Egyelőre Indianapolisban is a Chevrolet-nak áll a zászló

Sebastien Bourdais zárta az élen a Grand Prix of Indianapolis első szabadedzését.

Pályaaktivitás szempontjából igencsak zsúfolt csütörtöki nap várt az Indianapolis Motor Speedway-re, hiszen a Mazd Road to Indy program nevelőszériái mellett az IndyCar is a megszokottnál hosszabb időt tölthet a 2.439 mérföld hosszú, 14 kanyarból álló road vonalvezetésen. A főkategória mezőnyének egészen pontosan 3 óra 40 perc áll rendelkezésére a nyitónap folyamán, arra, hogy felkészülhessenek a szombaton immár második alkalommal megrendezendő GP of Indy-re.

Az IndyCar első, kétórás edzése helyi idő szerint délelőtt tizenegy órakor kapta meg a zöld zászlót, aki azonban rögtön tűzijátékot várt, annak csalódnia kellett. A bevezetőben említett, Bourdais nevéhez fűződő 1:10:9378-as legjobb idő nagyjából hét tizeddel bizonyult rosszabbnak a 2014-es kvalifikáción Simon Pagenaud által megfutott 1:09:6716-os pályacsúcsnál. 

A KVSH Racing pilótája mögött a Team Penske regnáló bajnoka, Will Power végzett 0.0973 másodpercnyi lemaradásban, míg harmadikként a Chip Ganassi Racing leghűségesebb alkalmazottját, Scott Dixont érte a gyakorlás kockás zászlaja.

Ha pedig már a lojalitásnál lyukadtunk ki, akkor meg kell említeni a Roger Penske gárdáját már 2000 óta (két évvel régebb óta, mint Dixon a CGR-t) szolgáló Helio Castronevest, aki szombaton pályafutása háromszázadik főkategóriás versenyét teljesítheti. A közkedvelt brazil Dallara-Chevy-je a jeles alkalom örömére egy különleges, új festést is kapott a csapattól, 3-as száma mellé pedig stílszerű módon két nullát is odapingáltak. A vasárnap 40. életévét betöltő Castronves az első edzést egyébként a kilencedikként zárta 0.4127 másodperces hátrányban Bourdais-hoz képest.

gp300.jpg

Az IndyCar történetének első indianapolisi road futamát 2014-ben rendezték meg, a történelmi pole-t pedig az akkor a KV Racingnél szolgáló Sebastian Saavedra szerezte meg egy emlékezetesen kaotikus időmérőn. A kolumbiai versenyző öröme azonban nem tartott sokáig, hiszen a másnapi futam állórajtjánál (idén már nincs ilyen) egy olyan baleset aktív részesévé vált, amit még így egy év távlatában is előszeretettel emlegetünk.

Saavedra idén már a Chip Ganassi Racing részidős versenyzőjeként tér vissza az IMS-re, a tavalyi események pedig nem úgy tűnik, hogy nyomot hagytak volna benne, hiszen a tabella negyedik helyén fejezte be az első gyakorlást, mindössze 0.0673 másodpercet kapva csapattársától, a három IRL/IndyCar bajnoki címmel és egy Indy 500 győzelemmel büszkélkedhető Dixontól.

Az edzés komolyabb incidens nélkül zajlott le, mindössze kisebb megpördülések történtek, mint például a Chip Ganassi Racing 10-es Dallara-Chevy-ét vezető Tony Kanaan-é közvetlenül a leintés előtt. Az Andretti Autosort jóvoltából idei első IndyCar futamára készülő Justin Wilson mellett egyébként az imént említett brazil autóján is helyet kapott az a nézők számára a versenyek átláthatóságát elősegítő LED kielző, amelyet legutóbb a szezon előtti, barberi teszten próbáltak ki.

Ami a gyártók bajnokságát illeti, az elmúlt versenyek tükrében egyáltalán nem meglepő módon elsőre a Chevrolet tartolt az IMS road-ján: a top tízben nyolc autójuk is képviseltette magát, míg a legjobb hondás a hatodikként rangsorolt AJ Foyt Racing 14-es gépe lett Takuma Satóval a volán mögött.

  

Indy GP – 1. edzés, végeredmény:

 gpofindy.jpeg

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy