Érdekességek és jó hírek némi cukisággal kiegészülve

Tartalmas napot tudhatott maga mögött pénteken az Indianapolis 500 csipet-csapata.

Helio Castroneves #3 felkészítő csapata legyőzte Charlie Kimball #83 gárdáját a Pit Stop Challenge döntőjében, ezzel a brazil a hetedik, a Team Penske pedig a tizenötödik győzelmének örülhetett az Indy 500-at megelőző,  tradicionális pitversenyen.

 

– Pénteken lezajlott a “kicsik Indy 500-aként” is aposztrofált Freedom 100 az Indianapolis Motor Speedway-en. Aki azonban csak amiatt ült le megnézni a versenyt, hogy miként szerepel élete első oválfutamán a Forma-1-ből érkezett Max Chilton, annak csalódnia kellett, ugyanis egy, az üzemanyagrendszerrel kapcsolatos műszaki hiba miatt el sem tudott rajtolni. Az Indy Lights-ban idén bemutatkozott Carlin csapatnak nem csak a brit volt az egyetlen veszteségük, ugyanis négy körrel a leintés előtt a bajnokságot három győzelemmel vezető Ed Jones igazán tisztességesen elkapta a falat, ami nem csak a brit-emirátusi kiesését, de a verseny sárga alatti befejezését is jelentette.

   

– A Freedom 100-at egyébként a Schmidt Peterson Motorsportos Jack Harvey nyerte, aki győzelmét a sérült James Hinchcliffe-nek ajánlotta.

  0027.jpeg

– A nap legmeghatóbb jelenete kétségkívül a Hinchcliffe életét megmentő Holmatro Safety Team szakemberei előtti, nyilvános tisztelgés volt.

 

– Magával a versenyzővel kapcsolatban pozitív fejlemény, hogy állapota a várakozásoknál sokkal kedvezőbb ütemben halad, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint a hivatalos Instagram profilján közzétett fotója.

   

– Még egy jó hír: Eleinte attól parázott a komplett Indy 500 szubkultúra, hogy az eső el fogja mosni a nagy versenyt. Nos, hála annak a magasságosnak,  a legújabb előrejelzések szerint folyamatosan csökken az égi áldás esélye vasárnap Indianapolisban. Ismerjük a viccet a meteorológusokról és a politikusokról, de azért most nagyon szeretnénk hinni a jóslatoknak.

   

– A 2014-es Indy 500-on mutatkozott be a verseny első kerékcseréért felelős női szerelője, Jessica Mace, akire Jacques Villeneuve autójának bal hátsó kerekét bízták. A fiatal hölgy munkájával a Schmidt Peterson Motorsports olyannyira meg volt elégedve, hogy idén is lehetőséget biztosít számára, méghozzá Conor Daly Dallara-Hondája mellett.

 

– Justin Wilson autójára szavak sincsenek. Órákig el tudnám nézegetni, pedig nem is vagyok Rolling Stones rajongó.

  0025.jpeg

– A Schmidt Peterson Motorsports társtulajdonosa, Sam Schmidt Hinchcliffe balesetét a véletlenek szerencsétlen összejátszásának tudta be, akadnak azonban olyanok, akik nem vennék ennyire félvállról a történteket – különösen azután, hogy kiderült, a kis híján fatális végkimenetelű ütközést a felfüggesztés egy olyan eleme váltotta ki, amelyet 2011 novemberében gyártottak és már több, mint 14.000 mérföld volt benne. Több IndyCar tisztviselő, valamint csapattag szerint egyáltalán nem szokatlan, hogy egyes specifikus elemek mögött már ennyi megtett táv szerepel, hiszen azokat folyamatosan ellenőrzik.

Az SPM-től idén a Team Penske-hez igazolt Simon Pagenaud-t azonban nem hatották meg a magyarázatok.

“Ez csapatprobléma” – mondta a francia a USA Today-nek. “Tudatában lenni annak, hogy van egy olyan elem egy versenyautóban, amiben már 14.000 mérföld van, egyszerűen nevetséges, különösen az Indianapolis Motor Speedway-en.”

A 2015-ös szezon 16 versenye – az edzéseket és a teszeket nem beleszámítva – összesen körülbelül 4230 mérföldet tesz ki.

“Hát nem meglepő? De én már nem versenyzem többé annak a csapatnak, szóval nem akarok túl sokat hozzáfűzni ehhez, mert egyáltalán nem vagyok abban a pozícióban. Ugyanakkor azt kérdik, aggódnék-e? Igen, aggódnék, ha tudnám, hogy egy ilyen régóta használatban lévő elem van az autómban.”

  

– Az indianapolisi állatkert által minden évben, a nagy verseny előtt megrendezik a Zoopolis 500-at, a mezőny tagjairól elnevezett teknősbékák részvételével. Az idei, Tony Kanaan által elindított sorrendben már 36. “futamot” a Marco névre keresztelt teknőc nyerte, jelentsen ez bármit is az Andretti-átokra nézve.

n.JPG

– James Jakes és Sage Karam egy speciális szerkezetet fognak viselni az Indianapolis 500 alatt, amelynek segítségével a nézők úgynevezett “biotelemetriai adatokat” kapnak majd az ABC élő közvetítése során arról, hogy miként változik a pilóták pulzusa, légzése, sőt, még az is kiderül, hogy mennyi kalóriát használnak fel a megterhelő verseny alatt. Az ötlet már a tavalyi verseny esetében felmerült, de valamilyen oknál fogva mégsem valósult meg.

 

– A NASCAR Sprint Cup feltörekvő ifjonca, a Chip Ganassi Racingnél tavaly Juan Pablo Montoya autóját átvevő Kyle Larson soha nem rejtette véka alá, hogy szívesen megkísérelné az Indy 500 – Coca-Cola 600 duplázást.

“Sohasem tudhatod” – válaszolta Ganassi arra a kérdésre, hogy ez megvalósulhat-e. “Sokat beszélünk róla, legutóbb például tegnap. Igen, ő lelkes. Mi pedig nem mondtunk neki nemet, de igent sem.”

 

– Az Indianapolis 500 utolsó edzését egyébként Will Power nyerte Scott Dixon és Tony Kanaan előtt.

A Carb Day összefoglalója:

 

 

 

 képek: IndyCar, Indianapolis ZOO 

 

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy