Újabb súlyos baleset Indianapolisban

Ezúttal már nem úszta meg a mezőny személyi sérülés nélkül.
Az elmúlt hat nap leforgása alatt öt komoly incidens borzolta a kedélyeket a május 24-én esedékes, 99. Indianapolis 500 edzései során.
Szerdán a Team Penske hármszoros Indy 500 győztese, Helio Castroneves szenvedett látványos balesetet a 2.5 mérföldes oválon, aminek következtében autója hátraszaltót leírva a levegőbe emelkedett, majd hasonlóan járt egy nappal később a CFH Racinges Josef Newgarden is. A pálya következő áldozatát vasárnap, a kvalifikáció előtti gyakorlás során szedte, méghozzá a kétszeres indianapolisi rajtelső, egyben a CFH Racing társtulajdonosa/oválversenyzője, Ed Carpenter személyében. Ezt követően az IndyCar válságtanácskozást hívott össze, aminek értelmében több módosítást hajtottak végre biztonsági szempontból. Bár mindhárom, a szilárd talajt elhagyó baleset Chevrolet autóval történt, nem lehetett teljes bizonyossággal kijelenteni, hogy a problémák forrása az amerikai gyártó aero elemeiben keresendő-e.
A mítinget követő sajtótájékoztatón az IndyCar versenyzésért felelős igazgatója, Derrick Walker Castroneves esését rossz aero beállításokkal, Newgardenét pedig defekttel magyarázta, míg Carpenterét csak egy szimpla balesetnek titulálta.
Egészen mostanáig az egyetlen, Honda autóval történt incidens a Dale Coyne Racinges Pippa Mann nevéhez fűződött, aki múlt hét szerdán törte össze vezetői hiba következtében a versenygépét. Szerencsére azonban – akárcsak Castroneves, Newgarden és Carpenter – a brit pilóta is karcolás nélkül hagyta el autója roncsait.
Nem volt viszont már ilyen mázlija a Schmidt Peterson Motorsports-os James Hinchclife-nek, aki az Indianapolis 500 kvalifikációját követő, már a versenyre felkészülést biztosító edzésnapon szenvedett súlyos balesetet.
A Honda szóvivője, Dan Layton később megerősítette, a 28 éves kanadai Dallarája a jobb első felfüggesztés hibája miatt vált irányíthatatlanná az IMS 3-as kanyarjában, ami után a pálya külső oldalát szegélyező SAFER falnak csapódott. Bár Hinchcliffe képes volt kommunikálni a segítségére siető biztonsági csapat tagjaival, az autóját azonban már nem tudta önerőből elhagyni. A versenyzőt a pálya orvosi központját kihagyva a helyszínről egyenesen a legközelebbi kórházba szállították.
Layton elmondta továbbá, hogy a Honda teljesen megbízik az aero kitjében, az azonban aggodalommal tölti el őket, hogy mi okozta a felfüggesztés-problémát.
Az IndyCar és az Indianapolis Motor Speedway tájékoztatása szerint az ütközés következtében Hinchcliffe combsérülést szenvedett, ami miatt azonnali műtétre szorult. A pilóta sérüléseit illetően sem az IndyCar, sem pedig a Schmidt Peterson Motorsports nem bocsátkozott részletekbe, az AP hírügynökség azonban anonim forrásokra hivatkozva úgy értesült, hogy Hinchcliffe lábába egy alkatrészdarab fúródott, ami erőteljes vérzéshez vezetett.
Ez minden kétséget kizáróan azt is jelenti, hogy a kanadai kénytelen kihagyni az Indy 500-at, valamint a szezon további része is kérdésessé vált számára.
Az ontariói pilóta eddig négy alkalommal rajtolt el a legendás versenyen, legjobb eredményét pedig 2012-ben érte el, amikor a hatodik helyen intették le. Indulása már a tavalyi fordulón is veszélybe került, miután a két héttel korábban, az indianapolisi road-on rendezett GP of Indy során agyrázkódást kapott, amikor egy alkatrészdarab eltalálta a sisakját. A versenyen végül el tudott indulni, egy baleset miatt azonban a 175. körben véget ért számára a küzdelem.
Hinchcliffe az Indianapolis 500 vasárnapi kvalifikációján a huszonnegyedik rajthelyet szerezte meg.
Kapcsolódó:
125 G-s ütközést úszott meg Hinchcliffe
Perceken múlt James Hinchcliffe élete

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough