A Honda a továbbiakban is kitartana az IndyCar mellett

A Honda a továbbiakban is kitartana az IndyCar mellett

Sajtóértesülések szerint a Honda már elkötelezte magát az IndyCarral történő hosszabbítás irányába, noha a kontraktus aláírására egyelőre még nem került sor.

Az elmúlt hetek, hónapok során számos pletyka kapott szárnyra a japán gyártó szériában való jövőjével kapcsolatban, különösen azt követően, hogy az idén debütált, road/streetre tervezett aerodinamikai csomagjuk nem igazán váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket a rivális Chevrolet-vel szemben a szezon első futamain.

A Fox Sportsnak adott interjújában az IndyCar versenyzésért felelős igazgatója, Derrick Walker úgy nyilatkozott, hogy a Honda pozitívan áll a szerződéshosszabbításhoz, az IndyCar jogászai pedig jelenleg is azon dolgoznak, hogy mindez megvalósulhasson.

„Ez egy elviekben történt megállapodás, de az ördög a részletekben rejlik, szóval amíg nincs a kezünkben egy írott szerződés, addig még nincs lezárva.”

A Fox kérdésére a Honda Performance Developement (HPD) elnöke, Art St. Cyr elmondta, hogy az IndyCarral való tárgyalások nagyon jó ütemben haladnak, azonban azt sem megerősíteni, sem pedig cáfolni nem kívánta, hogy a kontraktus véglegesítésre került-e már. A szakember kihangsúlyozta, hogy a cég már a CART éra óta érintett az amerikai open-wheel szakágban és szeretnék, ha ez a továbbiakban is így maradna.

„A Honda mindig is kifejezte az open-wheelben maradásának szándékát. Élvezzük a versenyzést és itt akarunk lenni, jelenleg a részleteken dolgozunk annak érdekében, hogy ez megvalósulhasson.”

A Honda még az open-wheel szakadás előtt, 1994-ben csatlakozott a CART-hoz, mint motorszállító, majd nyolc évvel később, a 2002-es szezon végeztével távoztak a bajnokságból a rivális Indy Racing League kedvéért. 2005-ben a Chevrolet és a Toyota egyaránt bejelentette, hogy hátat fordítanak az IRL-nek, aminek révén – innentől hat idényen át – a Honda lett a széria egyetlen motorpartnere.

Az IndyCarban 2012-ben mutatkozott be a legújabb generációs, DW-12 fantázianévre keresztelt autó, amellyel párhuzamosan – a projektjébe még ebben az évben belebukó Lotus érkezése, valamint a Chevy újbóli felbukkanása révén – a sorozat erőforrás-fronton ismét többszereplőssé vált.

A HPD alelnöke, Steve Eriksen szintén optimistán közelíti a helyzetet, egyúttal pedig azt sem rejtette véka alá, hogy a Honda legnagyobb célja egyértelműen az Indianapolis 500 győzelem, ennek érdekében pedig mindent a legendás versenynek rendeltek alá. Az IndyCarral való további együttműködésnek azonban ő sem látja akadályát és biztos abban, hogy megszületik a szerződés.

Itt érdemes megjegyezni, hogy a Honda csütörtökön rántja le a leplet a superspeedway-re szánt aero kitjéről, amely – a Chevy csomagjával együtt – május 3-án, vasárnap lép pályára először a nagyközönség előtt, az IndyCar indianapolisi ováltesztje alkalmával.

Az Indy 500 közeledtével úgy tűnik, meg lesz a 34 nevező, ami egyben azt is jelenti, hogy a kvalifikációnak ismét komoly tétje lesz, miután egy autónak biztosan nem lesz helye a tradicionálisan 33 fős mezőnyben.

A történtet még kiélezettebb is lehetne, ha akár 35-38 gép is megkísérelné a versenyen való indulást, ennek azonban gátat szab, hogy sem a Honda, sem pedig a Chevrolet nem nagyon akaródzik 17-17 nevezésnél többet ellátni erőforrásokkal. Itt jön a képbe egy esetleges harmadik partner megjelenése, amelyre azonban sajnos egyelőre nem sok esély van.

Derrick Walker elmondása alapján az IndyCar folyamatosan keresi a lehetőséget egy újabb gyártó bevonására, a megbeszélések azonban egyelőre mind megrekedtek.

A legreálisabb esély egy új partner megjelenésére 2018-ban lehet, amikor is a tervek szerint a széria újgenerációs autója valamint motorformulája debütál majd.