Ezzel akarja megnyerni a Honda az Indianapolis 500-at
A Honda superspeedway-re szánt aerodinamikai csomagjának bemutatásával most már végérvényesen megkapta a startjelet az amerikai open-wheel versenyzés rajongóinak legszebb időszaka, vagyis a Május Hónap (igen, direkt nagybetűvel).
Az IndyCar idei szezonjában mutatkoztak be a szériában szereplő gyártók, vagyis a Honda és a Chevrolet nevéhez fűződő, az autók teljesítményét fokozó aero kitek, amelyeknek két típusát különböztetjük meg: a road/street és rövid oválra, valamint a superspeedway-ekre tervezetteket. Az új elemeknek hála, ráadásul hosszú idő óta először ismét szemmel látható különbségek alakultak ki a két márka alá tartozó gépek között.
Ami a pályán nyújtott produktumot illeti, a St. Petersburgi szezonnyitón látott -főként a Honda autói által összehozott – törmelékfeszt képében jelentkező gyermekbetegséget az IndyCar igyekezett gyorsan kiküszöbölni, a japánoknak azonban továbbra is meg kellett küzdeniük a konkurens Chevrolet-val szemben való lemaradásukkal. Bár a Honda a meglehetősen véleményes louisianai versenyen be tudott söpörni egy győzelmet és egy harmadik helyet, legutóbb Alabamában pedig három autóval is képviseltette magát a legjobb hatban, összességében azonban a road/street futamokra készült csomag egyelőre hátrányban van a Chevy-éhez képest.
Az IndyCarral való szerződéshosszabbítás küszöbén álló gyártó azonban már korábban kihangsúlyozta, hogy számukra a legfontosabb cél az Indianapolis 500 megnyerése, amelynek érdekében mindent a superspeedway-ekre szánt aero kitnek rendeltek alá.
A szóban forgó elemekről április 30-án, helyi idő szerint pontban délután kettőkor rántották le a leplet stílszerűen nem máshol, mint az Indianapolis Motor Speedway-en.
A legkorszerűbb számítógépes szoftverek segítségével megtervezett, majd a szimulátorban és szélcsatornában átfogó teszteken átesett elemek a nagyközönség először a május 3-ai, IMS-en rendezett oválteszten debütálnak majd, amely esemény egyébként az Indianapolis 500 programjának nyitányanként is tekinthető.
A superspeedway aero elemek ránézésre is jóval kisebbek, mint a road/streeten használt testvéreik. A legfontosabb szempont, hogy a minimálisra csökkentsék a légellenállást, valamint emellett az optimális leszorítóerőt is elérjék. Utóbbi olyan pályákon, mint amilyen az Indianapolis Motor Speedway különösen fontos, lévén az autót a lehető legnagyobb kanyarsebesség mellett is a pályán kell tartani. A kisméretű hátsó szárnyak láttán többen szóvá is tették ezt, a Honda illetékesei azonban kihangsúlyozták, hogy dacára a kisebb hátsó szárnynak, az aero csomag kialakítása révén a versenygépek ugyanolyan leszorítóerővel bírnak majd, mint az elmúlt évben.
„Nagyon izgatottak vagyunk amiért leleplezhetjük a superspeedway-re készült aero kitünket, amelyek a legújabb elemek a Verizon IndyCar Series kiélezett, gyártók közötti versenyének korszakában” – nyilatkozta az eseményen a Honda Performance Developement elnöke, Art St. Cyr. „A jól bevált Honda V6-os motorokhoz csatolva, ezek az aero kitek több ezer óra kutatás, fejlesztés és tesztelés eredményei. Arra törekedtünk, hogy olyan eszközöket bocsássunk a versenyzőink és csapataink rendelkezésére, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy megnyerjék azt a versenyt, amelyet a Honda a legfontosabb céljának tekint minden szezonban: az Indianapolis 500-at.”
Mindehhez egészen biztosan lesz egy-két szava az IndyCarban szereplő másik gyártónak, vagyis a Chevrolet-nek, amely a vasárnapi oválteszt délelőttjén, 9:30-kor (magyar idő szerint 15:30) fedi fel a saját, superspeedway aero csomagját.
Az alábbi grafikákon és helyszínen készült képeken, valamint a fenti videón látható elemek – a különleges hátsó szárnyelemet leszámítva – nem csak az Indianapolis 500-on kerülnek bevetésre, hanem a többi, hasonló jellegű pályán is, mint amilyen a Texas Motor Speedway, a Pocono Raceway és az Auto Club Speedway.
A Honda superspeedway aero kitje grafikán ……
……… és teljes valójában a hivatalos leleplezésen az Andretti Autosport #29, Simona de Silvestro által vezetett Dallara-Hondájának tolmácsolásában:
képek: Honda, Andretti Autosport, IndyCar, Paddock Insider
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough