Dixon zsebelte be az Indy GP csütörtöki napját
A Chip Ganassi Racinges Scott Dixon autózta az Angie’s List Grand Prix of Indianapolis második edzésének abszolút legjobb idejét helyi idő szerint csütörtök délután.
Az új-zélandi versenyző közel három tizedet javítva Sebastien Bourdais délelőtti, győztes idején 1:10:6971-el foglalhatta el az eredménylista tetejét. A második legjobb idő ezúttal is Will Power nevéhez fűződött a Team Penske 1-es számú autójában, mintegy három tizedet faragva néhány órával korábban megfutott körén. Harmadikként az ausztrál bajnok csapattársa, Juan Pablo Montoya fejezte be a gyakorlást 1:10:8560-nal. A kolumbiai azt követően rakta össze egyéni legjobb körét, hogy volt egy kisebb afférja – Barber után már másodszor – a KV Racing néha már túlságosan is lelkes újoncával, Stefano Colettivel a pálya 1-es kanyarjában. Az incidenst szerencsére mindkettejük autója megúszta komolyabb kár nélkül.
A délutáni edzés a Honda szempontjából újfent csúnya véget ért, miután a konkurens Chevy besöpörte az első hat helyet, míg a top tízbe még további két autójukat is sikeresen delegálták, a kombinált eredménylistán pedig az első hét pozíciót sikerült az amerikaiaknak megszerezniük.
Ahogyan arra számítani lehetett tehát, a Honda továbbra is küszködik a road aero csomaggal, noha ez a bajnoki pontversenyre tekintve korántsem így tűnhet. Hiába nyerte meg ugyanis a Chevy az eddigi futamok 75%-át, a keresztbe-kasul büntetéseknek, bónuszpontoknak hála mégis a japánok vezetik a gyártók versenyét 350-256-ra. Talán ez a „siker” is ösztönzőül hathat rájuk abban a tekintetben, hogy minél hamarabb aláfirkantsák az IndyCarral való – a széria állítása szerint már a finisben lévő – hosszabbításról szóló szerződést.
Ha pedig már szóba került a két edzés kombinált eredménye, akkor nem hat a meglepetés erejével, ha azt mondjuk, a csütörtöki napon az első hat helyet érő köröket a második gyakorlás során futották meg, és csak öt autónak nem sikerült a délután folyamán javítania korábbi idején.
Nem szorosan az edzésekhez, de azért a hétvégéhez kapcsolódó hír, hogy az Indy Lights-ban idén debütáló Carlin mellett egy másik, a Mazda Road to Indy programban résztvevő csapat is az IndyCarba való feljebblépést tervezi.
Az MRTI második lépcsőfokaként számon tartott Star Mazda (ma Pro Mazda) sorozathoz 2009-ben csatlakozott, 2012-től pedig már az Indy Lights-ban is jelen lévő Juncos Racing ugyanis célul tűzte ki maga elé, hogy a közeljövőben legmagasabb kategóriára is kiterjesztik programjukat. Ennek első lépéseként az egykori autóversenyzőből lett csapattulajdonos, Ricardo Juncos az IMS-en tartott sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a gárda új főhadiszállását Indianapolisban kívánja felépíttetni, méghozzá egy IndyCar szempontból meglehetősen frekventált helyen, ahol például a CFH Racing, az AJ Foyt Racing és a Dallara központja is áll.
Indy GP – 2. edzés, végeredmény:
Indy GP – Kombinált csütörtöki edzéseredmény
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough