Kizárólag nőkből álló csapat készül a jövő évi Indianapolis 500-ra



Az borítékolható, hogy a 2016-os, 100. Indianapolis 500 nem szűkölködik majd meglepetésekben, arra azonban nem igen lehetett számítani, hogy a nevezők között egy csakis hölgyekből álló gárda is ott lesz.

 

Nem tévedés, női csapatfőnökkel, női mérnökökkel, női szerelőkkel, női versenyzővel – talán még a szállítókamion sofőrje is nő lesz.

A Grace Autosport névre keresztelt csapat agytrösztjének szerepében a motorsport berkekben köztiszteletnek örvendő Beth Paretta tetszeleg. Az amerikai szakember korábban a Volkswagen értékesítési igazgatója volt, majd az Aston Martin operatív menedzseri pozícióját is ellátta. 2011-ben elfogadta a Chrysler által ajánlott marketingigazgatói posztot, 2014-től pedig már az SRT és a Dodge motorsport igazgatójaként tevékenykedett. Munkájának részeként együttműködött többek közül a Team Penske-vel a NASCAR Sprint Cup programjuk során, de kivette a részét a sportautózásból is.

A Grace Autosport versenyzője a kétszeres Indianapolis 500 résztvevő, jelenleg a Tudor United SportsCar Championshipben induló Katherine Legge lesz.

Az Indianapolis Motor Speedway-en rendezett sajtótájékoztatón Paretta elmondta, a csapat szándéka, hogy segítséget nyújtsanak ahhoz, hogy az arra érdemes hölgyek lehetőséghez jussanak a motorsporton belül, valamint, hogy felkeltsék a fiatal lányok figyelmét az úgynevezett STEM (angol mozaikszó, a tudomány, technológia, mérnöki munkák és matematikának megfelelője) szakmák iránt.

Hosszútávú céljuk azonban ennél is nagyratörőbb, nevezetesen még ebben az évtizedben megnyerni az Indy 500-at, bizonyítva, hogy egy nő gravírozott arcképének is helye van a Borg-Warner Trófeán.

“Ez lehet, hogy egyesek számára túlzásként hat, de a verseny már száz éve jelen van, úgyhogy eljött az idő” – mondta magabiztosan Paretta.

A Grace Autosport máris több igazolást megejtett, köztük az elismert aerodinamikai mérnök Catherine Crawfordot is. A 36 éves szakember a Forma-1-es Jordannél kezdte pályafutását, majd megfordult az ALMS-ben a Dyson Racingnél, a NASCAR-ban a Team Penske-nél, valamint az IndyCarból 2014-ben távozott Dragon Racingnél is.

Az eddigi legjobb, hölgyversenyző által elért eredmény az Indianapolis 500-on Danica Patrick nevéhez fűződik, aki 2009-ben a harmadik helyen ért célba.

Az Indy 500 történetében idáig mindössze három nő dolgozhatott a pit wallon túl, az első kerékcseréért felelős hölgyre pedig egészen 2014-ig kellett várni. Jessica Mace a Continental Tire Sports Car Challenge-ből igazolt át a Schmidt Peterson Motorsports Indy Lights csapatához, munkájával pedig Schmidték annyira meg voltak elégedve, hogy az Indianapolis 500-on is szerepet kapott, és ő cserélhette Jacques Villeneuve autójának bal hátsó kerekét.

 

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy