Büntetések és versengő celebek az IndyCar Long Beach-i fordulóján

Rövidhírek jönnek.

 

– A Pro Mazda Championshipben szereplő JD Motorsports versenyzője, Michael Johnson közel egy hónapnyi kórházi ápolás után, szerdán végre hazatérhetett otthonába. A 22 éves Johnson, aki egyben az amerikai open-wheel szakág első kerekesszékes pilótája, a szezonnyitó St. Petersburgi hétvége első edzésén szenvedett súlyos balesetet, aminek következtében csípő- és medencetörés miatt  heteket volt kénytelen az intenzív osztályon eltölteni. Orvosai szerint a történtek nem lesznek hatással a fiatal versenyző további karrierjére és a rehabilitációs programot követően visszatérhet a pályára.

  

– Miután kiderült, hogy szponzorációs okokból az Andretti Autosport Long Beachen nem indítja a 25-ös számú autót, a csapat valódi össztűz alá került a közösségi médiában. A kritikusok legfőképpen azt nehezményezték, hogy így a szezon első két futamán a szóban forgó gépet vezető Simona de Silvestro is partvonalra kényszerül, noha – köszönhetően a véleményes, louisianai futamon elért negyedik helyének – a csapat versenyzői közül magasan ő áll jelenleg a legjobban a bajnokságban (de Silvestro 6., Marco Andretti 13., Ryan Hunter-Reay 14., Carlos Munoz 16.)

A bírálatokat végül a csapatvezető Michael Andretti megelégelte és emígyen szólott a Simonát a mezőnybe  azonnali hatállyal visszakövetelő néphez:

 

   

– Ha valaki lemaradt volna róla: Sebastian Saavedrával fog Sage Karam osztozni a Chip Ganassi Racing #8 Dallara-Chevy-jén a szezon hátralévő részében.

 

A #8 beosztása

 

Április 19. Long Beach – Saavedra

Április 26. Alabama – Karam

Május 9. GP of Indianapolis (IMS road) – Saavedra

Május 24. Indianapolis 500 – Karam /megj.: a versenyre Saavedrát is nevezik a CGR ötödik autójával/

Május 30-31 Detroiti duplaforduló – Karam

Június 6. Texas Motor Speedway – Karam

Június 14. Toronto – Karam

Június 27. Fontana – Karam

Július 12 Milwaukee – Karam

Július 18. Iowa – Karam

Augusztus 2. Mid-Ohio – Karam

Augusztus 23. Pocono – Karam

Augusztus 30. Sonoma – Saavedra

 

 

– A Long Beach-i versenyhétvégén tradicionálisan megrendezendő Toyota Pro/Celebrity futam résztvevői:

Celeb-kategória

Willie Gault (egykori NFL sztár), Tricia Helfer (modell, televíziós személyiség), Nathan Kress (színész), James Maslow (színész, énekes), Steve Mason (rádiós műsorvezető), Mark McGrath (énekes), Raul Mendez (színész), Joshua Morrow (színész), Robert Patrick (színész), Mekhi Phifer (színész), John Rzeznik (zenész)

  

Pro-ketegória (hivatásos versenyzők, valamint olyan indulók, akik már korábban nyertek a Celebritiy kategóriában):

Anton Brown (2012-es NHRA Top Fuel bajnok), Brett Davern (színész, a 2014-s Celeb-kategória győztese), Alfonso Ribeiro (azaz Carlton a Kaliforniába jöttem c. klasszikusból, akinek 1994-95-ös duplázása után hozták meg a szabályt, miszerint egy Celeb-kategória győztes már csak a profik között indulhat ismét), Dara Torres (olimpiai érmes úszó, az első női híresség, aki meg tudta nyerni a versenyt /2002/), Rutledge Wood (televízós személyiség, a Top Gear USA műsorvezetője, 2013-as Pro/Celeb győztes)

  

– Egy teljesen indokolt Carlton-dance:

 

 

– Büntetések a Grand Prix of Louisiana után:

 

