Pippa Mann lett az IMS szerdai második áldozata
A május 24-én esedékes, sorrendben már 99. alkalommal megrendezésre kerülő Indianapolis 500 második edzésnapja a műszaki hibákról, a harmadik pedig a látványos balesetekről szólt.
Kedden négy autó – mindegyik a Hondához tartozik – miatt is be kellett lengetni a sárga zászlót, amelyek közül kétségtelenül a legszembetűnőbb okot az Andretti Autosportos Simona de Silvestro szolgáltatta. A svájci versenyzőnő 29-es számú Dallara-Hondája üzemanyag szivárgás miatt látványosan lángra kapott a pálya kellős közepén. Simonának az eset során a haja szála sem görbült, ellenben viszont a csapatának jó pár extra munkaórára van szüksége ahhoz, hogy – miután nem áll rendelkezésre tartalékgép – ismét pályára alkalmas állapotba hozzák az autót.
Szerdán azonban rögtön két ijesztő baleset borzolta a kedélyeket a világ leghíresebb 2.5 mérföldes oválján. Alig háromnegyed órával az edzésnap kezdetét követően a háromszoros Indy 500 győztes Helio Castroneves piruettezett egy látványosat hátrafelé a levegőben, de szerencsére a Team Penske pilótája is megúszta egy karcolás nélkül. A brazil innentől fogva viszont a tartalékautóra kénytelen hagyatkozni, amelyet a várakozásokkal ellentétben a csapata már a nap végére felkészített, így Castroneves az edzés utolsó 15 percére vissza is térhetett a pályára.
A második incidensre egy órával a leintés előtt került sor. A Dale Coyne Racing hölgyversenyzője, Pippa Mann közvetlenül Marco Andretti 25-ös számú Dallara-Hondája mögött haladt, majd a 4-es kanyar kijártánál elvesztette uralmát autója felett.
A 31 éves pilóta – akárcsak korábban Castroneves – saját erejéből szállt ki versenygépéből és sétált el az őt a pálya orvosi központjáig szállító biztonsági autóig, az ilyen esetekben kötelező érvényű ellenőrzésre. A nagy erejű ütközés ellenére Mann – aki utoljára a tavalyi Indy 500-on ült élesben versenyautóban – néhány zúzódással megúszta és folytathatja a felkészülést a hétvégi kvalifikációra – már ha lesz mivel.
A poszt írásakor még nem volt információ arról, hogy Mann autója javítható-e, ha pedig nem, akkor a Dale Coyne Racing rendelkezik-e számára tartalékkal. Ha erre az utóbbira is ‘nem’ a válasz, akkor 34 helyett csak 33 résztvevővel kell kell számolnunk, ami azt is jelenti, hogy a kvalifikáción senki nem kényszerül búcsúzni a mezőnytől.
Ami az edzésnap végeredményét illeti, a nap legjobb körét Carlos Munoz autózta, méghozzá a 230 mph-s (370 kmh) álomhatárt átlépve. Az Andretti Autosport kolumbiai versenyzője egészen pontosan 230.121 mph-val (370.344 kmh) zárt a tabella élén a kizárólag csak az Indy 500-ra nevezett Townsend Bell (228.969 mph/368.489 kmh) és a 2013-as győztes Tony Kanaan (228.172 mhp/367.207 kmh) előtt. Az egyedül, tehát nem más autók mögött haladva megfutott legjobb kör Scott Dixon nevéhez fűződik 226.411 mph-val (364.373 kmh).
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough