Tagliani nagy valószínűséggel, de Silvestro viszont már biztosan ott lesz az Indy 500-on

Tagliani nagy valószínűséggel, de Silvestro viszont már biztosan ott lesz az Indy 500-on

Az Andretti Autosport nem kevesebb, mint öt autóval nevez a májusi Indianapolis 500-ra.

 

A Michael Andretti tulajdonában lévő csapat hivatalosan megerősítette, hogy teljes szezonos versenyzőik – Marco Andretti, Carlos Munoz, plusz a 2014-es győztes Ryan Hunter-Reay – , valamint az egyelőre csak a Grand Prix of Indianapolisra és a legendás ötszáz mérföldes viadalra bejelentett Justin Wilson mellett Simona de Silvestro is lehetőséghez jut.

A kétes végkimenetelű Forma-1-es kitérőjét követően a 26 esztendős svájci az IndyCar elmúlt hétvégi, St. Petersburgi szezonnyitóján tért vissza a szériába Andrettiék jóvoltából, szerződése azonban szponzorációs okok miatt csak erre az egy fordulóra szólt. Bár a kvalifikáción sikerült Munozt és Andrettit is maga mögé utasítania, magán a futamon de Silvestro már látványosan küszködött, aminek eredményeképpen csak a tizennyolcadikként zárta az utcai viadalt. Teljesítményét látva sokak szemében kétségessé vált, hogy a gárda a későbbiekben is számít-e a szolgálataira, ezzel szemben azonban úgy tűnik, hogy Michael Andretti továbbra is bízik a versenyzőnőben, mi több, az első közös futamukon mutatott formájával is meg volt elégedve.

„Simona nagyszerű munkát végzett St. Pete-en és izgatottak vagyunk, amiért ő is csatlakozik hozzánk az ötödik Andretti autóban az Indy 500-on” – nyilatkozta a csapatvezető.

Az Andretti Autosport ötödik autóját a globális technológiai vállalat, a TE Connectivity támogatja.

De Silvestro pályafutása első Indianapolis 500-át 2010-ben teljesítette. A HVM Racing színeiben a 22. helyre kvalifikálta magát, majd a 14.-ként intették le, amely eredménnyel egyben a futam legjobb újoncának is választották. A következő évi Indy 500 május 19-ei edzésnapján, műszaki hiba miatt Simona brutális balesetet szenvedett, aminek következtében a jobb kezén súlyos égési sérüléseket szenvedett. Ennek ellenére a csapat tartalékautójával részt tudott venni a kvalifikáción és végül a 23. helyről kezdhette meg a körözést, azonban az autó hibája miatt a 44. körben fel kellett adnia a küzdelmet. A 2012-es Indy 500 az első pillanattól fogva kudarcra volt ítélve a HVM gépekben lévő harmatgyenge Lotus erőforrás miatt. Simona, valamint a csak erre az egy versenyre nevezett Jean Alesi a teljes május hónap során szenvedett, a futamot pedig alig pár kör után kénytelenek voltak befejezni a veszélyesen lassúnak ítélt versenytempójuk miatt.

2013-ban de Silvestro már a KV Racing színeiben tért vissza az Indianapolis Motor Speedway-re, amikor is a 24. pozícióból indulva végül a 17.-ként látta meg a kockás zászlót.

Az Indianapolis 500-hoz kapcsolódó hír továbbá, hogy sajtóértesülések szerint az amerikai open-wheel nagy veteránja, Alex Tagliani is közel áll ahhoz, hogy májusban ott lehessen az IMS oválján.

„Igazán ott akarok lenni a 99. Indy 500-on idén és a századikon jövőre” – nyilatkozta a kanadai versenyző a RACER-nek. „Egy nagyszerű csapattal együtt dolgozni az első győzelmemért olyasmi, ami igazán izgalommal tölt el. Nem fogunk bejelentést tenni ebben a pillanatban, de azt hiszem, ez valami nagyszerű dolog lesz a szponzoraink és a rajongóink számára.”

Tagliani 2000-ben mutatkozott be a CART sorozatban, majd versenyzett a Champ Carban és az újra egységes IndyCarban is. Első Indianapolis 500-át 2009-ben futotta a Conquest Racinggel, eddigi legjobb eredményét – egy 10. helyet – pedig a következő évben érte el a rövid életű FAZZT Racing Team autójával, amely csapatnak egyébként résztulajdonosa is volt.

A kanadai pilóta már tavaly sem rendelkezett teljes szezonos IndyCar szerződéssel, a 2015-től az Ed Carpenter Racinggel összeolvadt Sarah Fisher Hartman Racing jóvoltából azonban részt vehetett az Indianapolis 500-on, amelyet a 13.-ként fejezett be. A hírek szerint a két csapatból létrejött CFH Racing lehet a befutó Tagliani számára, amely gárda már tavaly is említést tett arról, hogy akár négy gépet is nevezhetnek az 500-ra. 2014-ben mind az ECR, mind pedig az SFHR indított plusz egy autót a világ legrégebbi pályaversenyén, előbbi JR Hildebranddal, utóbbi pedig ahogyan már említésre kerül Taglianival a volán mögött. 

 kép: IndyCar