  • Az IndyCar a szabálykönyv 9.3.3-as pontja (elkerülhető ütközés) alapján három pontegységnyi levonással büntette, valamint három futamra próbaidő alá helyezte Ryan Hunter-Reay-t a verseny végén történt baleset miatt, aminek nem csak az Andretti Autosport pilótája, de a Team Penske-s Simon Pagenaud, valamint a KVSH Racinges Sebastien Bourdais is kárát látta (utóbbi francia kis híján a fejét vesztette, szó szerint).
  • A Dale Coyne Racing újonca, Francesco Dracone pitkiállása során elvesztette uralmát Dallara-Hondája felett és elütötte az autóját felkészítő csapat vezetőjét, Todd Phillipset, aki ennek következtében könnyebb sérüléseket szenvedett. A történtek miatt az IndyCar a 7.10.1.8-as szabály értelmében 10.000 dollárra büntette az olasz versenyzőt, valamint hat futam erejéig próbaidő alá helyezte. Hogy ezt letölti-e, kérdéses, miután a Dracone-nak egyelőre csak a szezon első négy fordulójára van szerződése.
  • Az Andretti Autosportos Marco Andretti 500 dolláros büntetést kapott, mivel vétett az 1.6.5.1.1-es szabály ellen, vagyis pitkiállás során nem volt lehajtva a sisakrostélya.
  • Hasonló hibáért rövidítették meg szintén 500 dollárral a Dale Coyne Racing egyik csapattagját, miután nyitott sisakrostéllyal hajtott végre tankolást. Márpedig ez az 1.2.7.2-es regula alapján tiltott.
  • Andrettiékre rájárt a rúd a NOLA-n: a csapatnak további 500 dollárt kell fizetnie, amiért nem megfelelően bántak a felszerelésekkel a pitben.
  • A KVSH Racing sem úszta meg: nekik az 1.2.7.2-es szabály (egy csapattag sisak nélkül tartózkodott a pitwallon kívül) megszegéséért kell 500 dollárt perkálniuk az IndyCarnak.

 

 

– Ha fentebb szóba került Todd Phillips; bár a szakember szerencsére néhány vágással a lábán megúszta a Dracone autójával történt incidenst, azonban a Long Beach-i versenyen még nem tud visszatérni a munkahelyére, azaz a pitlane-re. Phillips az Indy Starnak adott interjújában elmondta, hogy rögtön az olasz versenyző megpördülésének pillanatában felmérte a helyzetet, és mielőtt még a felé száguldó autó eltalálta volna, a levegőbe ugrott.

“Örülök, hogy ugrottam. Ha a földön maradtam volna, akkor nagyon gyorsan, igen csúnya vége lehetett volna a dolognak.”

A 40 éves Phillips – aki 1998-ban kezdte pályafutását a CART-ban szereplő Newman Haas Racingnél, mint kerékcseréért felelős szerelő – nem csak a kiváló reakcióidejének, de a fején lévő sisaknak is köszönhette, hogy ép bőrrel megúszta az incidenst. A szakember megjegyezte, hogy nem is olyan régen még számos kollégája a kötelező sisakviselés miatt panaszkodott.

“Most már egyetlen srác sem akarna kimenni enélkül” – mondta Phillips, aki reméli, hogy a jövő heti, alabamai hétvégén már visszatérhet a pitbe.

Egy biztos, félelem nincs benne.

“Ez a része [a munkájának, amely végzése közben gyakorlatilag a tűzvonalban áll]. A legtöbben [kerékcseréért felelős szerelők] a pitwallon kívül akarunk lenni. Én mindig azt mondtam, hogy nem akarnék a versenyeken dolgozni, ha nem mehetnék a fal külső oldalára. Ez a kedvenc részem.”

   

– A BBC Radio Scotlandnek adott interjújában Dario Franchitti elmondta, hogy hiába telt el már több, mint másfél év a karrierjére pontot tevői balesete óta, a mai napig kénytelen együtt élni annak következményeivel. A négyszeres IRL/IndyCar bajnok és háromszoros Indianapolis 500 győztes ex-versenyző 2013. októberében, a houstoni duplaforduló második futamán szenvedett horrorisztikus baleset, amit követően többek között csigolya- és bokatörést, valamint agyrázkódást diagnosztizáltak nála.

“Ha elfáradok, a koncentrációmnak is annyi” – mondta Franchitti. “A döntéshozó képességem sem olyan pengeéles, mint volt, ahogyan a memóriám sem; elfelejtek szavakat és arcokat is. Ha Önök valakire gondolnak, akkor látják maguk előtt, fejben az arcképét. Én viszont pont ezzel küszködöm.”

A skót klasszis azt is elmondta, hogy a balesetének emlékei továbbra sem tértek vissza.

“Körülbelül öt hét kiesett az életemből.”

 

  

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy