Lecsapott a vihar az IndyCar második edzésére

Ahogyan azt már napokkal korábban beharangozták az időjósok, helyi idő szerint péntek délután megérkezett az égi áldás a louisianai NOLA Motorsports Park fölé.

A zuhogó esővel és erőteljes villámlással kísért vihar közvetlenül az IndyCar második szabadedzése előtt csapott le, méghozzá olyan intenzitással, hogy elővigyázatosságból a helyszínen tartozó nézőket is felszólították arra, hogy azonnal vonuljanak fedezékbe.

A zord időjárás közepette a NOLA nem várt helyről, azaz egyenesen a szomszédos Texas államban állomásozó NASCAR-tól kapott segítséget, méghozzá egy, a pályaszárítási procedúrák pitbulljának nevezett Air Titan formájában.

A második, délutáni gyakorlás végül egy órás csúszással vette kezdetét a még mindig vízátfolyásokkal tarkított aszfaltcsíkon. Hamarosan azonban kiderült, hogy a NOLA állapota továbbra sem alkalmas az érdemi körözésre. Az első húsz percben mindössze négy versenyző merészkedett ki – az Andretti Autosort 3/4-e; Marco Andretti, Simona de Silvestro és Ryan Hunter-Reay valamint az AJ Foyt Racinges Jack Hawksworth -, de az ő köridejeik is legalább fél perccel elmaradtak az első edzésen produkáltaktól. Az IndyCar ezt követően a piros zászló érvénybe léptetése mellett döntött, amely során ismételt, intenzív pályaszárítás következett – többek között a már említett Air Titan hathatós közreműködésével.

A műkedvelő ínyencek számára a műveletről alább videó is megtekinthető.

Végül tíz perccel a tervezett leintés előtt kapta meg a mezőny az ismételt zöld jelzést, a rendelkezésre álló időt pedig a körülményekre való tekintettel az IndyCar további öt perccel megtoldotta. Mondani sem kell azonban, hogy a feje tetejére állt edzés végeredményéből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, még akkor sem, ha a tabella élén a regnáló bajnok Will Power nevét találjuk. A csontszáraznak még ekkor sem nevezhetett pályaviszonyok ellenére a Team Penske ausztrálja 1:20:1704-el teljesítette legjobb körét, ami alig több, mint másfél másodperccel volt csak lassabb, mint Tony Kanaan délelőtti leggyorsabb ideje. A második helyen 0.1020 másodperc lemaradásban Ryan Hunter-Reay zárt, míg harmadikként, de már közel négy tizedes hátránnyal Power csapattársa, Simon Pagenaud fejezte be a csonka gyakorlást. Érdekesség, hogy a legjobb ötbe még sikerült bejutnia a KV Racing újoncának, Stefano Colettinek, valamint az első edzésen nem éppen brillírozó Simona de Silvestrónak az Andretti Autosport 25-ös számú gépével. Utóbbi két pilóta ráadásul csak alig két tizeddel futott rosszabbat délelőtti, egyéni legjobbjától.

Az újraindított edzést számos versenyző kihagyta, beleértve a Chip Ganassi Racing háromnegyedét – Tony Kanaant, Scott Dixont és Sage Karamot -, a komplett Dale Coyne Racinget – Carlos Huertas és Francesco Dracone -, valamint a CFH Racing teljes szezonos sofőrjét, Josef Newgardent. És ha már szóba került Dixon neve; az új-zélandi pilóta autója a louisianai hétvégén nem főtámogatója, a Target festését viseli, ami egyben azt is jelenti, hogy negyed évszázad óta most először nem láthatunk a cég színeiben pompázó gépet a mezőnyben. A 9-es számú Dallara-Chevy a NOLA-n a Brita USA színeiben versenyez, amelynek anyavállalata régóta partnerkapcsolatban áll a Chip Ganassi Racinggel. A csapat megerősítette, hogy nem egyedi alkalomról van szó és a szezon során többször is változni fog az autó festése olyan márkákat magán viselve, amelyek a Target üzleteiben is megtalálhatóak.

Folytatás, remélhetőleg már barátságosabb körülmények közepette, szombaton a harmadik edzéssel, valamint természetesen a kvalifikációval.

 

GP of Louisiana 2. edzés – végeredmény 

nolap2.jpeg

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy