait összeszorítva tudta teljesíteni, amikor pedig ezeket letudta, rá nem jellemző módon inkább csak igyekezett elvonulni.
Ennek ellenére azonban humoránál maradt, mondván lilás zúzódásai tökéletesen passzolnak a Susan G. Komen mellrákellenes alapítvány által szponzorált autójának pink színeihez.
„Csúnyán alulmaradtam egy elég elvetemült harc során. A bordáim, lábam, bokám … a komplett jobb oldalam fáj” ” – mondta Mann. „Amint esélyem adódik rá, rögtön ledőlök. Egy normális ember otthon maradt volna felpolcolt lábakkal, én viszont ezt egyáltalán nem tehetem meg ebben a hónapban.”
A mindig jókedélyű versenyzőnő nem először bizonyítja, hogy kemény fából faragták, elég csak arra gondolni, hogy műszaki hiba miatt első Indianapolis 500-ának teljes távját egy korty folyadék nélkül teljesítette még 2011-ben.
Mann a vasárnapi, 99. Indianapolis 500-at végül a 25. helyről kezdheti meg, miután versenyzőcsere miatt a Schmidt Peterson Motorsports 5-ös számú autóját, valamint a Dale Coyne Racing 19-es és – egy bizarr fordulat révén – 18-as gépét is a mezőny végére sorolták.
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough