Scott Dixoné az első edzés Long Beach-en

A louisianai sárga-feszt után mondhatni tökéletes nyugalommal vette kezdetét a Toyota Grand Prix of Long Beach hétvégéje.
A versenynaptár legszebb helyszínének számító utcai pálya első edzése a Chip Ganassi Racing sikerével zárult. A legjobb, 1:08:6458-as kört Scott Dixonnak sikerült összeraknia 0.1618 másodpercet adva csapattársának, Tony Kanaan-nek. A képzeletbeli dobogó harmadik fokát 1:08:8292-es egyéni legjobbjával Ryan Hunter-Reay csípte el az Andretti Autosport színeiben, míg a negyedik-ötödik pozíciókon a Team Penske 50%-a osztozott Simon Pagenaud és Will Power sorrendben.
Ahogyan a poszt bevezetőjében már utaltam rá, az edzés meglehetősen eseménytelen volt, ez azonban nem jelentette azt, hogy unalmas lett volna, hiszen bőven volt mire kihegyezni az érzékszerveinket az IndyCar által biztosított, teljes mértékben legális live stream követése során.
Bár a Long Beach-i forduló során nem láthatjuk sem Sage Karamot, sem pedig Simona de Silvestrót (előbbi osztozni kényszerül a Chip Ganassi Racing 8-as autóján, utóbbi pedig szponzorációs okok miatt nem viheti pályára az Andretti Autosport 25-ös Dallara-Hondáját), azonban két olyan régi-új versenyző csatlakozik a mezőnyhöz, akiknek szerephez jutása jelentősen megosztotta a széria táborát. A CGR előbb említett #8-asát az a Sebastian Saavedra kapja meg erre a hétvégére (valamint a későbbiekben még az Indy road-ra és Sonomára), aki tavaly az egyetlen olyan pilótája volt az IndyCarnak, akinek nem sikerlüt egyszer sem a legjobb ötben végeznie, a teljes szezonosok között pedig a tökutolsó pozícióban zárta a bajnokságot. A bejelentést követően, kvalitásai alapján sokan még a gárda pitjébe sem engedték volna be a 24 éves kolumbiait, aki azonban első nekifutásra a CGR színeiben nem is teljesített olyan rosszul, legalábbis ha azt vesszük, hogy a 17. helyével csak 0.7 másodperccel maradt le Dixontól, ráadásul maga mögé tudta utasítani a csapatnál már az ötödik évét megkezdett Charlie Kimballt is. Hogy ez utóbbi dicséret Saavedrának, vagy bírálat Kimballnak, az nézőpont kérdése.
A legnagyobb figyelmet azonban az a Rocky Moran Jr. kapta, akit csak alig pár órával az első edzés előtt jelentett be a Dale Coyne Racing, mint az, idézem a csapattulaj szavait „üzleti okok miatt távol maradó Carlos Huertas” helyettese. A 35 éves amerikai – itt olvasható róla bővebben – négy éve nem ült versenyautóban, open-wheel gépet pedig élesben tíz éve nem vezetett, mégis sikerült neki 1.2725 másodperccel jobb időt futnia, mint csapattársa, a Long Beach-en már harmadik IndyCar futamára készülő, az elmúlt években folyamatosan versenyző Francesco Dracone. Ha pedig azt is hozzávesszük, hogy Moran Jr. mindössze egyszer vezetett korábban életében Indy autót – tavaly ősszel, a Schmidt Peterson Motorsports-os tesztjén Homestead-en -, akkor ez egyszerre remek teljesítmény az álmait kergető amerikai részéről, ugyanakkor csak még kínosabb a mezőny talán legnagyképűbb pilótája, vagyis Dracone számára.
Dale Coyne elmondása szerint egyébként Huertas várhatóan visszatér az Indianapolis 500-ra, bár ezt még nem lehet készpénznek venni, mindenesetre a csapat három autót tervez indítani a versenyen – a pilóták tekintetében azonban jelenleg csak Pippa Mannt lehet biztosra venni.
A tabella rendkívül szoros továbbra is, amit jól mutat, hogy 18 versenyzőnek sikerült egy másodpercen belüli időt futnia Scott Dixon legjobbjához képest.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough