Tony Kanaan-é az első edzés Louisianában

Az Indy Grand Prix of Louisiana első edzésén közel sem volt olyan jelentős előnyben a Team Penske, mint a két héttel ezelőtti, St. Petersburgi szezonnyitón.

 

A 2015-ös IndyCar szezon első fordulóját a Roger Penske vezette csapat dominanciája jellemezte, amit jól példáz, hogy a vasárnapi warm-upot leszámítva valamennyi edzést megnyerték, a kvalifikáción kibérelték az első négy rajthelyet, magán a futamon pedig nem csak az elsőséget sikerült megszerezniük Juan Pablo Montoya révén, de azt is elmondhatták, hogy a kvartett valamennyi tagjának összejött a top 5-ös helyezés – a többiek számára demoralizáló, négyes győzelemnek pedig csak Tony Kanaan szabott gátat, akit a harmadikként intettek le a Chip Ganassi Racing autójában.

Az ezen a hétvégén debütáló NOLA Motorsports Park – amely a leghosszabb egyenessel büszkélkedhet a széria naptárában lévő road pályák között – pénteki, nyitó edzése során a legjobb Penske alkalmazottnak a másodikként rangsorolt Will Power bizonyult, aki nüansznyinak mondható, 0.0539-el maradt csak el a legjobb, 1:18:8753-as időt kiautózó Kanaan mögött. A harmadik helyet a brazil veterán nem kevésbé tapasztalt csapattársának, a kivételesen nem Target festésű járművel köröző – ami egyben azt is jelenti, hogy 25 év után először nincs Target ruhába öltöztett autó a mezőnyben – Scott Dixon csípte el 1:18:962-vel, akit 0.2901 másodpercnyi hátrányban a KVSH Racing franciája, Sebastien Bourdais követte, míg a top 5-ösök elit klubját a Team Penske idei új szerzeménye, Simon Pagenaud zárta 1:19:2782-vel. És ha már ennyit rugózunk Roger Penske fiain, akkor még illik megemlékezeni a maradék 50%-ról is: Montoya a 10., Helio Castroneves pedig a 14. pozícióknak (nem) örülhetett.

A St. Petersburgi törmelékfesztet követően az IndyCar arra szólította fel a bajnokságban résztvevő gyártókat, hogy a további amortizáció elkerülése érdekében, valamint biztonságtechnikai okokból erősítsék meg az autókon lévő aero elemeket. A módosítás azonban, ahogyan várható volt, mit sem változtatott a két héttel ezelőtti fordulón látottakon és a NOLA-n is a Chevrolet előnye kezd kirajzolódni. Az első hét helyet a motorokon eszközölt, rendkívüli javítások miatt brutálisan megbüntetett, ezáltal a gyártók bajnokságában jelenleg mínusz 92 ponton álló Chevy erőforrásaival és aero kitjeivel induló autók kaparintották meg, míg a legjobb hondás a nyolcadik pozícióban jegyzett 5-ös számú Schmidt Peterson Motorsports gép lett James Hinchcliffe-fel a volán mögött.

Mindent összevetve a kilencvenperces gyakorlás a vártnál is eseménydúsabbra sikeredett, miután össszesen hat alkalommal volt szükség a piros zászló beintésére. A sort az AJ Foyt Racinges Jack Hawksworth kezdte, aki alatt a pálya 3-as kanyarjában adta meg magát a 41-es Dallara-Honda, majd hamarosan a mezőny talán legvitatottabb versenyzője, a Dale Coyne Racinges Francesco Dracone megpördülése miatt kellett újfent megszakítani a körözést. Az olasz újonc csapattársa, Carlos Huertas sem maradt ki a buliból, köszönhetően a 6-os kanyarban bemutatott piruettjének, ami kis híján komolyabb incidensbe torkollott, miután a CFH Racing road/street felelőse, Luca Filippi majdnem telibe találta. Hinchcliffe-nek az 5-ös kanyarral gyűlt meg a baja, míg a mezőny egyik legtapasztaltabb versenyzője, a háromszoros bajnok és egyszeres Indianapolis 500 győzes Scott Dixon az 1-es kanyarból kijövet pördült meg.

 

Folytatás magyar idő szerint 23:15-től, élőképpel a racecontrol.indycar.com-on.

 

GP of Louisiana 1. szabadedzés, végeredmény:

nolafp1.jpeg

 

 kép: IndyCar

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy